Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

naprawa cortland


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 sychie

sychie
  • 21 postów

Napisano 04 marca 2019 - 20:39

Cześć, 

czy w przypadku naprawy gwarancyjnej Cortland ma prawo odmówić naprawy w przypadku nie odklejenia szkła z ekranu? poza tym ekran bez rys telefon nowy tylko ze szkłem został odesłany. 



#2 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 06 marca 2019 - 16:36

Do serwisu ma trafić goły telefon. Folię czy szkło niby mogą sobie odkleić i wywalić do kosza (bo nikt nie będzie się tym interesował). Pytanie co się stanie jak zostanie po czymś takim ślad. Kto weźmie za to odpowiedzialność? No właśnie. Odklej co tam masz na ekranie i wyślij raz jeszcze. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#3 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 645 postów
  • Płeć:

Napisano 06 marca 2019 - 21:08

Mi iDream przyjmował ze szkłem ale z zastrzeżeniem, ze nie biorą za nie odpowiedzialności, bo przy otwieraniu może się uszkodzić.

#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 marca 2019 - 09:42

Mi iDream przyjmował ze szkłem ale z zastrzeżeniem, ze nie biorą za nie odpowiedzialności, bo przy otwieraniu może się uszkodzić.

Tak postępuje chyba większość serwisów.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#5 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 07 marca 2019 - 11:18

My również przyjmujemy ze szkłem i informujemy, że naprawa może wymagać jego odklejenia. A może chodzi o to, że ktoś nie zgadza się na odklejenie szkła? To wtedy nie można przeprowadzić naprawy.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#6 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 07 marca 2019 - 13:43

A jakie są oficjalne wytyczne Apple? Jak widać serwisy różnie podchodzą do różnych spraw. Ja zawsze wolę rozpatrzeć najbardziej pesymistyczny scenariusz. Ktoś oddaje ze szkłem. Serwis przyjmuje ale musi odkleić. Ślad po szkle zostaje a klient uważa że to ich wina. Jak z tego wybrnąć? Jeśli serwis mówi jasno przyjmujemy ale to co stanie się ze szkłem i co jest pod nim już nas nie interesuje to ok ale czy rzeczywiście tak jest? Pytam czysto z ciekawości bo według mnie do serwisu powinien trafiać goły telefon.


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#7 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 07 marca 2019 - 14:01

Oficjalnie to telefon ma być przy każdej naprawie sprawdzony pod kątem uszkodzeń mechanicznych i dlatego trzeba zdjąć pokrowiec i szkło z ekranu. Jak przychodzi telefon np. do wymiany baterii to nie ściągamy specjalnie bo nie ma takiej potrzeby. Ale np. jak ktoś oddaje na gwarancję to nie ma wyjścia i zawsze odklejamy. Tak samo jak się odsyła do Apple stary telefon to ma być bez żadnego szkła i naklejek.

Mieliśmy też taki przypadek, że ktoś nie zgadzał się na odklejenie szkła, bo za nie zapłacił itd. no i wtedy ta osoba dzwoniła na infolinie Apple i sobie to załatwiała, bo jak ktoś się nie zgadza na odklejenie szkła to my nie możemy naprawy wykonać.


  • kristof461 lubi to

1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#8 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 marca 2019 - 23:00

...Jak widać serwisy różnie podchodzą do różnych spraw. Ja zawsze wolę rozpatrzeć najbardziej pesymistyczny scenariusz. Ktoś oddaje ze szkłem. Serwis przyjmuje ale musi odkleić. Ślad po szkle zostaje a klient uważa że to ich wina.

Jak z tego wybrnąć? 

Pytasz z punktu widzenia klienta czy serwisu ?


... Jak przychodzi telefon np. do wymiany baterii to nie ściągamy specjalnie bo nie ma takiej potrzeby. Ale np. jak ktoś oddaje na gwarancję to nie ma wyjścia i zawsze odklejamy. 

Do napraw na gwarancji zawsze odklejacie szkło?

Nie robicie na gwarancji wymiany komponentów np. baterii, ekranu czy kamery tylnej, etc. ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#9 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 08 marca 2019 - 11:12

Pytasz z punktu widzenia klienta czy serwisu ?


Do napraw na gwarancji zawsze odklejacie szkło?

Nie robicie na gwarancji wymiany komponentów np. baterii, ekranu czy kamery tylnej, etc. ?

Pytanie wyszło w sumie z punktu widzenia serwisu. Sam znam realia obu stron choć w zupełnie innej branży dlatego interesują mnie obie strony. Zwykły klient nie wie często jakim restrykcjom wymaganiom itp muszą podporządkować się przedsiębiorcy. No i to co o czym nagminnie się zapomina że przedsiębiorca nic charytatywnie nie robi.

 

Z tego co napisali wychodzi że wszystko co robione na gwarancji wymaga odklejenia szkła folii itp. Dla mnie to ok choć jak napisałem. Jak zostanie ślad to klient powie hola jak przyszedłem to była folia. Jeśli w regulaminie jest zapis że odklejamy a za to co znajdziemy pod spodem (rysy, pęknięcia odbarwienia) nie odpowiadamy to klient nie ma nic do gadania. Jeśli jednak nie ma o tym wzmianki to klient może stwierdzić że serwis uszkodził mu sprzęt. Dlatego ja bym wymagał od klientów aby sami odklejali. W końcu porządny serwis sporządza raport w jakim stanie był sprzęt przed naprawą po to aby później nikt nie zarzucił im że coś zniszczyli


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#10 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 marca 2019 - 11:13

Jeśli naprawa gwarancyjna wymaga tylko wymiany części to nie odklejamy szkła, ale jak do wymiany idzie cały telefon to wtedy przed rozpoczęciem naprawy odklejamy. Trzeba się też liczyć z tym, że nawet kiedy szkło nie jest odklejone to może ono popękać przy otwieraniu telefonu.


Użytkownik SERWIS.ME edytował ten post 08 marca 2019 - 11:14

1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#11 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 10 marca 2019 - 00:14

Pytanie wyszło w sumie z punktu widzenia serwisu. Sam znam realia obu stron choć w zupełnie innej branży dlatego interesują mnie obie strony. Zwykły klient nie wie często jakim restrykcjom wymaganiom itp muszą podporządkować się przedsiębiorcy. No i to co o czym nagminnie się zapomina że przedsiębiorca nic charytatywnie nie robi.

 

Z tego co napisali wychodzi że wszystko co robione na gwarancji wymaga odklejenia szkła folii itp. Dla mnie to ok choć jak napisałem. Jak zostanie ślad to klient powie hola jak przyszedłem to była folia. Jeśli w regulaminie jest zapis że odklejamy a za to co znajdziemy pod spodem (rysy, pęknięcia odbarwienia) nie odpowiadamy to klient nie ma nic do gadania. Jeśli jednak nie ma o tym wzmianki to klient może stwierdzić że serwis uszkodził mu sprzęt. Dlatego ja bym wymagał od klientów aby sami odklejali. W końcu porządny serwis sporządza raport w jakim stanie był sprzęt przed naprawą po to aby później nikt nie zarzucił im że coś zniszczyli

Oczywiście bezwzględne wymaganie odklejenia szkła przed przyjęciem telefonu do naprawy jest dla serwisu wygodniejsze (i serwis jeszcze może sprzedać nowe szkło). Wg mojej wiedzy większość serwisów jednak nie zmusza klientów do zdejmowania szkieł zanim nie potwierdzą usterki lub sposobu jej naprawy - tylko ew. uprzedzają klienta o możliwej konieczności.

To wydaje się rozsądne, bo o ile przy wymianie ekranu przyklejonego szkła zachować się nie da, to do wymiany baterii dobrze przyklejonej szyby zdejmować chyba nie trzeba.

IMO: porządny serwis to taki, w którym stosowane procedury uniemożliwiają uszkodzenie sprzętu klienta z winy serwisu. 


Użytkownik bee3 edytował ten post 10 marca 2019 - 00:16

Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych