Jaki jest czas naprawy po oddaniu MacBooka do serwisu autoryzowanego?
Ponieważ mam problem z MBP 2017 (po naciśnięciu tyłu obudowy na samym środku wyłącza się), ale niestety nie mogę sobie pozwolić na razie na oddanie komputera na ponad tydzień.
Czy to ma jakieś znaczenie, jeśli komputer jest spersonalizowany (RAM, dysk, klawiatura)?
Jak chcesz znać (choćby przybliżony) przewidywany czas naprawy to powinieneś skontaktować się z konkretnym ASA (albo lepiej: z kilkoma ASA żeby porównać oferty: https://myapple.pl/f...enersis/page-82) i zapytać. Czasem może okazać się, że opłaca się wysłać kurierem na przysłowiowy drugi koniec Polski niż zlecać naprawę w najbliższym serwisie.
Ponieważ jak powszechnie wiadomo czas naprawy zależy od wielu czynników: przede wszystkim od serwisu, ale też od dostępności części zamiennych czy specyfiki usterki.
Statystycznie najkrótsze czasy mają serwisy Premium bo - jak już pisano na tym forum w inym wątku - czas naprawy to jedno z ważnych kryteriów wg którego Apple ocenia autoryzowane serwisy, ale może się zdarzyć w konkretnym miejscu i czasie, że jakiś serwis Premium będzie bardziej "obłożony" pracą, a "zwykły" autoryzowany mniej i czas naprawy w tym drugim może być wtedy krótszy.
Wiele serwisów ma również swojej ofercie usługę (najczęściej dodatkowo płatną: 100-200zł.) polegającą na ominięciu kolejki serwisowej i wtedy możesz mieć naprawiony komputer (w zależności od zakresu naprawy) od paru godzin do max. 1-2 dni.
Czy to ma jakieś znaczenie, jeśli komputer jest spersonalizowany (RAM, dysk, klawiatura)?
Personalizowane to mogły być iPody i iPady (poprzez bezpłatny, laserowy grawerunek o unikalnej (spersonalizowanej) wybranej przez Ciebie treści zlecany przy składaniu zamówienia w AOS). Zmieniony w stosunku do konfiguracji wyjściowej procesor czy ilość RAM to nie jest personalizacja (i nie powinna taka zmiana mieć wpływu na czas naprawy).