Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Błędy systemowe iPhone 6S


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 eatmysoul

eatmysoul
  • 9 postów

Napisano 20 czerwca 2018 - 22:01

Witam,

 

Pojawia się w moim telefonie szereg błędów i zastanawiam się, czy są to błędy systemowe podlegające reklamacji czy jakieś normalne, niepodlegające reklamacji błędy?

 

Posiadam iPhone 6S, gwarancja od Apple już minęła, liczę jedynie na reklamację z tytułu rękojmi (telefon kupiony w Media Markt).

 

Opis występujących błędów:

 

  • raz była sytuacja ze telefon wyłączył się przy 40% baterii a jak po kilku próbach udało mi się go uruchomić ponownie to miał 10%; przy 35% czasem się wyłącza
  • bateria: przy 35% wyłączył się telefon, uruchomiłam ponownie - było 10%. Wyłączył się po chwili. Przy próbie włączenia pokazywała się ikonka, że trzeba naładować. Po ponownej próbie włączenia telefon włącza się i pokazuje 42% baterii! Znowu się wyłącza, znowu ta sama sytuacja z 10% i ładowaniem baterii. (taka sytuacja przydarzyła mi się 1 raz)

  • z włączonym internetem od 100% do 0% schodzi bateria w 2-3 godziny (czasem w 2h, czasem w 3,5)
  • błędy systemowe z iMessage: zamieniają się kolejnością wiadomości (zdarza się praktycznie bez przerwy)
  • wylogowuje mnie z aplikacji: SkyCash, nextbike; notatki ciagle cofa do podglądu ogólnego (często się zdarza)

  • aparat: zacina się i nie można robić zdjęć: czarny obraz. Mimo resetowania aplikacji (zamykania i usuwania z działających w tle) to i tak aparat nie działa do czasu ponownego uruchomienia telefonu. (ta sytuacja przydarzyła mi się 1-2 razy)

 

Z powyższych błędów najbardziej irytuje mnie to zamienianie się wiadomości iMessage miejscami, które jest nagminne. Są takie sytuacje, że wyślę wiadomość, powiedzmy po 2 minutach ktoś mi odpisze, a jego wiadomość i tak "wskakuje" ponad moją.

 

Czy da się coś z tym zrobić?

Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc


Użytkownik eatmysoul edytował ten post 20 czerwca 2018 - 22:03


#2 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 20 czerwca 2018 - 22:53

Może dopisz jaka wersja systemu, wygląda na to że bateria jest zużyta (podaj ile ma % z zakładki kondycja baterii). No i czy telefon nie zaliczył jakiś upadków. 


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#3 eatmysoul

eatmysoul
  • 9 postów

Napisano 21 czerwca 2018 - 11:28

Wersja 11.4 (15F79) - o to chodzi z systemem? To wersja oprogramowania.

Bateria niby trzyma się dobrze - maksymalna pojemność 85% (a telefon mam od marca 2017). 

Po prostu ta jednorazowa sytuacja z wyłączeniem przy 40% i później tymi dziwnymi zmianami mnie bardzo zaskoczyła.

 

A telefon zaliczył chyba dwa upadki, ma rozbity ekran - i to było jedno z moich kolejnych pytań, czy to nie jest podstawa do odrzucenia reklamacji (nawet jeżeli te systemowe błędy bym reklamowała)?

 

Mogę załączyć zdjęcia stanu telefonu jeśli trzeba, poza ekranem jest zadbany.



#4 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 21 czerwca 2018 - 11:41

Jeśli ma rozbity ekran to na pewno odrzucą reklamację, chociaż można przejść się do sklepu zapytać, ale wątpię żeby to przeszło, a i rzeczy o których piszesz mogą być następstwem tych upadków. Jedyne co można zrobić to wgrać od nowa system i przywrócić potem kopie zapasową, możliwe że przynajmniej część rzeczy się poprawi, ale cudów bym się nie spodziewał. 

 

A z tymi wiadomościami iMessage coś mi się kojarzy, że jeszcze ktoś n forum o tym pisał, więc możliwe że to jakiś błąd systemowy ale nie występuje u wszystkich. 


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#5 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 czerwca 2018 - 14:06

Apple zaproponuje płatną wymianę telefonu na nowy, ewentualnie możesz zlecić im wymianę wyświetlacza i wtedy gwarancja dalej obowiązuje (o ile te problemy nie są kwestią właśnie upadków). Ja bym oddał na początku z prośbą o wymianę płatną ekranu, a potem już korzystając z gwarancji zgłosił te inne problemy.

Dwa upadki, rozbity ekran, poza tym zadbany;D

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#6 eatmysoul

eatmysoul
  • 9 postów

Napisano 21 czerwca 2018 - 19:28

Gwarancja Apple już nie obowiązuje - przecież napisałam :)

Jak jeszcze obowiązywała to kontaktowałam się z Cortlandem i tak, mówili że najpierw muszę płatnie wymienić ekran, żeby mogli wziąć ten telefon na gwarancję. A takie rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje, zwyczajnie szkoda mi 600 zł wydawać na naprawę ekranu.

 

Więc tak jak pisałam, chodzi tylko o reklamację w Media Markt (punkcie sprzedaży).

 

Emej - rozbity ekran jest konsekwencją pierwszego upadku, niefortunnego, z małej wysokości, kiedy telefon miał niespełna miesiąc. Chyba może być reszta telefonu (obudowa) zadbana, nie zgodzisz się? 

 

Właśnie w związku z tym błędem związanym z przeskakującymi iMessage głównie piszę. Czy jest sens w ogóle to reklamować, czy to jest uznawane za wadę produktu (systemu), czy w ogóle podlega możliwości reklamacji z tytułu niezgodności z umową i czy ten roztłuczony ekran nie będzie powodem do automatycznego odrzucenia reklamacji?

 

Ujmując innymi słowami - czy rozbity wyświetlacz może mieć wpływ na błędy systemowe?



#7 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 czerwca 2018 - 20:32

Jeżeli kupiłeś w Media Markt, który jest autoryzowanym sprzedawcą Apple, to tak jakby obowiązuje (rękojmia od autoryzowanego sprzedawcy działa w drugim roku jak gwarancja - możesz oddać do dowolnego autoryzowanego serwisu z dowodem zakupu i naprawa będzie w ramach zasad gwarancji).


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#8 eatmysoul

eatmysoul
  • 9 postów

Napisano 21 czerwca 2018 - 22:32

O tym nie wiedziałam, a dobrze wiedzieć.

Pozostaje tylko to ostatnie pytanie, czyli czy rozbity ekran może być powodem błędów systemowych a jednocześnie podstawą do odrzucenia reklamacji...



#9 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 22 czerwca 2018 - 02:57

Żaden serwis nie otworzy tłuczka jak Twój - powód jest prosty bo nie mogą ponownie założyć takiego ekranu bez ryzyka dalszego uszkodzenia wiec jak chcesz gwarancje to zapłać za wymianę ekranu.
Fallout ...war, war never changes...

#10 MarcinJS

MarcinJS
  • 520 postów

Napisano 22 czerwca 2018 - 03:46

Po prostu bateria do wymiany bo jest zużyta. W 6s wystarcza na rok. Gdyby nie rozbity ekran można by było skorzystać ze zniżki która wprowadziło apple w zeszłym roku. Powodem drenażu baterii może być zacinający się aparat.

Użytkownik MarcinJS edytował ten post 22 czerwca 2018 - 03:49


#11 eatmysoul

eatmysoul
  • 9 postów

Napisano 22 czerwca 2018 - 16:43

Ok, dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Czyli najpierw wymienić w Cortlandzie ekran, a później próbować na gwarancji reklamować ewentualne błędy.



#12 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 22 czerwca 2018 - 20:36

Witam,

 

Pojawia się w moim telefonie szereg błędów i zastanawiam się, czy są to błędy systemowe podlegające reklamacji czy jakieś normalne, niepodlegające reklamacji błędy?

 

Posiadam iPhone 6S, gwarancja od Apple już minęła, liczę jedynie na reklamację z tytułu rękojmi (telefon kupiony w Media Markt).

 

Opis występujących błędów:

 

  • raz była sytuacja ze telefon wyłączył się przy 40% baterii a jak po kilku próbach udało mi się go uruchomić ponownie to miał 10%; przy 35% czasem się wyłącza
  • bateria: przy 35% wyłączył się telefon, uruchomiłam ponownie - było 10%. Wyłączył się po chwili. Przy próbie włączenia pokazywała się ikonka, że trzeba naładować. Po ponownej próbie włączenia telefon włącza się i pokazuje 42% baterii! Znowu się wyłącza, znowu ta sama sytuacja z 10% i ładowaniem baterii. (taka sytuacja przydarzyła mi się 1 raz)

  • z włączonym internetem od 100% do 0% schodzi bateria w 2-3 godziny (czasem w 2h, czasem w 3,5)
  • błędy systemowe z iMessage: zamieniają się kolejnością wiadomości (zdarza się praktycznie bez przerwy)
  • wylogowuje mnie z aplikacji: SkyCash, nextbike; notatki ciagle cofa do podglądu ogólnego (często się zdarza)

  • aparat: zacina się i nie można robić zdjęć: czarny obraz. Mimo resetowania aplikacji (zamykania i usuwania z działających w tle) to i tak aparat nie działa do czasu ponownego uruchomienia telefonu. (ta sytuacja przydarzyła mi się 1-2 razy)

 

Z powyższych błędów najbardziej irytuje mnie to zamienianie się wiadomości iMessage miejscami, które jest nagminne. Są takie sytuacje, że wyślę wiadomość, powiedzmy po 2 minutach ktoś mi odpisze, a jego wiadomość i tak "wskakuje" ponad moją.

 

Czy da się coś z tym zrobić?

Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc

Sprawdzałaś: https://www.apple.co...pectedshutdown/ ?


...

Bateria niby trzyma się dobrze - maksymalna pojemność 85% (a telefon mam od marca 2017). 

...

Czyli zużyta w 3/4


Ok, dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Czyli najpierw wymienić w Cortlandzie ekran, a później próbować na gwarancji reklamować ewentualne błędy.

Wymienić ekran w ASA (niekoniecznie w Cortlandzie, jak już masz płacić za naprawę to warto porównać ceny w kilku serwisach).
Może się zdarzyć, że w ramach wymiany ekranu zaproponują Ci wymianę całego telefonu (w cenie wymiany ekranu) i nie będziesz miała już co reklamować. 
 


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych