Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

[iPhone X] Panic full (bug type 210 + AMCC Error?)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 03 marca 2019 - 19:09

Witam!

 

Zacznę może od tego, że szukałam co nieco na ten temat w internecie, jednak nie znalazłam w 100% identycznego przypadku, więc chciałabym prosić Was o pomoc / poradę...

 

W piątek, po puknięciu w ekran i próbie otworzenia aparatu z poziomu ekranu blokady, mój telefon nagle, bez żadnego ostrzeżenia (wszystko działało normalnie) zgasł i się zrestartował... Po jego uruchomieniu zaczęłam się zastanawiać, co mogło być tego przyczyną. Bateria odpada - ma kondycję 96%, zdjęcia wykonywałam w pomieszczeniu (a więc temperatura pokojowa), poza tym w kondycji baterii nie mam wpisu "iPhone nieoczekiwanie wyłączył się".

 

W danych analiz znalazłam jednak niepokojąco brzmiący wpis, zaczynający się od "panic_full", do tego pojawiły się prawdopodobnie powiązane z nim "coDiagnose" ("coSystemDiagnose" czy coś w tym stylu) oraz "reset_counter".

 

Wpis "panic_full" wygląda następująco (jest bardzo długi, więc wrzucam go na dysk Google, żeby post nie zajmował masy miejsca): https://drive.google...iew?usp=sharing . Na początku pojawia się tam "bug type 210" oraz "AMCC Error" (czym w ogóle jest AMCC?).

 

Czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć, czy problem leży w oprogramowaniu, czy też w sprzęcie? Gwarancja skończyła mi się we wtorek, a ewentualna rękojmia też nie wchodzi w grę, bo telefon jest z dystrybucji skandynawskiej (bardzo proszę tylko bez "a nie mówiłem, żeby kupować u Apple / oficjalnych resellerów?", bo problemów nikt nie jest w stanie przewidzieć niezależnie od tego, gdzie coś kupimy :().

 

Ważne informacje - telefon nie upadł, nie był zalany ani nic z tych rzeczy. Oprogramowanie oficjalne w wersji 12.1.4 (nie żadna beta), nigdy nie był robiony Jailbreak.

 

Niestety po zrobieniu kopii w iTunes z jakiegoś dziwnego powodu wyczyściło mi wszystkie dane analiz, ale pamiętam, że w piątek pojawiło mi się też coś w tym stylu (tu akurat wpis z dzisiaj): https://drive.google...iew?usp=sharing . Czy to nie jest w jakiś sposób ze sobą powiązane?

 

PS Póki co nie udało mi się "wywołać" tego restartu jeszcze raz i niby dalej wszystko działa, ale - jak to się mówi - nie znasz dnia ani godziny...

 

Czy mam się czego obawiać?

 

EDIT Poprawiłam linki, już działają.


Użytkownik Zireael edytował ten post 03 marca 2019 - 19:21

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#2 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 03 marca 2019 - 21:51

Przy błędzie panic jak dobrze pamiętam to wymienia się telefony bo to jest uszkodzenie sprzętowe. 



#3 ogryzek75

ogryzek75
  • 65 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 marca 2019 - 09:59

Oddaj na gwarancję. Weź te zapisy błędu. Nie powinno być kłopotu z wymianą na nowy. W przypadku mojego 6s wystarczyło, że zaniosłem zrzut ekranu - This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power. Był na gwarancji Apple - decyzja wymiana na nowy zgodnie z polityką Apple. Ja oddawałem do Cortlandu.


 14PRO & 14 & Xs & SE & 6s 

 Air4 & Air3


#4 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 04 marca 2019 - 10:10

Problem w tym, że gwarancji niestety już nie ma, skończyła się we wtorek :(. Spróbuję jeszcze zadzwonić na infolinię Apple i spytać, czy mam szansę na wyjątek serwisowy... Pytanie tylko, czy mam szansę coś tam wyprosić ze względu na dystrybucję urządzenia :(. Ktoś był w takiej sytuacji?

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#5 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 04 marca 2019 - 10:12

Gdzie kupiony telefon? Na paragon fakturę?

iPhone 15 Pro


#6 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 04 marca 2019 - 10:16

Na Allegro, jeśli dobrze pamiętam to była faktura 23% (w każdym razie na pewno nie było to VAT-marża).

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#7 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 04 marca 2019 - 10:51

No to nie przysługuje Ci rękojmia do pierwotnego sprzedawcy. Pewnie to operator jakiś? No to dzwoń najlepiej jak najszybciej do Apple. Nieraz idą na rękę w takich sprawach jak gwarancja dopiero się skończyła.

iPhone 15 Pro


#8 DanielF

DanielF
  • 5 723 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 04 marca 2019 - 10:58

Zadzwoń na infolinię Apple - opisz sytuacje, może się zgodzą na naprawę 


Fallout ...war, war never changes...

#9 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 04 marca 2019 - 13:04

Jestem po rozmowie z infolinią. Zdalna diagnostyka nie wykazała żadnych nieprawidłowości, a pan z infolinii powiedział, że to mu wygląda na błąd systemowy... Na razie przez tydzień-dwa poradził mi poobserwować telefon i gdyby sytuacja się powtórzyła, wysłać telefon do naprawy. Tyle że gdybym się zdecydowała wysłać telefon na serwis, to bezpłatnie mogłabym wymienić co najwyżej wyświetlacz (w ramach programu wymiany i to o ile mój telefon się na to kwalifikuje).

Ten log z drugiego linka na 100% nie jest powiązany ze sprawą.

Chwilowo chyba nic więcej z tym nie zrobię, więc pozostaje mi obserwować działanie telefonu...

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#10 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 04 marca 2019 - 13:29

Jestem po rozmowie z infolinią. Zdalna diagnostyka nie wykazała żadnych nieprawidłowości, a pan z infolinii powiedział, że to mu wygląda na błąd systemowy... Na razie przez tydzień-dwa poradził mi poobserwować telefon i gdyby sytuacja się powtórzyła, wysłać telefon do naprawy. Tyle że gdybym się zdecydowała wysłać telefon na serwis, to bezpłatnie mogłabym wymienić co najwyżej wyświetlacz (w ramach programu wymiany i to o ile mój telefon się na to kwalifikuje).

Ten log z drugiego linka na 100% nie jest powiązany ze sprawą.

Chwilowo chyba nic więcej z tym nie zrobię, więc pozostaje mi obserwować działanie telefonu...

Czasami mam wrażenie, że ludzie tam siedzący nie znają się na wielu rzeczach... Jak ostatnio dzowniłem i gościu mówił, że mogę wrócić do poprzedniego systemu jeśli tylko mam kopię. Mówie mu, że nie da rady bo system już nie jest podpisywany. Pierwszy raz słyszał o takim czymś. Wtedy podziękowałem za rozmowę bo wiedziałem, że mi nie pomoże :D 



#11 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 04 marca 2019 - 13:33

Hmmm... Czyli sugerujesz dzwonić do nich jeszcze raz, nawet jeśli diagnostyka nic nie wykazała?

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#12 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 04 marca 2019 - 13:42

Hmmm... Czyli sugerujesz dzwonić do nich jeszcze raz, nawet jeśli diagnostyka nic nie wykazała?

Napisz do serwis.me. Mają tutaj profil. Może coś doradzą. 



#13 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 04 marca 2019 - 20:27

Zrobiłam to jeszcze przed napisaniem wątku, dzisiaj dostałam odpowiedzi. Pozwolę sobie je zacytować, bo to może się przydać na przyszłość (nawet jeśli nie mi, to komuś innemu).

 

Pierwsza odpowiedź (na pytanie, czy jest to problem software'owy czy sprzętowy):

 

tak, jest to problem sprzętowy. Jeśli to jednorazowa sytuacja to nie trzeba się przejmować, ale jeśli będzie się powtarzać i będzie więcej takich logów zaczynających się od "panic" to niestety telefon będzie wymagał wymiany.

 

Druga odpowiedź (po wspomnieniu przeze mnie o tym, że jeszcze dodatkowo podpytam na infolinii Apple):

 

Można próbować na infolinii, jeśli gwarancja skończyła się niedawno to może się udać. Tylko my możemy wymienić taki telefon jeśli błędów panic jest więcej, jeden nie jest uznawany za usterkę.

 


  • krzysztofsds lubi to

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#14 madizal

madizal
  • 248 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 marca 2019 - 21:21

A może zgłoś problemy z ekranem X (program wymiany ważny 3 lata od aktywacji telefonu), dostaniesz 90 dniową gwarancję, podczas której zajmiesz się tematem Panic ? Pozdrawiam

#15 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 04 marca 2019 - 21:36

Tyle że z tego, co mi wiadomo, ta gwarancja byłaby jedynie na ekran :unsure:.


Użytkownik Zireael edytował ten post 04 marca 2019 - 21:37

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#16 madizal

madizal
  • 248 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 marca 2019 - 21:43

Tyle że z tego, co mi wiadomo, ta gwarancja byłaby jedynie na ekran :unsure:.

Wg mnie zrób to w Cortland, po wymianie ekranu zadzwoń na infolinię Appla i zaktualizuj przysługującą Ci gwarancję.
Status sprawdzisz pod znanym zapewne Ci adresem.

P.S. W zeszłym tygodniu wymieniałem w Cortland na 9 dni przed końcem gwarancji 6S, dostałem nowy, na infolinii aktywowałem pełny rok gwarancji po czym dokupiłem Apple Care+ Mam zatem po roku nowy telefon z gwarancją 2 letnią. Straciłem przy tej operacji szkło JCPal i 3 dni na naprawę zakończoną wymianą. Pozdrawiam

Użytkownik madizal edytował ten post 04 marca 2019 - 21:44


#17 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 04 marca 2019 - 21:58

Poczytałam dokładniej warunki gwarancji i to nie może być aż tak piękne :D.

 

Jeżeli w wykonaniu obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple, Apple dostarczy użytkownikowi wolny od wad produkt w zamian za produkt wadliwy lub przeprowadzi istotną naprawę produktu objętego niniejszą gwarancją, bieg okresu gwarancji rozpoczyna się na nowo od momentu dostarczenia produktu wolnego od wad lub zwrotu użytkownikowi produktu naprawionego. Jeżeli Apple wymieni część produktu, wówczas powyższe postanowienie będzie stosowało się odpowiednio do części, która została wymieniona. W przypadku napraw, które nie były istotne, okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas, w którym użytkownik nie mógł korzystać z produktu ze względu na wystąpienie wady.

 

Odszukałam jeszcze swój protokół naprawy z wymiany ekranu (z kwietnia) i mam wyraźny zapis, że "gwarancja na wymienione podzespoły Apple trwa 90 dni lub do końca okresu gwarancyjnego w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy".


 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#18 madizal

madizal
  • 248 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 marca 2019 - 22:04

Poczytałam dokładniej warunki gwarancji i to nie może być aż tak piękne :D.



Odszukałam jeszcze swój protokół naprawy z wymiany ekranu (z kwietnia) i mam wyraźny zapis, że "gwarancja na wymienione podzespoły Apple trwa 90 dni lub do końca okresu gwarancyjnego w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy".

Rozumiem zapisy i mimo wszystko bym próbował. Nie masz nic do stracenia. Jest również ryzyko/szansa, że podczas naprawy coś pójdzie nie tak i zyskasz refuba.

Użytkownik madizal edytował ten post 04 marca 2019 - 22:05


#19 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 14 marca 2019 - 15:59

Mały update. Dzisiaj sytuacja się powtórzyła (ten sam błąd), w tych samych warunkach - jedyna różnica jest taka, że tym razem telefon nie chciał się uruchomić przez jakieś 5 minut (wtedy "odpalił" od razu). Chcę jeszcze dzisiaj zadzwonić na infolinię Apple i pogadać z kimś postawionym wyżej... Nie wiecie, do której jest czynna infolinia? Na stronie nie widzę takiej informacji (chyba że po prostu jej nie widzę :P), a muszę jeszcze dzisiaj pilnie skończyć jeden projekt  :wacko:.


Użytkownik Zireael edytował ten post 14 marca 2019 - 16:00

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#20 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 14 marca 2019 - 17:15

Chyba 18:30. Na stronie wsparcia albo w aplikacji Apple support można zarezerwować termin rozmowy.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#21 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 14 marca 2019 - 22:28

Na Allegro, jeśli dobrze pamiętam to była faktura 23% (w każdym razie na pewno nie było to VAT-marża).

Jeżeli sprzedawca nie wyłączył lub nie ograniczył rękojmi (o ile mógł) to należałoby złożyć reklamację z tytułu rękojmi u sprzedawcy.

 

Czy data startu gwarancji Apple na https://checkcoverage.apple.com/pl/pl pokrywa się z datą zakupu na fakturze ?


No to nie przysługuje Ci rękojmia do pierwotnego sprzedawcy. 

Co to jest "rękojmia do pierwotnego sprzedawcy" ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#22 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 15 marca 2019 - 06:47

Telefon wzięty od operatora oddany do komisu. Kupujemy od komisu, a na fakturze od operatora, która jest często dodawana do takiego telefonu są dane innej osoby. Kupując taki telefon nie przysługuje nam prawo do domagania się rękojmi od tego operatora.

iPhone 15 Pro


#23 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 marca 2019 - 08:32

Telefon wzięty od operatora oddany do komisu. Kupujemy od komisu, a na fakturze od operatora, która jest często dodawana do takiego telefonu są dane innej osoby. Kupując taki telefon nie przysługuje nam prawo do domagania się rękojmi od tego operatora.

Co do "prawa" to kupującemu rękojmia nie przysługuje w stosunku do innego sprzedającego.

 

W tym przypadku sprzedawca jak rozumiem jest znany (firma na Allegro). Nie ma znaczenia skąd pochodził telefon i którym z kolei pośrednikiem był ten sprzedawca. Jeżeli rękojmia nie była wyłączona (o ile mogła) to sprzedawca odpowiada wobec kupującej z tytułu rękojmi za wady (nie tylko fizyczne, ale również prawne) rzeczy sprzedanej. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#24 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 15 marca 2019 - 23:07

Czy data startu gwarancji Apple na https://checkcoverage.apple.com/pl/pl pokrywa się z datą zakupu na fakturze ?

Wszystko się zgadza. W moim przypadku gwarancja biegła od pierwszego uruchomienia.

Infolinia nie za bardzo jest w stanie mi pomóc... Najpierw kazali mi obserwować telefon (o czym wspominałam). Za drugim razem dowiedziałam się niewiele (no może oprócz tego, że gdyby minęło mniej niż 2 tygodnie od końca gwarancji, to dałoby radę coś zrobić, ale mogę kontaktować się z kimś wyżej, bo - cytat - „oni mogą więcej”), a dzisiaj przy przełączaniu na „wyższą linię” trafiłam na trafiłam na anglojęzyczną infolinię i jedyne, co facet był w stanie doradzić, to wyzerowanie urządzenia (bo przecież tamta diagnostyka była OK)...

Chyba faktycznie spróbuję z tą rękojmią sprzedawcy...

PS Infolinia jest do 20:00 :)

Użytkownik Zireael edytował ten post 15 marca 2019 - 23:31

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#25 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 17 marca 2019 - 21:02

Chyba faktycznie spróbuję z tą rękojmią sprzedawcy...

 

Nie zapomnij podzielić się doświadczeniami


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych