iMac 27” 2012 wyłącza się samoczynnie.
#1
Napisano 14 kwietnia 2018 - 21:30
Od paru dni mam problem z moim imackeim 27” 2012.
Imack w podstawowej konfiguracji z odłożonym dodatkowo dyskiem SSD (oryginalnym apple).
Komputer działa prawidłowo nie wiesza się itp do momentu gdy wyłączy się samoczynnie i nie mogę już go włączyć go do czasu aż nie odłącze kabla zasilającego na jakieś 10minut.
Następnie komputer działa prawidłowo.
Dzieje się to mniejwiecej raz na dzień.
Komputer nie jest mocno obciążany jedynie mail YouTube synchronizacja iTunes.
Czy ktoś się orientuje co to może być?
Istnieje możliwość odczytania w jakiś sposób jakiegoś raportu błędów?
Proszę o pomoc.
- duuzy lubi to
#2
Napisano 17 maja 2018 - 03:41
Czy ktos z czyms takim sie spotkał?
Moze ktorys z serwisów wie co to moze byc i jaki bedzie koszt naprawy?
#3
Napisano 18 maja 2018 - 09:50
Cześć,
A jesteś pewny że komputer się wyłącza? Bo skoro dopiero odłączenie kabla zasilającego pomaga, to może być tak, że tylko matryca robi się czarna, wygasa. Spróbuj "osłuchać" komputer po tym jak matryca zrobi się czarna, będziesz wiedział czy problem jest w matrycy czy gdzieś głębiej. Zapraszamy na bezpłatną diagnostykę do nas, chętnie pomożemy.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#4
Napisano 09 czerwca 2018 - 17:48
I tak jak wspomniałem dłuższe odłączenie z zasialania pomaga ponownie go włączyć.
Gdy komputer będzie nie używany dłuższy czas dolegliwość pokazuje się później.
Niestety nie jestem z tamtych stron i nie mam jak dostarczyć z Poznania komputera.
Moje podejrzenia padają za zasilacz lecz czy ktoś może to potwierdzić?
#5
Napisano 17 czerwca 2018 - 08:57
Moje podejrzenia padają za zasilacz lecz czy ktoś może to potwierdzić?
To może (chociaż nie musi) być zasilacz. Najszybciej potwierdzi Ci to serwis (np. dokonując odpowiednich pomiarów lub po prostu podłączając sprawny zasilacz i sprawdzając czy objawy ustąpiły).
Pomogłem ? - Lubię to
#6
Napisano 03 grudnia 2018 - 14:22
Lecz z informacji które dowiedziałem się to zasilacze te nie są awaryjne.
Czy może mi powiedzieć jakim programem sprawdzę temperatury komputera oraz raport błędów?
Istnieje coś takiego?
#7
Napisano 03 grudnia 2018 - 15:43
Kupowanie zasilaczy na aukcjach w obniżonej cenie, to nie jest najlepszy pomysł. Znakomita ich większość to podróby.
Błędy (i ogólnie logi systemowe) możesz sprawdzić w Konsoli.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#8
Napisano 03 grudnia 2018 - 17:58
Gwarancja na 14dni.
Z zdjęcia pokazują identyczny zasilacz jak ten który jest w komputerze zamontowany.
Włączyłem również Apple Hardware Tesk który pokazał błąd 4MEM/9/40000000: 0x7f510d90
Informacje które znalazłem w internecie sugerują błąd ramu.
#9
Napisano 06 grudnia 2018 - 16:19
Jaką komende wpisać w terminalu aby uzyskać dane o błedach?
#10
Napisano 09 grudnia 2018 - 21:12
Kupowanie zasilaczy na aukcjach w obniżonej cenie, to nie jest najlepszy pomysł. Znakomita ich większość to podróby.
...
Zdecydowana większość podróbek zasilaczy jest do MacBook-ów. Do iMac-ów - wydaje się mało prawdopodobne żeby była podróbka. Jedyne ryzyko, że z nieudokumentowaną historią (np. łatany po awarii).
- winmaciek lubi to
Pomogłem ? - Lubię to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych