Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Niedziałające klawisze funkcyjne - MacBook Air


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rohas

Rohas
  • 26 postów
  • SkądKatowice

Napisano 26 maja 2018 - 20:56

Cześć,

 

odebrałem dopiero co Maca z naprawy (wymieniony trackpad) i niestety zauważyłem, że nie działają mi klawisze f1-f12. A może raczej działają, ale zostały jakby "przestawione" - jedyny skrót jaki miałem ustawiony to pod f12 Dashboard. Poprzestawiałem sobie Mission Control i Launchpad (bo wgl ich nie było), ale nie mogę za żadne skarby ustawić sobie pozostałych, a wiem że działają, bo Dashboard ustawiałem na wszystkich innych i śmiga.

Robiłem reset smc (czytałem w jakichś tematach, że pomaga) - niestety nic się nie zmieniło.

Nie mam zaznaczonej opcji, że muszę trzymać fn żeby klawisze działały - próbowałem ją nawet zaznaczyć i... nie działa.

W momencie, gdy wchodziłem w zakładce "skróty" w okienku Klawiatura w preferencjach i chciałem przywrócić ustawienia, to znowu mi się wszystko zmieniło na Dashboard - f12, a pozostałe bezużyteczne.

 

Bardzo proszę o pomoc, bo egzystowanie bez przycisków głośności, podświetlenia itp. jest uciążliwe ;) W ostateczności może da się jakoś wszystko po prostu przypisać jedno po drugim, ale nie umiałem tego znaleźć.

 

Szperałem po tematach, internecie, forach, supporcie Apple, ale wszędzie zero - jedyne informacje to że pewnie się przełączyło na opcję z użyciem 'fn', ale u mnie się nie przełączyło, to dostałem z supportu w takim stanie. Może jest jakiś magiczny przycisk, którym faktycznie oni to zmienili, a teraz go wystarczy odznaczyć :)

 

Z góry dzięki!



#2 robaczysko

robaczysko
  • 53 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 26 maja 2018 - 23:42

a zobacz ten temat może coś pomoże:

https://discussions..../thread/7279665



#3 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 742 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 28 maja 2018 - 08:51

W MacBook Air po wymianie gładzika należy nowy gładzik "zaprogramować" pod odpowiedni układ klawiatury, my w serwisach autoryzowanych mamy do tego odpowiednie narzędzie od Apple. Jeśli usługa była wykonywana w serwisie autoryzowanym to musisz do niego wrócić do poprawki. Jeśli natomiast gładzik był wymieniany w jakimś innym serwisie to możliwe, że jest on używany z innego komputera i już ma zaprogramowany niewłaściwy układ klawiatury.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych