Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone X czy Iphone XR


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#76 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 13 marca 2019 - 10:50

Prawdą jest ze data gwarancji biegnie od daty sprzedaży nie aktywacji. Ale jeśli te daty są bliskie sobie np. 1-3 miesiące( nie da się tego dokładnie określić) to i tak system przyjmie datę aktywacji jako datę startu gwarancji. Jeśli telefon leżał długo na półce to może być tak że aktywujesz go i zostanie np pół roku gwarancji. Nie da się tego sprawdzić wcześniej. Dlatego najlepiej mieć dowod zakupu bo z nim można skorygować tą datę przez wysłanie do Apple skanu faktury. Polskie serwisy przyjmują telefony do serwisu bez dowodu zakupu chociaż w zapisach gwarancyjnych jest wymagany. Idą po prostu na rękę.

Użytkownik Regiss edytował ten post 13 marca 2019 - 10:51

iPhone 15 Pro


#77 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 13 marca 2019 - 20:43

Polskie serwisy przyjmują telefony do serwisu bez dowodu zakupu chociaż w zapisach gwarancyjnych jest wymagany.

Apple nie wymaga (wprost) w warunkach gwarancji bezwzględnej konieczności legitymowania się dowodem zakupu, natomiast zastrzega sobie prawo do okazania go w niektórych przypadkach.
(Apple może odmówić świadczenia serwisowego np. "gdy użytkownik nie jest w stanie udowodnić w jakikolwiek inny sposób, że jest autoryzowanym użytkownikiem produktu (np. przedstawiając dowód zakupu)" .

https://www.apple.co...l-warranty.html

 

Niestety, ale w niektórych przypadkach (np. odblokowanie FMI, zdjęcie hasła EFI), kopia faktury wystawionej np. na p. Kowalskiego nie pomoże do uzyskania świadczenia serwisowego w Apple (nawet odpłatnego) przez np. p. Malinowskiego.


Użytkownik bee3 edytował ten post 13 marca 2019 - 20:43

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#78 Zielone jabłko

Zielone jabłko
  • 142 postów

Napisano 14 marca 2019 - 11:02

Jeśli telefon był kupiony w plusie lub t-mobile i został wymieniony na nowy egzemplarz na co jest dokument potwierdzający wymianę to czy sieć ta ma możliwość zablokowania takiego wymienionego telefonu za nie płacone rachunki? Czy wtedy gwarancja producenta na ten nowy egzemplarz, nieaktywowany obowiązuje znowu 1 rok?


 


#79 winmaciek

winmaciek
  • 6 498 postów
  • Płeć:

Napisano 14 marca 2019 - 13:36

Kupowanie iPhone’a w Plusie to wybitnie ekscentryczny manewr. Co do gwarancji, to IMO powinna być przedłużona. Zadzwoń na polską infolinię i powiedz, że chcesz przedłużyć - zawsze warto spróbować.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#80 krystek82

krystek82
  • 169 postów

Napisano 14 marca 2019 - 15:10

Tak jak Kolega wyżej napisał Plus to nawet nie jest oficjalny sprzedawca Iphone w Polsce więc na dobrą sprawę może się trafić że Iphone wzięty u nich nawet nie będzie z polskiej dystrybucji(jeśli coś pomyliłem to proszę o sprostowanie). I Plus i T-Mobile blokują urządzenia za niespłacane raty stąd często oferty od tych operatorów na portalach aukcyjnych już na starcie są tańsze o 200-300 zł od tych ofert od operatorów Play i Orange. Oczywiście nie twierdzę, że każdy sprzedający co wziął tel w abonament w Plus czy T-Mobile nie będzie spłacał rat i zostaniemy z dużym problemem tak osobiście bałbym się zaryzykować i polecam kupić jednak od pewnych operatorów. Play na swoim forum oficjalnie przyznaje że nie blokuje urządzeń tylko kartę Sim.



#81 Zielone jabłko

Zielone jabłko
  • 142 postów

Napisano 14 marca 2019 - 23:05

OMG! przecież nie o to mi chodzi!Czy telefon ktory został wymieniony na nowego iP z nowymi numerami seryjnymi to czy sieć może TEN NOWY,WYMIENIONY w jakiś sposób zablokować? Czy ten NOWY, WYMIENIONY telefon po aktywacji ma znowu rok gwarancji czy jednak gwarancja ważna jest z tego PIERWSZEGO iPhona?

 


#82 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 14 marca 2019 - 23:22

Czy telefon ktory został wymieniony na nowego iP z nowymi numerami seryjnymi to czy sieć może TEN NOWY,WYMIENIONY w jakiś sposób zablokować? 

Tak samo jak na wymieniony przez serwis telefon przenosi się np. simlock danego operatora, tak samo mogą przenieść się inne polityki aktywacyjne.

Czas po jakim wymieniony telefon "otrzyma" blokadę poprzednika może być jednak różny. Bywały przypadki, że (w zależności od operatora i regionu) trwało to od kilku dni do nawet kilku tygodni (telefon po wymianie działał normalnie 2-3 tygodnie i dopiero po takim czasie wchodziła blokada)

 

Czy ten NOWY, WYMIENIONY telefon po aktywacji ma znowu rok gwarancji czy jednak gwarancja ważna jest z tego PIERWSZEGO iPhona?

Gwarancja zawsze jest kontynuowana ze starego telefonu i zawsze masz też 90-dniową gwarancję na usługę naprawy.

Niezależnie od powyższego MOGĄ po naprawie przysługiwać dodatkowe uprawnienia (to zależy m.in. od: kraju pochodzenia telefonu, rodzaju i charakteru naprawy, etc.). O tych dodatkowych uprawnieniach (np. uzyskanie nowej rocznej gwarancji na wymienione urządzenie) możesz dowiedzieć się na infolinii Apple (czasem dają nową gwarancję w ramach dbania o tzw. satysfakcję klienta - pomimo, że formalnie wg pochodzenia telefonu czy rodzaju naprawy nie mieli takiego obowiązku).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#83 winmaciek

winmaciek
  • 6 498 postów
  • Płeć:

Napisano 14 marca 2019 - 23:46

Jeśli jest z polskiej dystrybucji to jest rok gwarancji od momentu odbioru nowego urządzenia.
Cytat z Apple.com:

Jeżeli w wykonaniu obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple, Apple dostarczy użytkownikowi wolny od wad produkt w zamian za produkt wadliwy lub przeprowadzi istotną naprawę produktu objętego niniejszą gwarancją, bieg okresu gwarancji rozpoczyna się na nowo od momentu dostarczenia produktu wolnego od wad lub zwrotu użytkownikowi produktu naprawionego. Jeżeli Apple wymieni część produktu, wówczas powyższe postanowienie będzie stosowało się odpowiednio do części, która została wymieniona. W przypadku napraw, które nie były istotne, okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas, w którym użytkownik nie mógł korzystać z produktu ze względu na wystąpienie wady.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#84 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 marca 2019 - 00:48

Jeśli jest z polskiej dystrybucji ...

 

... i naprawa jest gwarancyjna ! ...

 

... to jest rok gwarancji od momentu odbioru nowego urządzenia.
Cytat z Apple.com:


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych