Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook air nie wyłącza się


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 skandal

skandal
  • 10 postów

Napisano 02 listopada 2017 - 18:11

Witam

 

Kupiłem MBA mid-2012 (i7 , 8GB , 256GB) , problem w tym iż laptop się nie wyłącza po zamknięciu klapy.

 

Kiedy z powrotem podniosę ekran , na wyświetlaczu jest dokładnie to samo kiedy zamykałem klape.

Jakieś pomysły jak to naprawić ? Reinstalowałem system , resetowałem NVRAM i PRAM , oczywiście bez zmiany.

 

Z góry wielkie dzięki !

 



#2 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 03 listopada 2017 - 09:54

Jestes pewien że się nie wyłącza? Może się usypia.



#3 skandal

skandal
  • 10 postów

Napisano 03 listopada 2017 - 10:27

Tak , jestem pewien. Po zamknieciu klapki i ponownym podniesieniu , nawet po 30 minutach na ekranie jest dokladnie to samo co w momencie zamykania.

 

Lecz teraz mam znacznie powazniejszy problem , po wlaczeniu komputera dzisiaj rano , bardzo powoli wszystko dziala.

Uruchomilem monitor aktywnosci a tam proces kernel task ma ponad 400 % uzycia procesora !

Oczywiscie robilem reset  NVRAM i CMS oraz PRAM , nic nie pomoglo.

 

Safe mod wlacza sie wieki. Na systemie ledwo co moge zrobic.

Sprobuje zainstalowac High Sierra , moze cos to da...

 

Dziwne jest to ze od wczoraj , nic nie instalowalem nowego , caly czas dzialalo wszysko bez zadnych problemow az do dzisiaj...

 

Za wszelkie pomysly bede bardzo wdzieczny.



#4 RomaszT

RomaszT
  • 91 postów

Napisano 05 listopada 2017 - 10:38

Witaj,

 

Może to oznaczać problem z modułem Flash (dyskiem) w Twoim MacBook'u. Był swego czasu prowadzony program naprawczy z tym związany:

https://www.applerec...cement-program/ - niestety, na stronach Apple już nie znalazłem o nim informacji, więc podaję link z innego źródła.

 

Program już się skończył, ale pamiętam też, że można było pobrać aktualizację firmware do dysku (z Mac AppStore, zakładka Uaktualnienia), która sprawdzała, czy moduł posiada wspomnianą wadę. Upewnij się tylko przed jej instalacją, że masz kopię danych, bo może ona wszystko usunąć.

 

Ewentualnie możesz spróbować metody zaproponowanej przez kolegę @666: https://myapple.pl/f...-air/?p=1912531

 

Instalacja High Sierra może coś zmienić, bo wprowadza nowy system plików. Kto wie, może to tutaj jest problem?

 

Daj znać czy udało Ci się jakoś problem rozwiązać. Pozdrowionka. 


Użytkownik RomaszT edytował ten post 05 listopada 2017 - 11:09


#5 skandal

skandal
  • 10 postów

Napisano 07 listopada 2017 - 15:58

Dziękuję bardzo za odpowiedż , wieczorem sprawdzę to. Przyznam że nie wpadłem na trop dysku.

Jedyne co znalazłem do tej pory to metoda która podobno zawsze działa , polega na usunięciu ktoregoś z plików systemowych , co skutkuję właczonym wentylatorem cały czas na maksymalnych obrotach , co mnie oczywiście nie interesuje.

 

Możesz mieć rację co do dysku , ponieważ przeczytałem gdzieś post o identycznym problemie.Została tam wymieniona płyta głowna lecz bez rezultatu.

Bardzo ucieszyłeś mnie tym postem , jak tylko będę w domu , od razu to sprawdzę  :)

 

Również pozdrawiam



#6 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 28 listopada 2017 - 11:28

Dziękuję bardzo za odpowiedż , wieczorem sprawdzę to. Przyznam że nie wpadłem na trop dysku.

Jedyne co znalazłem do tej pory to metoda która podobno zawsze działa , polega na usunięciu ktoregoś z plików systemowych , co skutkuję właczonym wentylatorem cały czas na maksymalnych obrotach , co mnie oczywiście nie interesuje.

 

Możesz mieć rację co do dysku , ponieważ przeczytałem gdzieś post o identycznym problemie.Została tam wymieniona płyta głowna lecz bez rezultatu.

Bardzo ucieszyłeś mnie tym postem , jak tylko będę w domu , od razu to sprawdzę  :)

 

Również pozdrawiam

I jak? Udało się?


iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych