Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Przed oddaniem komputera do serwisu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 gucio9377pl

gucio9377pl
  • 56 postów

Napisano 04 stycznia 2018 - 13:36

Dzień dobry,

 

czy należy wykonać jakieś dodatkowe kroki przed oddaniem komputera do serwisu oprócz wykonania kopii zapasowej? Jak zabezpieczyć osobiste pliki takie jak zdjęcia i inne dane ?



#2 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 04 stycznia 2018 - 15:00

Generalnie to żadnych dodatkowych kroków nie ma - kopia zapasowa na wypadek gdyby serwis musiał wymienić dysk na nowy lub przeinstalować system.

 

Kwestia zabezpieczenia danych na dysku przed niepowołanym dostępem to kwestia zaufania do serwisu, który jako autoryzowany serwis Apple jest objęty polityką bezpieczeństwa Apple. Nie ma opcji by prosili o jakieś hasła do komputera. Nie będą grzebać w plikach i nic z nimi robić bo grożą za to bezpośrednio poważne konsekwencje dyscyplinarne w razie przyłapania, a pośrednio firma może być obłożona karą lub nawet może być im cofnięta autoryzacja co jest równoznaczne z zakończeniem prowadzenia tego biznesu tak na prawdę. Jedyne na co mogą sobie pozwolić to format i masz to w warunkach serwisowych Apple.

 

Oczywiście serwisant jeśli będzie miał za dużo wolnego czasu (a nie będzie miał bo jest obłożony pracą) to, jeśli dysk nie jest szyfrowany, może sobie po nim buszować do woli. Możesz we własnym zakresie sformatować dysk w trybie bezpiecznym (nadpisać go 5 lub 7 razy losowymi danymi + jeszcze jeden format na dokładkę). O ile masz taką techniczną możliwość bo komputer działa na tyle że da się to zrobić.

 

Jeśli z kolei powodem jest polityka bezpieczeństwa danych w firmie to taki dysk twardy (jeśli jest sprawny lub nie jest potencjalną przyczyną usterki) możesz z komputera wymontować samodzielnie przed oddaniem do serwisu, o czym też powinieneś poinformować serwis w momencie oddawania im sprzętu, nie mogą odmówić z tego powodu serwisowania sprzętu. Ewentualnie możesz poprosić o to w punkcie serwisowym w przypadku komputerów które nie dają swobodnego dostępu do wbudowanego dysku albo po prostu nie czujesz się z tym pewnie. Jeśli masz taki pomysł to najlepiej skontaktować się z serwisem za wczasu i zapytać o radę i przedstawienie możliwości.

 

Jeśli usterka komputera jest takiej natury, że do diagnostyki obecność tego dysku jest konieczna (ergo to ten dysk się posypał lub istnieje uzasadnione podejrzenie, że dysk twardy jest przyczyną problemu) możesz poprosić serwis o wycenę naprawy bez zwrotu uszkodzonej części (w tym wypadku dysku).


Użytkownik imrik edytował ten post 04 stycznia 2018 - 15:22


#3 Piotr X

Piotr X
  • 123 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 stycznia 2018 - 23:03

Ja jak oddawałem komputer do serwisu do Cortland to tylko poproszono mnie o wykonanie kopii a to co prywatne skopiowałem i usunąłem. iPhone to wiadomo - wyłączenie iCloud no i w ogóle najlepiej reset urządzenia.



#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 06 stycznia 2018 - 09:36

Dzień dobry,

 

czy należy wykonać jakieś dodatkowe kroki przed oddaniem komputera do serwisu oprócz wykonania kopii zapasowej? ...

Jak rozumiem, chcesz oddać (działający) komputer do serwisu na jakiś rutynowy przegląd czy naprawę kosmetyczną ? - to standardowo "wystarczy" mieć kopię zapasową.

 

.. Jak zabezpieczyć osobiste pliki takie jak zdjęcia i inne dane ?

To zależy czy chcesz je zabezpieczyć przed utratą, czy przed (ewentualnym) dostępem osób trzecich ?
Na pierwsze pytanie odpowiedzią jest backup, na drugie: backup + usunięcie z dysku wrażliwych danych (w niektórych MacBookach np. MB 12 czy MBP z Touch Bar-em - dysku nie wymontuje nawet serwis na Twoje życzenie)


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych