Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro '15 2014 - wyłącza się, trzecia wizyta w serwisie iMad


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarcinMarcinMarcin

MarcinMarcinMarcin
  • 1 postów

Napisano 16 października 2018 - 22:05

Cześć,

krótka historia, może ktoś będzie miał dla mnie jakąś radę.

Od jakiegoś czasu mój MacBook Pro 15 z 2014 roku wyłącza się w losowych momentach. Podczas pracy (wystarczy nawet po prostu otwarta przeglądarka internetowa) ekran gaśnie, potem wiatraki zaczynają pracować na maksa, po czym komputer się wyłącza.

Zaniosłem sprzęt do serwisu (iMad) - stwierdzili że to wina baterii i że konieczna jest wymiana - koszt 2400 zł, ale że jest jakiś specjalny program bo bateria ma 1500 cykli już za sobą, to będzie taniej - 1200 zł. Dodatkowo wymienili klawiaturę, gładzik i część obudowy, bo wszystko ze sobą posklejane. Na kompa czekałem 2,5 tygodnia, odebrałem.

Włączam w domu - i po 5 minutach pracy komp się wyłącza, tak jak wcześniej. Mail do serwisu, każą przyjechać, sprawdzą. Ponownie przyjmują na naprawę, tym razem zajmuje im to kilka dni, robią format dysku i stawiają na świeżo system - w notce serwisowej piszą, że problemu nie zaobserwowali.

Pan który wydaje sprzęt mówi że powinno być ok, żeby sprawdzić.

Wracam do domu, sprawdzam... i znowu to samo. Komp sam się wyłącza po chwili pracy.

Obecnie mija 4 tydzień odkąd zgłosiłem się do iMad. Zostawiłem tam 1200 zł na wymianę baterii, która jak się okazało nie była konieczna, bo problem nie został rozwiązany i nie był z baterią związany.

Ktoś ma jakiś pomysł co to może być i co z tym fantem począć?



#2 bee3

bee3
  • 3 418 postów

Napisano 18 października 2018 - 08:30

...

Zaniosłem sprzęt do serwisu (iMad) - stwierdzili że to wina baterii i że konieczna jest wymiana - koszt 2400 zł, ale że jest jakiś specjalny program bo bateria ma 1500 cykli już za sobą, to będzie taniej - 1200 zł. Dodatkowo wymienili klawiaturę, gładzik i część obudowy, bo wszystko ze sobą posklejane. Na kompa czekałem 2,5 tygodnia, odebrałem.
..

Jakby był "jakiś specjalny program" to naprawa byłaby za darmo.

1000-1200zł. to normalna cena za wymianę baterii w Retinach. Drugie tyle płacisz jak topcase jest uszkodzony, a nie sama bateria.

 

...
Wracam do domu, sprawdzam... i znowu to samo. Komp sam się wyłącza po chwili pracy.
 

Sprawdzałeś na czystym systemie czy wgrałeś swoją kopię ?

 

 

...

Obecnie mija 4 tydzień odkąd zgłosiłem się do iMad. Zostawiłem tam 1200 zł na wymianę baterii, która jak się okazało nie była konieczna, bo problem nie został rozwiązany i nie był z baterią związany.

Ktoś ma jakiś pomysł co to może być i co z tym fantem począć?

 

1500 cykli baterii to mógł być wystarczający powód, żeby ją wymienić, ale o ile pamiętam to przy podobnych objawach w podobnym modelu nam serwis wymieniał płytę główną (bateria miała mniej niż połowę Twoich cykli) - na szczęście za darmo bo mieliśmy Apple Care.

Być może serwis wolał namówić Cię na (może również konieczną) wymianę baterii "za pół ceny" niż na wymianę płyty głównej za prawie 2kPLN.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 270 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 18 października 2018 - 09:00

No tak ale on przyszedł do serwisu z problemem wyłączania się komputera, a nie ze zużytą baterią. Jeśli powodem wyłączania się komputera nie była zużyta bateria to serwis powinien go jedynie o baterii poinformować ale znaleźć przyczynę  wyłączania. Jeśli przyczyną problemu jest uszkodzenie płyty głównej, a tak raczej jest, bo to znany problem w tym modelu, to serwis powinien wycenić wymianę płyty, a nie wymianę baterii. Teraz klient ma wymienioną baterię, a komputer nadal nie nadaje się do pracy, więc bateria i tak mu się nie przyda. Czyli podsumowując wydał 1200 złotych, a problem z którym się zgłosił do serwisu w ogóle nie został rozwiązany. 

Gadanie, że serwis wolał namówić na tańszą wymianę baterii zamiast na droższą wymianę płyty jest kompletnie bez sensu. Pomijam czas "naprawy".

 

Ja bym proponował do nich wrócić i jeśli ta zużyta bateria Ci nie przeszkadzała to domagaj się dalszego sprawdzenia sprzętu i odliczenia kosztu niesłusznie wymienionej baterii. Tyle, że tutaj koszt naprawy to będzie około 2200 złotych, bo na 99% przyczyną problemu jest płyta główna.


  • makemymind lubi to

Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 5 753 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 października 2018 - 09:17

Apple jak to Apple. Działa zgodnie ze starym, polskim przysłowiem "(...) Lecz przysłowie nowe Polak sobie kupi, że i przed szkodą i po szkodzie głupi".  Te same problemy nękają Retiny z 2012 rocznika co i z 2016 rocznika. Na 2012 rocznik był program wymiany - co tyle nauczyło Apple, że w następnych konstrukcjach popełnili ten sam błąd. Problem z wymianą płyty oprócz kosztów polega na .... otrzymaniu innej płyty z potencjalnie tym samym błędem (czytaj powrót problemu nastąpi wcześniej lub później).

 

Wybierz się do nieautoryzowanego, skuteczna naprawa tych płyt to koszt od 850zł (płyta UMA) do 1400zł (płyta DISCRETE czyli z dedykowana grafiką). Naprawa polega jednocześnie na likwidacji przyczyny (czytaj błędu konstrukcyjnego), jak i stuków (czyli samego problemu nękającego wszystkie A1398).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 bee3

bee3
  • 3 418 postów

Napisano 18 października 2018 - 09:50

 

Gadanie, że serwis wolał namówić na tańszą wymianę baterii zamiast na droższą wymianę płyty jest kompletnie bez sensu. Pomijam czas "naprawy".

 

Moim zdaniem nie jest bez sensu, ale jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz którym kierował się serwis. Na ile trafne są moje spostrzeżenia niech oceni autor wątku, ale jeżeli podzieli moje przypuszczenia to z pewnością sam dojdzie do wniosku, że został przez serwis wprowadzony w błąd i dodatkowo naciągnięty na koszty.

Zachowałbym jednak daleko posuniętą ostrożność (nie znając faktycznego stanu baterii) czy wymiana baterii nie byłaby również (oprócz oczywiście wymiany lub naprawy płyty głównej ) konieczna do całkowitego rozwiązania problemu.

 

Ja bym proponował do nich wrócić i jeśli ta zużyta bateria Ci nie przeszkadzała to domagaj się dalszego sprawdzenia sprzętu i odliczenia kosztu niesłusznie wymienionej baterii. Tyle, że tutaj koszt naprawy to będzie około 2200 złotych, bo na 99% przyczyną problemu jest płyta główna.

 

To się rozumie samo przez się, że trzeba konsekwentnie żądać skutecznej naprawy.

Jeżeli jednak serwis za wymianę baterii straszył kwotą 2400zł. (zamiast ok. tysiąca zł.) i dodatkowo będzie musiał oddać 1200zł. - to istnieje uzasadniona obawa, że za wymianę płyty zawoła również zawyżoną cenę .

 

Warto więc (moim zdaniem) napisać w międzyczasie do paru serwisów (najlepiej z różnych rejonów Polski) z zapytaniem o aktualną cenę wymiany płyty głównej w tym modelu komputera, żeby mieć własne zdanie na temat oferty składanej przez serwis w którym właśnie naprawiasz komputer. Spodziewałbym się różnic rzędu nawet kilkuset zł.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 MarcinMC

MarcinMC
  • 10 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 grudnia 2018 - 09:41

Więc jakie zamienniki najlepiej wybierać baterii do macbooka ? Na co zwracać uwagę? 


Użytkownik MarcinMC edytował ten post 07 grudnia 2018 - 09:41


#7 macsupport

macsupport

  • 8 619 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 grudnia 2018 - 12:34

Więc jakie zamienniki najlepiej wybierać baterii do macbooka ? Na co zwracać uwagę? 

 

Ciężko doradzać jakikolwiek zamiennik.

A w tym przypadku bateria jest klejona więc polecam nie robić takich operacji w domowym zaciszu, bo jak coś zepsujesz to się okaże, że naprawa w serwisie wyszłaby Cię taniej i dodatkowo miałbyś gwarancję ;)

 

Jak będziesz miał dość doświadczeń z iMadem to polecam podesłać sprzęt do nas, masz darmową wycenę i myślę że naprawa będzie zdecydowanie tańsza. ☺️


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 MarcinMC

MarcinMC
  • 10 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 grudnia 2018 - 20:31

Ciężko doradzać jakikolwiek zamiennik.

A w tym przypadku bateria jest klejona więc polecam nie robić takich operacji w domowym zaciszu, bo jak coś zepsujesz to się okaże, że naprawa w serwisie wyszłaby Cię taniej i dodatkowo miałbyś gwarancję ;)

 

Jak będziesz miał dość doświadczeń z iMadem to polecam podesłać sprzęt do nas, masz darmową wycenę i myślę że naprawa będzie zdecydowanie tańsza. ☺️

A wy jakich zamienników używacie ? macbook pro retina 15 a1398


Użytkownik MarcinMC edytował ten post 07 grudnia 2018 - 20:31





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych