Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 13" 2017 dziwnie trzeszczy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 frosnese

frosnese
  • 2 postów

Napisano 31 sierpnia 2018 - 18:07

Hej, 

kilka dni temu kupiłam MacBooka Pro 13 bez Touch Bara (wersja 2017). Komputer sprawuje się dobrze, jednak wydaje z siebie dziwne dźwięki przy obciążeniu. Poniżej umieszczam link do wideo:

 

https://youtu.be/Vq0bU_DV1Lo

 

Jest to mój pierwszy laptop od Apple i nie jestem pewna czy to normalne. Mam jeszcze czas, aby oddać komputer do sklepu i zgłosić nieprawidłowe działanie. Dodam, że zaktualizowałam urządzenie do najnowszej wersji systemu. Co więcej, wspomniane dźwięki występują tylko przy pierwszym obciążeniu komputera od jego włączenia. Po ponownym obciążeniu cpu (jakiś czas później) słychać już tylko wentylatory. Czasem mogę również usłyszeć krótkie i niegłośne trzaśnięcie wydobywające się jakby z obudowy…

 

Doradźcie proszę co robić :)



#2 jancelo

jancelo
  • 25 postów

Napisano 03 września 2018 - 12:03

Hej! ja tez kupilem kilka dni temu ten sam komputer... Mam te same objawy... w tym sprzecie chyba to normalne ...:P



#3 donvictorio88

donvictorio88
  • 254 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 września 2018 - 12:28

Hej, 

kilka dni temu kupiłam MacBooka Pro 13 bez Touch Bara (wersja 2017). Komputer sprawuje się dobrze, jednak wydaje z siebie dziwne dźwięki przy obciążeniu. Poniżej umieszczam link do wideo:

 

https://youtu.be/Vq0bU_DV1Lo

 

Jest to mój pierwszy laptop od Apple i nie jestem pewna czy to normalne. Mam jeszcze czas, aby oddać komputer do sklepu i zgłosić nieprawidłowe działanie. Dodam, że zaktualizowałam urządzenie do najnowszej wersji systemu. Co więcej, wspomniane dźwięki występują tylko przy pierwszym obciążeniu komputera od jego włączenia. Po ponownym obciążeniu cpu (jakiś czas później) słychać już tylko wentylatory. Czasem mogę również usłyszeć krótkie i niegłośne trzaśnięcie wydobywające się jakby z obudowy…

 

Doradźcie proszę co robić :)

 

 

Hej! ja tez kupilem kilka dni temu ten sam komputer... Mam te same objawy... w tym sprzecie chyba to normalne ... :P

 

 

Ja mam te same objawy w moim modelu z 2015 roku. Pojawiły się po 3 latach użytkowania... komputer nagrzewa się do wysokiej temperatury i załącza wentylatory - wchodząc na maksymalne obroty (słychać jak by o coś ocierały) nagle trzask po czym całkowicie się wyłączają. Jest to bardzo upierdliwe. Moim zdaniem nie jest to normalne. Ja swój mogę jedynie naprawić na własny koszt, ale wy zgłaszajcie reklamacje.



#4 jancelo

jancelo
  • 25 postów

Napisano 04 września 2018 - 07:41

Ja mam te same objawy w moim modelu z 2015 roku. Pojawiły się po 3 latach użytkowania... komputer nagrzewa się do wysokiej temperatury i załącza wentylatory - wchodząc na maksymalne obroty (słychać jak by o coś ocierały) nagle trzask po czym całkowicie się wyłączają. Jest to bardzo upierdliwe. Moim zdaniem nie jest to normalne. Ja swój mogę jedynie naprawić na własny koszt, ale wy zgłaszajcie reklamacje.

ale tutaj tak zwany problem pojawia sie tylko przy duzym obciazeniu. U mnie i zapewne u kolegi w normalnej pracy nie zalaczaja sie radiatory tak głośno. Ja majac otwarta przegladarke i kilka malych aplikacji tak naprawde nie mam problemu z temperatura... a wiatraki tak jak u Kolegi wlaczaja mi sie dopiero przy temp 70 stopni na full jak odpalam Starcrafcta 2 :) . Wtedy to jest maly odrzutowiec ale komputer nie parzy... :)



#5 AjTee

AjTee
  • 138 postów
  • SkądBanino

Napisano 07 września 2018 - 23:18

Ja w moim MBP 2017 tego problemu nie zauważyłem. 


MacBook Pro 13,3" (2017)~ macOS Mojave 10.14.6 / iPhone 8 64 GB / Apple Watch S4 44mm / iPad 9,7" 32 GB (2017)  / Apple AirPods / Apple TV 4K / Magic Mouse 2 


#6 monkey86

monkey86
  • 5 postów

Napisano 19 kwietnia 2019 - 19:19

Witam, chciałbym odgrzać ten wątek ponieważ miałem i mam nadal ten sam problem. W ciągu jednego roku po kilkukrotnych wizytach w autoryzowanych serwisach po wymianach płyty logicznej, topcase, głośniczków, całego monitora wymienili mi na nowy w ramach gwarancji. Z początku myślałem, że problem już został wyeliminowany, niestety po kilku godzinach zaczęło się i trwa i mnie szlak trafia. Na zagranicznych forach jest sporo o tym mowy u nas prawie nikt się nie wypowiada ale rozwiązania nadal brak- oprócz zwrotu sprzętu i odzyskania kasy. Ciekaw jestem czy tylko kilku takich pechowców jak ja czy po prostu ignorujecie to jak zaproponowali mi spece z pewnego jabłkoserwisu? Aha mój mbp pro 13 z 2017 z touchbar. Czy ktoś wie jak jest z tymi z 2019?



#7 kristof461

kristof461
  • 2 041 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 kwietnia 2019 - 17:27

Trochę stary ten wątek zwłaszcza że filmik z pierwszego postu jest niedostępny. U mnie w MBP 2016 problem wyeliminowała wymiana topcase. Raczej tego problemu nikt nie lekceważy. Po prostu są 3 grupy osób:

1. ci którzy problemu nie mają

2. którzy go mają i tę grupę jeszcze można podzielić na dwie podgrupy  

   2a: serwis pomógł

   2b: problem wciąz wystepuje

3. jak zauważyliście problem czasami występuje przy wyższych obrotach a spora część osób nigdy nawet nie wykorzystuje nawet 60% możliwości komputera

 

Modeli z 2019 nie ma. Są z 2018. Czy lepsze? Pewnie jeśli coś było to Apple to po cichu naprawiło. Trzeba zwrócić uwage na jeszcze jedną ważną rzecz a mianowicie aplikacje firmy trzecich. Mi różne trzaski powodowała stara wersja Outlooka. Doszedłem do tego metodą prób i błędów. Niedawno była afera że Adobe niszczy wbudowane głośniki. Oznacza to więc że albo masz pecha albo jakaś aplikacja wciąż nie jest przystosowana do nowego systemu. 

Taka moja diagnoza w tej sprawie.


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#8 seereek

seereek
  • 22 postów

Napisano 04 maja 2019 - 12:37

Witam, chciałbym odgrzać ten wątek ponieważ miałem i mam nadal ten sam problem. W ciągu jednego roku po kilkukrotnych wizytach w autoryzowanych serwisach po wymianach płyty logicznej, topcase, głośniczków, całego monitora wymienili mi na nowy w ramach gwarancji. Z początku myślałem, że problem już został wyeliminowany, niestety po kilku godzinach zaczęło się i trwa i mnie szlak trafia. Na zagranicznych forach jest sporo o tym mowy u nas prawie nikt się nie wypowiada ale rozwiązania nadal brak- oprócz zwrotu sprzętu i odzyskania kasy. Ciekaw jestem czy tylko kilku takich pechowców jak ja czy po prostu ignorujecie to jak zaproponowali mi spece z pewnego jabłkoserwisu? Aha mój mbp pro 13 z 2017 z touchbar. Czy ktoś wie jak jest z tymi z 2019?

 

Nie jestem w stanie odpalić filmiku z YT, bo jest już niedostępny, ale jeśli chodzi o trzaski z wewnątrz komputera, to również tego doświadczyłem jakiś czas temu. Posiadam MBP 2015 A1502 i okazało się, że w moim przypadku był to wadliwy wiatrak. Został wyczyszczony razem z łożyskiem, i problem ustąpił. W moim wypadku słuchać było "klikanie" wewnątrz obudowy na wysokości wiatraka właśnie.


Macbook Pro 2015 Early (A1502)


#9 mje

mje
  • 71 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 maja 2019 - 13:15

Polecam pobrać Macs Fan Control, rozkręcać ręcznie RPM, w ten sposób można zdiagnozować czy to wadliwy układ chłodzenia.


Hackintosh: i7 6700K | Nvidia Palit JetStream GTX 1070Ti | GIGABYTE Z270 Gaming K3 2x8 GB RAM G.SKILL RIPJAWS 3200MhZ | SAMSUNG 960 EVO M.2 240GB NvME 

MacBook Pro 13" Mid 2012 i5 3210M 2.5GHz | 8GB Ram 1867MHz | SSD 240GB Crucial BX500 | Intel HD 4000 | High Sierra  Monitor: Samsung C27JG50QQUX 2K 144Hz


#10 monkey86

monkey86
  • 5 postów

Napisano 04 maja 2019 - 14:44

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Sam kombinować przy sprzęcie nie będę tj nie będę ingerował mechanicznie bo jest na gwarancji, będę więc atakował dalej autoryzowany serwis, być może Wasze wskazówki im pomogą. Ktoś poleca jakiś oprócz iSpot i IMAD? Nie narzekam na nich bo naprawdę mają dobre intencje i chęć pomocy ale skuteczności zero.



#11 seereek

seereek
  • 22 postów

Napisano 04 maja 2019 - 16:40

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Sam kombinować przy sprzęcie nie będę tj nie będę ingerował mechanicznie bo jest na gwarancji, będę więc atakował dalej autoryzowany serwis, być może Wasze wskazówki im pomogą. Ktoś poleca jakiś oprócz iSpot i IMAD? Nie narzekam na nich bo naprawdę mają dobre intencje i chęć pomocy ale skuteczności zero.

U mnie pomogli chłopaki z iRestore (Warszawa). I co najlepsze zrobili to za darmo... Także ogólnie polecam. 


Macbook Pro 2015 Early (A1502)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych