Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Fabrycznie uszkodzona obudowa w nowym iPadzie 2018


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stach2008

Stach2008
  • 37 postów

Napisano 24 grudnia 2018 - 12:14

Ciekawy jestem czy ktoś z Was spotkał się z sytuacja podobną do mojej, czyli fabrycznie uszkodzonym sprzętem, w oryginalnie zafoliowanym pudełku.

Kupiłem tydzień temu iPada 2018. Otwieram pudełko, zalogowałem się na konto i czekam aż się przywróci kopia z iCloud. W między czasie oglądam obudowę dokładnie i oczom nie wierzę. Wyszczerbiona obudowa w okolicach przycisku HOME, takie wgłębienie o średnicy 1,5 mm na jednej powierzchni obudowy. No niby nic takiego ale ... (przykład z samochodem i porysowanym zderzakiem). Oddałem na reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową i zobaczymy co dalej. Sklep ma 14 dni na rozpatrzenie żądania (wymiana na nowy lub obniżka ceny). Nigdy bym się nie spodziewał uszkodzonego w jakikolwiek sposób urządzenia apple w zafoliowanym fabrycznie pudełku.

Załączone pliki



#2 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 grudnia 2018 - 12:23

Niestety bardzo możliwe, że uznają to za uszkodzenie mechaniczne. Ja bym bardziej robił zwrot z odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni (o ile miałeś taką możliwość).


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#3 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 24 grudnia 2018 - 12:26

Ale wiesz ze sklep moze w takim przypadku pbnizyc cene skoro zwracany towar jest uszkodzony. Albo nawet odmowic przyjecia?

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#4 Stach2008

Stach2008
  • 37 postów

Napisano 24 grudnia 2018 - 18:23

Kupiłem w tablet oraz kilka innych rzeczy na raty i nie chciałem całkiem rezygnować z umowy i nie chciałem odstąpienia od umowy. Zależy mi na fabrycznie nowym sprzęcie. Dlaczego sklep miałby nie przyjąć urządzenia skoro fabrycznie było uszkodzone? W ciągu 1 roku to sklep musi mi udowodnić że to z mojej winy urządzenie jest niesprawne czy uszkodzone.

#5 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 24 grudnia 2018 - 18:55

No to sklep Ci napisze, ze sprzet nosi slady mechanicznego uszkodzenia. I pileczka po Twojej stronie.
  • Stach2008 lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#6 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 24 grudnia 2018 - 19:03

Przy takich uszkodzeniach to nie jest prosta sprawa. Jak nie masz filmu z rozpakowania( a pewnie nie, bo kto to robi) to zawsze mogą powiedzieć że uszkodziłes po wyjęciu z pudełka. Uderzyłeś gdzieś w blat itp. I weź teraz udowodnij że tak nie było. Wszystko zależy od dobrej woli sklepu. Nic nie poradzisz jak Cię oleją. Na szczęście to drobiazg i można spokojnie używać.

Użytkownik Regiss edytował ten post 24 grudnia 2018 - 19:04

iPhone 15 Pro


#7 Stach2008

Stach2008
  • 37 postów

Napisano 24 grudnia 2018 - 19:15

No to sklep Ci napisze, ze sprzet nosi slady mechanicznego uszkodzenia. I pileczka po Twojej stronie.


Jeśli już to sklep ma mi udowodnić że to ja zrobiłem (chociaż to dla mnie chore) a nie napisać tak poprostu że to ja zrobilem i dowidzenia. Ale oczywiście liczę się z tym że tak może być. No bo mi samemu też by było ciężko w to uwierzyć, jakby klient mu coś takiego przyniósł i powiedział że tak było. Wiem że sprawa jest dosyć beznadziejna. Sam oglądałem pod lupą to wyszczerbienie. Obudowa ma tak jakby 3 płaszczyzny a to wyszczerbienie jest tylko w jednej płaszczyźnie. Przy uderzeniu rantem obudowy w cokolwiek, uszkodzone byłyby wszystkie 3 płaszczyzny, najprawdopodobniej także szkło. A tu ewidentnie wygląda na wadę fabryczna ramki obudowy.
Jeśli sklep odrzuci moje zgłoszenie to oczywiście można z tym żyć i tak też zrobię. Ale przynajmniej będę spokojny że chociaż spróbowałem. Chociaż niesmak jednak do firmy Apple pozostanie.

#8 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 grudnia 2018 - 21:03

Ale wiesz ze sklep moze w takim przypadku pbnizyc cene skoro zwracany towar jest uszkodzony. Albo nawet odmowic przyjecia?

Może, ale szanse, że zauważą takie niewielkie uszkodzenie są małe w mojej ocenie.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#9 Stach2008

Stach2008
  • 37 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 17:20

Przed chwilą otrzymałem odpowiedź, że moja reklamacja została uznana i że iPad zostanie "wymieniony na urządzenie sprawne zgodnie z procedurą APPLE".

I tu pojawia się kolejne pytanie. Czy w przypadku iPadów również zdarzają się sytuacje wymiany urządzeń na "refabrykowane" tak jak w przypadku iPhonów?

Miałem raz wymienianego iPhona SE w serwisie ale dostałem wtedy nową fabrycznie sztukę.



#10 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 stycznia 2019 - 21:50

Jak otrzymasz iPad, obejrzyj go i powiedz, jak sam oceniasz, czy dostałeś nówkę nówkę czy nówkę refurbished. Bo to głównie problem obecny w umyśle użytkowników;D

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#11 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 22:06

A skąd wiesz że dostałeś nowego SE bo apple nie udziela takich informacji?

#12 Stach2008

Stach2008
  • 37 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 22:48

A skąd wiesz że dostałeś nowego SE bo apple nie udziela takich informacji?


Jest strona www na której sprawdzasz numer seryjny urządzenia.
  • nie_lubie_jablek lubi to

#13 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 23:14

Jest strona www na której sprawdzasz numer seryjny urządzenia.

I co z niej wynika i skąd bierze dane ;)

#14 Stach2008

Stach2008
  • 37 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 23:24

I co z niej wynika i skąd bierze dane ;)

Źle napisałem, nie chodziło mi o jakaś specjalną stronę do sprawdzania numeru seryjnego, tylko sugerowałem się tym wpisem: https://myapple.pl/p...brycznie-nowego



#15 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 05 stycznia 2019 - 00:16

Źle napisałem, nie chodziło mi o jakaś specjalną stronę do sprawdzania numeru seryjnego, tylko sugerowałem się tym wpisem: https://myapple.pl/p...brycznie-nowego

Ten wpis był pisany przez osobę która nawet z google translate nie umie korzystać i przetłumaczyć kilku słów z innego serwisu i wprowadza w błąd.

Nie czytaj tych głupot z portalu bo jego poziom jest tak niski że szkoda pisać.

Użytkownik nie_lubie_jablek edytował ten post 05 stycznia 2019 - 00:17

  • krzysztofsds lubi to

#16 krzyzakov

krzyzakov
  • 11 postów

Napisano 26 lutego 2019 - 19:59

Przed chwilą otrzymałem odpowiedź, że moja reklamacja została uznana i że iPad zostanie "wymieniony na urządzenie sprawne zgodnie z procedurą APPLE".

I tu pojawia się kolejne pytanie. Czy w przypadku iPadów również zdarzają się sytuacje wymiany urządzeń na "refabrykowane" tak jak w przypadku iPhonów?

Miałem raz wymienianego iPhona SE w serwisie ale dostałem wtedy nową fabrycznie sztukę.

A co za różnica?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych