Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMessage - problem z synchronizacją wiadomości pomiędzy Mac a iPhone


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 morbiusz

morbiusz
  • 20 postów

Napisano 08 października 2017 - 17:16

Od czasu aktualizacji do High Sierra i iOS 11 pojawił się u mnie problem z synchronizacją wiadomości i SMS'ów w iMessage. Czasem pojawia się powiadomienie tylko na iPhonie, a dopiero po paru minutach wiadomość pojawia się też na Macu. Czasem bywa też odwrotnie, wiadomość pojawia się na Macu ale nie na iPhonie.

 

Zaktualizowałem obydwa systemy do najnowszych wersji i wciąż jest problem z synchronizacją. Czasem na iOS słychać dźwięk powiadomienia o wiadomości, ale nie pojawia się sama wiadomość w centrum powiadomień. Muszę otworzyć aplikacje iMessage aby zobaczyć treść - zaznaczam, że mam włączone wszystkie powiadomienia, plakietki, alerty itp., na iOS i na Macu.

 

Zaczyna mnie to irytować, bo cała synchronizacja działała bezbłędnie do czasu aż nie uaktualniłem Mac OS do High Sierra. W mojej konfiguracji sprzętowej nic się nie zmieniło, wciąż mam włączony Bluetooth na obu urządzeniach, i na obydwu wyłączyłem i włączyłem ponownie usługę iMessage i Facetime dla pewności. O tym, że aby odbierać połączenie telefoniczne z iPhone'a aplikacja Facetime musi być uruchomiona w tle cały czas nie wspomnę, bo ten problem chyba już jest znany na forum. 

 

Czy ktoś jeszcze ma problemy z synchronizacją wiadomości ? Czy ktoś wie jak to naprawić ? Szukałem w Google czy ktoś nie raportował takich problemów, ale nie mogłem nic znaleźć - czyżby tylko u mnie się pojawiał ?


iMac7,1 24'', 2,4Ghz, 2GB, 300GB MAC - Solution to all my problems

#2 niemiec93

niemiec93
  • 22 postów

Napisano 08 października 2017 - 19:54

Problem występuje również u mnie, tylko, że czasem wiadomości potrafią się synchronizować np. na drugi dzień.



#3 morbiusz

morbiusz
  • 20 postów

Napisano 09 października 2017 - 11:15

Problem występuje również u mnie, tylko, że czasem wiadomości potrafią się synchronizować np. na drugi dzień.

Tak, o tym też zapomniałem napisać.

 

Problem też jest z powiadomieniami. iPhone i iPad leżą obok siebie nie używane, wygaszone, a komunikat o wiadomości sygnalizuje tylko iPad, nie iPhone. Podnoszę iPhona aby zobaczyć tylko, że dostałem wiadomość kilka minut temu - coś jest na rzeczy z system powiadomień również bo pomimo, że mam wszystko włączone na iPhonie, to nie sygnalizuje nic. Paranoja bo muszę zerkać na telefon co chwila czy coś nie przyszło.


iMac7,1 24'', 2,4Ghz, 2GB, 300GB MAC - Solution to all my problems

#4 ciacho

ciacho
  • 61 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 października 2017 - 11:58

Sprawdziłem (porównałem widok wiadomości na telefonie i na pozostałych urządzeniach). W chwili kiedy przychodzi sms na telefon który jest offline (brak połaczenie WiFi/"LTE"), po połączeniu urządzenia do sieci powiadomienia nie synchronizują się.
Jeżeli telefon ma internet to wysyłany jest do chmury i finalnie trafia na pozostałe urządzenia.
Co do powiadomień - w teorii miało działać tylko na urządzeniu które aktualnie używasz - zapewne uznali że używałeś 5 min temu to masz go bardziej pod ręką niż telefon :<
Użytkownik wielu różnych rzeczy, _nie_ fanboy A/A. Zagorzały przeciwnik świętych wojen systemowo-rozwiązaniowych.

#5 gentelman

gentelman
  • 452 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 10 października 2017 - 14:50

To taki ficzer hSiera? Powiadomienia przychodza na urzadzenie ktore aktualnie uzywasz, nie pinga na wszystkim??


Macbook Air | iPhone 13pro | Watch 7 | AirPods Pro

#6 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 10 października 2017 - 15:10

To było już wcześniej, ale działało różnie. Teraz w sumie też, ale lepiej, ale ciągle nie do końca :) Teraz chyba kluczową kwestią jest czy okno messengera jest na wierzchu. Przynajmniej mi się tak wydaje.



#7 morbiusz

morbiusz
  • 20 postów

Napisano 10 października 2017 - 17:54

To taki ficzer hSiera? Powiadomienia przychodza na urzadzenie ktore aktualnie uzywasz, nie pinga na wszystkim??

Jeżeli to prawda, to mogę nawet to zrozumieć bo zaoszczędzi to kakofonii w mieszkaniu, gdy przychodzą połączenia lub wiadomości... z tym, że powiadomienia o wiadomościach przychodzą po kilku minutach na innych urządzeniach gdy nie używam iPhone'a, a sam iPhone milczy wtedy. 

 

Chyba się poświęcę i zadzwonię do wsparcia Apple w Polsce i UK, zobaczę co powiedzą.


iMac7,1 24'', 2,4Ghz, 2GB, 300GB MAC - Solution to all my problems

#8 vegejazz

vegejazz
  • 8 postów

Napisano 14 października 2017 - 10:02

mam podobny problem niestety część komunikatow mam w iphone część na ipad.. udało komuś się sprawę wyjaśnić?



#9 gigi_25

gigi_25
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 października 2017 - 23:23

Witam,

 

ja mam znowu troszkę inny problem, mianowicie po aktualizacji iphona do ios 11.03 na macbooku pro late 2014 (Mac OS sierra high) przestały działać i imessage i facetime. Obecnie wygląda to tak że jak próbuje wysłać wiadomość przez imessage z macbooka idzie pasek postępu na końcu się zatrzymuje i wywala błąd wysyłania. Facetimie w ogóle nie chce się zalogować jak się wczoraj zalogował to i tak nie działał. Konto imessage zaciąga w preferncjach prawidłowo nr telefonu i maile podpięte. Ipad i Iphone działają bez zarzutu. Wysyłają wiadomości po imessage na jednym i drugim widać natomiast macbook leży i kwiczy. Reinstalowałam system na nowo (cmd+R) nie z kopii time machine, wylogowywałam icloud na macbooku i na iphonie, wylogowywałam imessage i facetime na macbooku i iphonie, nic nie działa. Wczoraj na chwilkę załapało wszystko działało dzisiaj od rana nie. Data i czas - automatycznie. Strefa czasowa automatycznie. (pytanie tylko jak macie ustawione datę i czas z apple.Ameryka czy Europa) u mnie jest od początku Ameryka ale jak zmienię na Europa to potrafi wywalić apstore - chyba że to tylko przypadek. 



#10 a.s-6704ce448e

a.s-6704ce448e
  • 842 postów

Napisano 21 października 2017 - 12:28

mam podobne problemy. Z smsami narazie bywa różnie, ale sprawdź w telefonie czy masz włączone "przekazywanie" - domyślnie to wyłączyli. Wchodzisz w ustawienia -> wiadomości->przekazywanie i tam zobaczy czy masz na zielono odznaczonego maca. Co do FaceTima pomogło włączenie na chwile komputera w trybie bezpiecznym. Żeby to zrobić. Trzeba wyłączyć komputer i trzymając lewy Shift włączyć ponownie. Shifta nie puszczaj aż pokaże się jabłko. Włącz FTima (kamera powinna nie działać), po krótkiej chwili go wyłącz i ponownie zaloguj się do kompa w normalnym trybie. 


MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych