Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro 2late 2013 A1398 - Matryca się nie włącza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 kajtos

kajtos
  • 4 postów

Napisano 14 stycznia 2019 - 11:26

Cześć wszystkim, we wrześniu 2018 wymienilem matrycę w macbook pro late 2013 A1398, wszystko działało ładnie aż do wczoraj gdy bateria mi się całkowicie rozładowała, po jej naładowaniu ekran się nie włącza albo pojawaią się jakieś białe plamy. Po podłączeniu do zewnętrznego monitora/ekranu działa. Próbwałęm restartowaqć SMC, pram i nic nie pomaga, dodam że to już 2 taki przypadek w ciągu 2 miesięcy tylko poprzedniu po podłączeniu zewnętrznego monitora i restarcie ekran maca włączył się. W załączniku zdjęcia, p.s w serwisie coś mi tam dolutowali bo podobno "zjarało się". Aktualnie mam system Mojave. Co może być przyczyną usterki?

Załączone pliki



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 stycznia 2019 - 15:15

Wymieniłeś na "chińczyka" - nie dziw się, że długo nie podziałała. Świadczy o tym nie równe podświetlenie matrycy(ramka). Matryca do wymiany (szary pas w 1/3 ekranu świadczy o uszkodzeniu matrycy). Swoją drogą kto "tak pięknie" naprawiał płytę? ;)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 kajtos

kajtos
  • 4 postów

Napisano 19 stycznia 2019 - 09:24

Wymieniłeś na "chińczyka" - nie dziw się, że długo nie podziałała. Świadczy o tym nie równe podświetlenie matrycy(ramka). Matryca do wymiany (szary pas w 1/3 ekranu świadczy o uszkodzeniu matrycy). Swoją drogą kto "tak pięknie" naprawiał płytę? ;)

Wczoraj po paru próbach podłączania zewnętrznych monitorów + reset pram i smc pojawilo sie tło maca w tle :) po kilku h ekran znów działał jak powinien. Dodam, że ekran był źle rozpoznawany przez system. W zalączniku zdjęcia

Załączone pliki

  • Załączony plik  mac11.jpg   27,31 KB   1 Ilość pobrań
  • Załączony plik  mac21.jpg   25,68 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  mac31.jpg   17,71 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  mac41.jpg   16,3 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  mac51.jpg   32,41 KB   0 Ilość pobrań


#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 19 stycznia 2019 - 14:11

Za rozpoznawanie ekranu odpowiada pamięć matrycy - tu masz problem. Możesz wymienić taśmę matrycy, ale nie przypuszczam aby na długo pomogło (o ile w ogóle pomoże). Jak napisałem w powyższym poście - masz zamiennik matrycy i prawdopodobnie czeka Cię wymiana... lub reklamuj tam, gdzie wymieniali Ci matrycę.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych