Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Program "mail" na macbooku nie chce współpracować z serwerem pocztowym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fantyna

Fantyna
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 stycznia 2018 - 21:06

Mam giga-problem z pocztą w aplikacji Mail na komputerze (mac book pro retina late 2013, OSX Yosemite 10.10.5).

Mam swoją własną domenę pocztową. Do wczoraj wszystko działalo super. Dziś nastapilo wyłaczenie i wznowienie domeny i hostingu (nieporozumienie z brakiem faktury od firmy, ktora udostepnia domene i info o konieczności przedluzenia).

Po wznowieniu dzialania poczty, problem jest nastepujący:

1. Komputer nie odbiera i nie wysyła poczty, jest komunikat: "mogl wystąpić problem z serwerem poczty lub siecią. Sprawdz ustawienia konta .... lub spróbuj ponownie. Serwer zwrócił błąd: przekroczono limit czasu połączeń przez domyślne porty z serwerem "mail.dantefilm.pl"

2. Po kontakcie z administratorem serwera, otrzymalam info, że z ich strony poczta działa poprawnie. Administrator podał mi również adres strony, abym zalogowała się na swoją pocztę przez tzw. klienta webowego. Strona się otwiera, natomiast po wpisaniu loginu i hasła, jest b. długi oczekiwanie, a nastepnie strona z pocztą się nie otwiera, jest info: "nie można otworzyć strony https://mars.easynet.pl:......... serwer, na którym ta strona się znajduje, nie odpowiada" 

3. I teraz UWAGA: na iphonie, na którym też jest dokładnie to samo konto i są tam wpisane dokładnie te same dane konta @, poczta działa bez problemu. 

4. UWAGA nr 2 - na komputerze poczta działa, kiedy zamiast z wifi z UPC korzystam z hotspota z iphona - !!!! 

 

Między dezaktywacją a wznowieniem domeny/hostingu nic nie zmieniałam w ustawieniach konta na komputerze. 

Nikt nie zmienił hasła itp - zresztą na iphonie hasło i inne ustawienia są, jak były i wszystko działa. 

Do tej pory nigdy nie miałam tego typu problemu - spotykam się z tym pierwszy raz, a z tego serwera pocztowego korzystam od ok. 6 lat. 

 

Ma ktoś jakiś pomysł, co robić?!



#2 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 09 stycznia 2018 - 22:14

Fajnie zrobiłeś diagnostykę. Zapewne winnym jest internet z UPC. Spróbuj zmienić DNS w ustawieniach sieci z UPC na Google (8.8.8.8). Jak nie to to zresetuj router (zablokowane porty do komunikacji e-mail).

#3 Fantyna

Fantyna
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 stycznia 2018 - 22:22

WojtekWojtek: "zrobiłAś" - płeć żeńska. ;) 

Rester routera był robiony - jak rozumiem chodzi o reset poprzez włożenie szpilki w dziurę do resetu z tyłu routera? 

Zanim pozmieniam DNS, to jeszcze jedna uwaga - w tym samym programie Mail mam także konto gmail, które działa cały czas OK. A korzysta z tego samego internetu z UPC.... To coś zmienia? 



#4 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 10 stycznia 2018 - 00:12

@Fantyna

Zadzwoń 813 813 813 (UPC) - często się trafia ktoś kumaty. Przynajmniej ja nigdy nie miałem z ich obsługą techniczną problemów i nawet sensownie pomogli.


Użytkownik ciotka_paszczaka edytował ten post 10 stycznia 2018 - 00:13

Nie czytam prywatnych wiadomości.


#5 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 806 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 10 stycznia 2018 - 15:46

Były ze dwa lata (jak nie więcej nawet) temu częste historie na tym forum, że ludziom dziwnie działały internety z UPC na defaultowym MTU (1500). Zmiana na - bodajże - 1492 magicznie pomagała. Może w tę stronę idź? Wyszukiwajka forumowa powinna znaleźć jakieś stare posty o tym, tam była też właściwa wartość MTU i łopatologiczne instrukcje ustawiania tego dla konkretnego interfejsu sieciowego.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#6 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 10 stycznia 2018 - 18:50

Tu jak rozumiem internet w zasadzie działa. Zwiesiła się usługa poczty co można łączyć z faktem zablokowania domeny i tym, ze używany DNS nie załapał zmiany. Dlatego proponowałem bezpieczny i prosty test zmiany DNS. To ze działa inna poczta również jest przesłanką za takim rozumowaniem.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych