Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Nowy dysk Samsung SSD 850 EVO nie działa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 28 stycznia 2018 - 10:57

Witam,

mam Macbooka Pro 13" Mid 2012, wymieniłem w nim dysk hdd na sdd. Powodem wymiany było to, że już się sypał, naprawiałem go kilka razy przez DiskWarrior. Sklonowałem dysk przez CCC na ssd. Wszystko poszło ok. Zamontowałem nowy dysk, macboook się nie właczył. Przy kolejnej próbie udało się, wystartował i włączył się system. Przy kolejnych próbach znowu error.

Dostaje coś takiego:

3GBKVFM.png

 

Czy wiecie co to może być? Jak rozwiązać problem?



#2 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 28 stycznia 2018 - 17:28

Tasiemka dysku?


Użytkownik DanielF edytował ten post 28 stycznia 2018 - 21:57

Fallout ...war, war never changes...

#3 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 28 stycznia 2018 - 19:20

Taśiemka dysku?

 

Nie próbowałem wymienić, bo nie chciałem pchać się w kolejne koszty :/

Czy jest duże prawdopodobieństwo, że to może być ta taśma?



#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 stycznia 2018 - 21:44

Nie próbowałem wymienić, bo nie chciałem pchać się w kolejne koszty :/

Czy jest duże prawdopodobieństwo, że to może być ta taśma?

To dość częsty problem w tym modelu spotykany po samodzielnej wymianie HDD na SSD. 

Był nawet jakiś program wymiany tych tasiemek, bo potrafiły paść z byle powodu, ale jak ktoś zlecał wymianę SSD w serwisie to wymianę tasiemki miał w gratisie (ale chyba zakończył się w okolicach połowy ub. roku).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#5 Piotr X

Piotr X
  • 123 postów
  • SkądGdynia

Napisano 28 stycznia 2018 - 23:20

Być może taśma. A możesz spróbować postawić system na czysto? Tylko wcześniej sprobuj sformatować dysk podłączając pod inny komputer.



#6 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 29 stycznia 2018 - 07:51

Być może taśma. A możesz spróbować postawić system na czysto? Tylko wcześniej sprobuj sformatować dysk podłączając pod inny komputer.

hmm ale przeniosłem system na inny dysk, więc to chyba w pewnym sensie to samo?

spróbuje zrobić reinstalację albo upgrade do Hight Sierra


To dość częsty problem w tym modelu spotykany po samodzielnej wymianie HDD na SSD. 

Był nawet jakiś program wymiany tych tasiemek, bo potrafiły paść z byle powodu, ale jak ktoś zlecał wymianę SSD w serwisie to wymianę tasiemki miał w gratisie (ale chyba zakończył się w okolicach połowy ub. roku).

takie tasiemki najtaniej dostane na allegro / olx ?



#7 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 29 stycznia 2018 - 09:58   Najlepsza odpowiedź

Tak, upewnij się że kupujesz właściwą bo tam chyba 2 warianty były. Sprawdzisz otwierając komputer - oznaczenie jest na spodzie taśmy w okolicach napędu. Sama wymiana jest raczej łatwa.

 

https://www.ifixit.c...eplacement/4304


Użytkownik imrik edytował ten post 29 stycznia 2018 - 09:58


#8 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 29 stycznia 2018 - 11:40

Tak, upewnij się że kupujesz właściwą bo tam chyba 2 warianty były. Sprawdzisz otwierając komputer - oznaczenie jest na spodzie taśmy w okolicach napędu. Sama wymiana jest raczej łatwa.

 

https://www.ifixit.c...eplacement/4304

 

dzięki, tak poradzę sobie,

najgorzej jak to będzie nie ta taśma :/ bo one tanie nie są :/

 

chociaż teraz tak myślę, to duże prawdopodobieństwo, że chodzi o taśmę, bo dysk wymieniłem, nie ma żadnych bad sectorów,

mogę w zasadzie spróbować tą reinstalacje systemu, ale czy jest sens?

btw da się jakoś łatwo zrobić bootloader na usb? tak żeby ominąć ten boot.efi z dysku i wystartować z bootloader z usb system z ssd



#9 cobytuwpisać-945fbb9a76

cobytuwpisać-945fbb9a76
  • 454 postów

Napisano 29 stycznia 2018 - 18:32

stary dysk sprawiał problemy, zrobiłeś jego kopię na nowy i jest wielce prawdopodobne, że kopia nie jest taka jak powinna być, zrób instalkę systemu na USB i sprawdź narzędziem dyskowym ten nowy dysk,

a może to inny problem z komputerem? może poprzedni dysk był jednak sprawny? sprawdziłeś go potem w innym komputerze?



#10 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 30 stycznia 2018 - 09:45

stary dysk sprawiał problemy, zrobiłeś jego kopię na nowy i jest wielce prawdopodobne, że kopia nie jest taka jak powinna być, zrób instalkę systemu na USB i sprawdź narzędziem dyskowym ten nowy dysk,

a może to inny problem z komputerem? może poprzedni dysk był jednak sprawny? sprawdziłeś go potem w innym komputerze?

 

sprawdzałem, nowy dysk jest w 100% dobry,

sprawdzałem stary dysk, miał błędy, przebudowywałem go przez DiskWarrior,

ale w przypadku starego dysku też miałem kilka razy ten komunikat z pierwszego postu



#11 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 30 stycznia 2018 - 09:51

Taśma 40 zł kosztuje... Są też i po 120zł, nieco lepiej wykonane (lepiej pasujące jeśli chodzi o wymiar, łatwiej jest pozaginać). To nie jest majątek.


Użytkownik imrik edytował ten post 30 stycznia 2018 - 09:51


#12 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 30 stycznia 2018 - 11:56

Taśma 40 zł kosztuje... Są też i po 120zł, nieco lepiej wykonane (lepiej pasujące jeśli chodzi o wymiar, łatwiej jest pozaginać). To nie jest majątek.

 

właśnie wczoraj taką zamówiłem za 40zł, myślałem ze są same ponad 100zł,

to nie jest majątek ale nie jestem przy kasie w tym momencie, mam nadzieję, że ta taśma rozwiąże problem,

kompletnie nie rozumiem tego, czemu Macbook raz się wyłączy, 10 razy się nie włączy i taka loteria,

za każdym razem mam ten sam error ale czasami nagle się włącza (mimo tego, że ten error się pokazuje)


Użytkownik robinhood666 edytował ten post 30 stycznia 2018 - 11:56


#13 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 31 stycznia 2018 - 14:12

wymieniłem taśmę i wszystko działa :) dziękuje Wam za pomoc!






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych