Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook pro 15 late 2013 - samoczynnie się wyłącza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krzyh

Krzyh
  • 90 postów
  • SkądWołomin, Poland

Napisano 06 grudnia 2017 - 17:02

MacBook pro 15 - late 2013  ... 16GB RAM 512SDD  ... posiadam go od nowości 

od jakiegoś czasu mac sam się wyłącza ... przy codziennej pracy potrafi się nieraz kilka razy w ciągu dnia sam wyłączyć ... robi się ciemny ekran (nie całkiem czarny)  i za chwilę wyłącza się zupełnie 

Naciskam przycisk Power i uruchamia się normalnie ... pracuje jakiś czas 20-30 min i znów się wyłącza .... a nieraz jest tak że pracuje cały dzień/dwa/trzy i nic mu nie jest 

Mac w ciągu dnia podpięty do ładowarki ... jak z pracy wracam do domu to używam na baterii aż mu mocy brakuje ... 

Bateria na chwile obecną ma 699 cykli , na baterii pracuje od 3-5h w zależności co się na nim robi ... 

Od kilku miesięcy się tak zachowuje  - Mac jest zawsze z zainstalowanym najnowszym OSX - aktualnie na   High Sierra 10.13.2 Beta (17C85a)

 

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną ?

 



#2 PRW07

PRW07
  • 344 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 06 grudnia 2017 - 18:06

podejrzewam że NVIDIA GeForce GT 650M zaczyna padać.



#3 Krzyh

Krzyh
  • 90 postów
  • SkądWołomin, Poland

Napisano 06 grudnia 2017 - 20:21

martwią mnie Twoje podejrzenia .... jest na to jakieś lekarstwo czy dni pacjenta już sa policzone ... 


Użytkownik Krzyh edytował ten post 06 grudnia 2017 - 20:26


#4 PRW07

PRW07
  • 344 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 07 grudnia 2017 - 09:06

Dla dobrego serwisu  taka usterka nie będzie problemem. Najgorsze jest to że  :

a nieraz jest tak że pracuje cały dzień/dwa/trzy i nic mu nie jest 

 

z takim zacowaniem dość trudno zdiagnozować sprzęt.



#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 grudnia 2017 - 10:20

podejrzewam że NVIDIA GeForce GT 650M zaczyna padać.


W tych rocznikach nie pada grafika. Wymienialiśmy ja jedynie w płytach "po przejściach". Jest wada konstrukcyjna płyty i to ją trzeba naprawić (poprawić?).
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 grudnia 2017 - 23:10

MacBook pro 15 - late 2013  ... 16GB RAM 512SDD  ... posiadam go od nowości 

od jakiegoś czasu mac sam się wyłącza ... przy codziennej pracy potrafi się nieraz kilka razy w ciągu dnia sam wyłączyć ... robi się ciemny ekran (nie całkiem czarny)  i za chwilę wyłącza się zupełnie 

Naciskam przycisk Power i uruchamia się normalnie ... pracuje jakiś czas 20-30 min i znów się wyłącza .... a nieraz jest tak że pracuje cały dzień/dwa/trzy i nic mu nie jest 

Mac w ciągu dnia podpięty do ładowarki ... jak z pracy wracam do domu to używam na baterii aż mu mocy brakuje ... 

Bateria na chwile obecną ma 699 cykli , na baterii pracuje od 3-5h w zależności co się na nim robi ... 

Od kilku miesięcy się tak zachowuje  - Mac jest zawsze z zainstalowanym najnowszym OSX - aktualnie na   High Sierra 10.13.2 Beta (17C85a)

 

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną ?

 

https://www.apple.co...ro-videoissues/


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#7 d525

d525
  • 1 postów

Napisano 12 października 2020 - 00:00

Ja także mam ten sam problem.

 

MBP2013 wyłącza się samoczynnie losowo przy pracy na baterii, na różnych poziomach rozładowania (czasem przy 40% czasem przy 80%

Wyłączanie wygląda na przegrzanie, ale to nie jest powód.

 

To co testowałem:

1. Wsadzenie do lodówki (pomagało na chwilę, jak MBP się ostudził, to dłużej działał - z oczywistych względów to słaby pomysł)

2. Praca na podpiętym zasilaczu (pomaga - działa cały czas i nie wyłącza się losowo)

3. Reinstalacja systemu na najnowszy (Catalina) - nie pomogła, choć programy 32biotwe nie działają ;)

4. Wymiana pasty chłodzącej na Thermall Grizzly i odkurzenie wnętrza - nie pomaga, choć komputer jest czysty w środku :)

5. Oddanie do autoryzowanego serwisu Apple - nic nie mogą zrobić bo to jest model "vintage", czyli przestarzały i nie objęty serwisem

6. Oddanie do nieautoryzowanego serwisu - problem nie możliwy do zdiagnozowania przez serwis - tam zawsze działa, to dokładnie tak samo jak się idzie do dentysty to ząb przestaje boleć :)

7. Oddanie do nieautoryzowanego serwisu z prośbą, żeby zrobili cokolwiek - wymiana baterii na nową, nieoryginalną - niestety nie pomogła

8. Rozwiązania sieciowe i poradniki w stylu resetowanie, monitorowanie, ładowanie: https://www.makeuseof.com/tag/mac-shutting-randomly-heres-can/

niestety także nie pomogły

9. Grzebanie w sieci za rozwiązaniem - diagnozy są różne SMC, awaria płyty, awaria grafiki, enigmatyczne wypowiedzi serwisów laptopowych, że oni to umieją naprawić, ale nie powiedzą jak, bo to jest awaria fabryczna Apple, itp. no ale wygrzebane są dwa rozwiązania gotowe do przetestowania:

 

Odnalezione rozwiązania są następujące:

 

1. Programowe - nie pozwala na zbyt duże obniżenie napięcia na procesorze:

https://realmacmods.com/product/macbook-pro-nocrash-utility/

oraz

https://outluch.wixsite.com/rmbp-crash

 

2. Sprzętowe (wymaga wymiany trzech sterowników MOSFETÓW):

 

Ja osobiście preferuję sprzętowe (numer 2), ponieważ to jest problem typowo hardwaerowy. Jednak póki co te układy nie są dostępne na TME, FARNELL ani MOUSER. Jeżeli jakiś serwis je ma to być może zrobi to szybko. Jeżeli nie, to pozostaje poczekać na dostawę np w MOUSERZE. Od Chińczyków raczej nikt nie zaleca zamawiania z oczywistych względów. Jeżeli uda się to naprawić to wrócę z informacją zwrotną.

 

9. Zakup nowego MacBooka - zawsze pomaga, ale także nie wiadomo na ile czasu :) Nowe nie mają niestety takich bardzo przydatnych rzeczy jak wbudowany port HDMI, MagSafe, duże USB, czy gniazdo na karty SD, które nie wchodzą całe (to było super rozwiązanie, bo nie zapominało się wyciągnąć włożonej karty :). No ale są nowe i mają prawo podziałać tak samo długo jak stary sprzęt (7lat).

 

Dam znać jak problem się rozwiąże definitywnie.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych