Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Poradnik: jak w Polsce kupić AppleCare+ dla iPhona na przykładzie X


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 madizal

madizal
  • 248 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 listopada 2018 - 13:10

Witam,

Jak zapewne wiecie kilka razy komentowałem sprawy zakupu dodatkowej gwarancji AppleCare+ dla użytkowników w Polsce. Dotychczas kupowałem przez internet w niemieckim Apple Store sprzęt od razu wkładając do torby dodatkową gwarancję (niedostępną w polskim oddziale), a wysyłkę realizowano na wirualny adres niemiecki Mailboxde.com. Sposób jest znany, pewny i opisywany w sieci, umożliwia kupno produktów jeszcze przed polskimi premierami sprzętu lub zakup usług niedostępnych w Polsce.

 

Inną możliwością, którą przećwiczyłem dwukrotnie jest uparta rozmowa na infolinii Apple (kilka przełączeń do innych krajów) i zakup gwarancji AP+ bezpośrednio przez infolinię.

 

Obecnie w zeszłym tygodniu przećwiczyłem zakup przez internet, bez rozmowy telefonicznej dodatkowej gwarancji AppleCare+ dla telefonu iPhone X zakupionego na naszym rodzimym Allegro (aktywacja 27.10.2018). Telefon aktywowany, użytkowany u nas w Orange a ja posługuję się polskim adresem i polską kartą kredytową. Z uwagi, że kupuję jako osoba prywatna w okazyjnej cenie telefon – drogi telefon – chcę mieć każdorazowo pełne 2 lata gwarancji z możliwością skorzystania z 2 płatnych incydentów, które umożliwiają mi wymianę telefonu na nowy. Nie mam czasu się martwić o to czy telefon się uszkodzi, ale nie o tym ta dyskusja.

 

Przystępujemy do sprawy:

 

1.    Sprawdzamy na stronie https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/

jaki zakres serwisu przysługuje naszemu sprzętowi, niejeden z nas używa tego adresu.

I tutaj zaczyna się odkryta przeze mnie możliwość. Zamieniamy literki pl/pl na de/de lub klikamy bezpośrednio w adres https://checkcoverage.apple.com/de/de

Wpisujemy tradycyjnie swój numer seryjny (np iPhona), kod potwierdzający i jeśli do naszego sprzętu można dokupić dodatkową gwarancję (w terminie 30 a może 60 dni od dat aktywacji) pojawia się nam na pierwszej pozycji informacja (po niemiecku), że możemy uzyskać więcej informacji na temat kupna dodatkowej gwarancji AppleCare+. Pozostałe pola mówią tradycyjnie o potwierdzonej dacie zakupu, dacie wsparcia telefonicznego i dacie ograniczonej gwarancji Apple.

Generalnie w tym punkcie można zakończyć moje porady i postępować zgodnie z informacjami na ekranie – są intuicyjne.

 

2.    Kliknięcie w to dodatkowe pole, którego nie mamy w polskiej wersji językowej wyświetla od razu ekran z ceną dodatkowego planu serwisowego – w przypadku iPhona X wynosi ona aż 229EUR, klikamy dalej dostajemy informacje o płatnych incydentach itd, następnie klikamy w „KUPUJĘ“

 

3.    Podajemy adres email (w moim przypadku z końcówką .pl) na który dostajemy link aktywacyjny do zdalnej diagnostyki naszego smartfona przez firmę Apple (niektórzy z nas podczas rozmów w różnych sprawach z infolinią Appla byli proszeni o uruchmienie takiej zdalnej diagnostyki)

 

4.    Uruchamiamy diadnostykę bezpośrednio na telefonie, którego nr seryjny podaliśmy na początku poradnika. Po zakończeniu testów dokończymy transakcję podając numer karty kredytowej i adres, który zostanie wydrukowany na rachunku.

 

5.    Otrzymujemy maila, że aktywacja gwarancji będzie trwała od 24 do 48h, w tym czasie na naszej karcie jest blokada kwoty za którą kupujemy dodatkową gwarancję. Kolejny mail zawiera certyfikat potwierdzający uzyskaną dodatkową gwarancję oraz dwa załaczniki z warunkami serwisu - łącznie 32 strony.

 

6.    W niespełna 24h nasza gwarancja jest aktywna, a w kolejnych dniach otrzymujemy mailem rachunek i z karty fizycznie zostaje ściągnięta kwota za transakcję.

 

 

 

Pozdrawiam Michał


  • krzysztofsds lubi to

#2 ApolloApple

ApolloApple
  • 77 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 29 listopada 2018 - 09:51

THX



#3 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 757 postów

Napisano 29 listopada 2018 - 10:29

Dodam, że od 1 grudnia wchodzą przepisy, które w ramach UE zabraniają różnicowania usług sklepów internetowych - przynajmniej teoretycznie sklep nie będzie mógł przekierowywać na siłę na stronę lokalną ani odmawiać sprzedaży do innego kraju Unii (choć nie ma obowiązku zorganizowania wysyłki w każde miejsce). To może sprawić, że nie będziemy traktowani jako kraj drugiej kategorii. Ciekawe czy wpłynie to na usługi takie jak Care+ ? 



#4 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 29 listopada 2018 - 11:44

Dodam, że od 1 grudnia wchodzą przepisy, które w ramach UE zabraniają różnicowania usług sklepów internetowych - przynajmniej teoretycznie sklep nie będzie mógł przekierowywać na siłę na stronę lokalną ani odmawiać sprzedaży do innego kraju Unii (choć nie ma obowiązku zorganizowania wysyłki w każde miejsce). To może sprawić, że nie będziemy traktowani jako kraj drugiej kategorii. Ciekawe czy wpłynie to na usługi takie jak Care+ ? 

Super, dzięki za info. Na watcha tez działa :)



#5 zakino

zakino


  • 10 510 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 10 lutego 2019 - 13:29

Jedyny mankament, że w Polsce nie oddasz tego telefonu. Będziesz musiał go do DE przetransportować ;)


NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.

Follow me on Instagram jacobswitek
Follow me on Twitter zakino4


#6 Ganjuana

Ganjuana
  • 462 postów

Napisano 10 lutego 2019 - 14:30

Jedyny mankament, że w Polsce nie oddasz tego telefonu. Będziesz musiał go do DE przetransportować ;)

 

Ewentualnie do kraju, w którym AC+ jest dostępne (Europa) ;)



#7 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 10 lutego 2019 - 22:21

Jedyny mankament, że w Polsce nie oddasz tego telefonu. Będziesz musiał go do DE przetransportować ;)

Przedłużona gwarancja działa na całym świecie (w krajach gdzie Apple ma sieć serwisową)


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#8 zakino

zakino


  • 10 510 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 10 lutego 2019 - 22:59

Na gwarancji owszem. Ale jak chcesz powołać się na ubezpiecznie (zbity ekran, zalany telefon to nie ma opcji ;).


NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.

Follow me on Instagram jacobswitek
Follow me on Twitter zakino4


#9 Me_69

Me_69
  • 245 postów

Napisano 11 lutego 2019 - 00:21

Na gwarancji owszem. Ale jak chcesz powołać się na ubezpiecznie (zbity ekran, zalany telefon to nie ma opcji ;).


Niekoniecznie. Np. W autoryzowanym serwisie Maqsimum (Szczecin) jest możlowość naprawy/wymiany z AC+. Pytatałem się osobiście i w przypadku uszkodzenia przeliczają € lub £ na złotówki (bo płacimy tylko w złotówkach)

iPhone 6+ 128GB Silver / iPhone X 256GB Silver / AirPods

iPad Pro 12.9 (2017) 512GB + LTE / AppleTV 4 64GB


#10 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 11 lutego 2019 - 09:02

Na gwarancji owszem. Ale jak chcesz powołać się na ubezpiecznie (zbity ekran, zalany telefon to nie ma opcji ;).

Jak widać jest opcja dowiedz się zanim coś napiszesz  serwis.me też serwisuje w ramach AC+ uszkodzone urządzenia. 


  • krzysztofsds lubi to

#11 coolesha

coolesha
  • 32 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 września 2019 - 11:48

Niestety po wprowadzeniu numeru karty kredytowej nie ma aktualnie możliwości zmiany kraju w sekcji "Billing Address". (jest na stałe: "Germany" w powyższym scenariuszu).

 

Czy ktoś zna inny przetestowany ostatnio sposób zakupu AC+ ? 

Czy jeśli zakupię AC+ przez internet na USA, to będzie to traktowane tak jak AC+ zakupione np. w Niemczech?



#12 jacula

jacula
  • 46 postów
  • SkądKrk/NH

Napisano 14 września 2019 - 19:57

Przechodziłem to kilka miesięcy temu kupując Apple Care + dla Apple Watch. Niestety sposób @madizal już nie działa. Nie da się tego obejść. Wykupując AC+ trzeba mieć kartę zarejestrowaną w tym kraju, w którym się go kupuje. Co więcej, mimo, że mam konto w N26 (niemiecki bank) ale zarejestrowane na polki paszport, karta wydana przez ten bank była również odrzucana przez system płatności. Jak widać sprawdzają bardzo skrupulatnie nr karty.

 

Skonczyło się na tym, że poprosiłem mojego niemieckiego przyjaciela o opłacenie AC+ jego kartą. 

 

 

 

 

Niestety po wprowadzeniu numeru karty kredytowej nie ma aktualnie możliwości zmiany kraju w sekcji "Billing Address". (jest na stałe: "Germany" w powyższym scenariuszu).

 

Czy ktoś zna inny przetestowany ostatnio sposób zakupu AC+ ? 

Czy jeśli zakupię AC+ przez internet na USA, to będzie to traktowane tak jak AC+ zakupione np. w Niemczech?



#13 Wojciech Młodzianowski

Wojciech Młodzianowski
  • 1 postów

Napisano 04 października 2019 - 13:29

 

 

Co więcej, mimo, że mam konto w N26 (niemiecki bank) ale zarejestrowane na polki paszport, karta wydana przez ten bank była również odrzucana przez system płatności.

Właśnie udało mi się zamówić z karty N26 w holenderskim apple. Z tym, że karta zamawiana była do Holandii. Rezydencję podatkową mam na Polskę. Może warto spróbować zmienić adres w N26 na jakiś z czapy niemiecki i zamówić (ja mam ustawiony adres swojego biurowca w Holandii)



#14 armar9

armar9
  • 8 postów
  • SkądZachodniopomorskie Świnoujście

Napisano 14 października 2019 - 18:19

Ja zamawiałem przez apple uk rok temu ,bez problemu podając adres znajomych z uk a płaciłem Polską kartą.Teraz po roku anulowałem telefonicznie ,czas rozmowy z apple uk ponad 40 minut.Sprzedaję iPhone xs max i kupiłem 11 Pro max.Podając przyczynę anulowania podałem zmianę kraju zamieszkania i że u nas w Polsce applecare+ nie jest uznawana przez serwisy.Dostałem info że zwracają mi na kartę całkowity koszt ubezpieczenia i w ciągu 10 dni powinienem mieć zwrot na koncie. APPLE JEST THE BEST :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych