Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mac Mini late 2012 i5 2,5GHz - nie startuje, odtwarza sygnał startowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 zajdeltomek

zajdeltomek
  • 16 postów
  • SkądKrakow

Napisano 19 maja 2018 - 15:43

Witajcie,

Mac Mini nie stratuje i odtwarza dźwięk startowy, średnio co sekundę i do nieskończoności. Na monitorze nie pojawia się logo ale jakiś sygnał jest bo ekran nie wyrzuca komunikatu NO SIGNAL.

Problem pojawił się po przełożeniu dysku SSD. Kiedy wróciłem do starego dysku, jest to samo.

Nie mam oryginalnej klawiatury z kablem. Mam Bluetooth ewentualnie z PC mogę wziąć z kablem... .

HELP
Czy ktoś miał podobny problem? Ktoś może pomóc?

#2 tomtom_su

tomtom_su
  • 374 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 19 maja 2018 - 18:00

Może kabel od dysku. Jak możesz to sprawdź dyski poza komputerem.

Możesz też spróbować uruchomić komputer z pena albo dysku zewnętrznego.


Użytkownik tomtom_su edytował ten post 19 maja 2018 - 18:02


#3 zajdeltomek

zajdeltomek
  • 16 postów
  • SkądKrakow

Napisano 19 maja 2018 - 19:04

Dzięki za podpowiedz. Faktycznie taśma od dysku momentami była mocno wyginania... . Tylko żeby uruchomić z pena potrzebuje podpiąć klawiaturę na kablu prawda? I wówczas kombinacja klawiszy... Czy jest jakaś opcja zrobić to na zwykłej z PC?

#4 tomtom_su

tomtom_su
  • 374 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 19 maja 2018 - 20:16

Myślę że każda na usb zadziała. Odpalasz, wciskasz ALT aż pojawi się okno wyboru i wybierasz dysk startowy (np. pena).



#5 zajdeltomek

zajdeltomek
  • 16 postów
  • SkądKrakow

Napisano 19 maja 2018 - 21:37

Podłączyłem klawiaturę od PC, zwykła na USB ale niestety nie działa. Pendrive na USB swieci się wiec porty działają... . Ekran się włącza ale jest ciemny. Cały czas powtarza się ten gong / sygnał uruchomienia, sekunda po sekundzie... . Zanim oddam do serwisu kupię nową taśmę do dysku, chyba ze ktoś ma jakiś pomysł jeszcze? Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

#6 Kowadełko

Kowadełko
  • 335 postów

Napisano 20 maja 2018 - 10:01

A ram sprawdzałeś?, wyciągnij, pozamieniaj miejscami.

#7 zajdeltomek

zajdeltomek
  • 16 postów
  • SkądKrakow

Napisano 20 maja 2018 - 10:06

Sprawdzałem ram. Zamieniałem miejscami, wpinalem po jednej kości w dolny slot. Po wyciągnięciu ramu jest sygnał z płyty ze go nie ma wiec chyba z ramem wszystko ok... .

#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 maja 2018 - 11:22

Zapętlony gong oznacza brak zakończenia procedury startowej płyty. Inaczej mówiąc, jedno z urządzeń płyty nie zgłosiło się lub zgłosiło się błędnie. Sprawdź czy nie uszkodziłeś przy wymianie jakiś gniazd lub pinów.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 zajdeltomek

zajdeltomek
  • 16 postów
  • SkądKrakow

Napisano 20 maja 2018 - 15:54

@Tumpio - czy nie zgłaszający się dysk (uszkodzona taśma) może być przyczyną? Nie dotykałem żadnych, gniazd z wyjątkiem
Taśmy dysku... .
Wyciągałem jeszcze baterie z płyty głównej, niestety jest nadal to samo.
Po włączeniu czuć ze dysk się kręci... .

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 maja 2018 - 19:55

Uszkodzona taśma nie zablokuje procedury. Możesz odpiąć taśmę i sprawdzić, czy mini wystartuje, choć myślę, że nie tu leży problem. Przy uszkodzonej taśmie komputer powinien zgłosić się do białego ekranu, a nie zapętlonego gongu. Albo coś uszkodziłeś przy wymianie, albo masz zwyczajnego pecha.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 zajdeltomek

zajdeltomek
  • 16 postów
  • SkądKrakow

Napisano 20 maja 2018 - 20:23

Dzięki za wszystkie informacje. Czy polecacie jakiś konkretny serwis do którego mogę wysłać maca i naprawia go fachowo?

#12 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 maja 2018 - 22:43

Jak jesteś z Krakowa możesz odwiedzić np. Macsupport.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#13 zajdeltomek

zajdeltomek
  • 16 postów
  • SkądKrakow

Napisano 20 maja 2018 - 22:54

Ok - tak już przeczytałem na forum. Na pewno jutro tam wbije :). Dziękuje za pomoc




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych