Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook early 2016 - wyłącza się w losowych sytuacjach po wizycie w Cortland.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 iEnzo

iEnzo
  • 182 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 października 2017 - 21:35

Cześć,

 

W tym tygodniu odebrałem MacBooka mojej dziewczyny (early 2016) z Cortland gdzie był wymieniany ekran na gwarancji - nierówno podświetlał. Oczywiście zrobiłem kopię zapasową i oddałem komputer z czystym systemem, zaś po odbiorze wszedłem do recovery mode, wyczyściłem dysk i odtworzyłem z kopii Time Machine. Problem jednak jest taki, że komputer wyłącza się z jakiegoś powodu. Nie potrafię stwierdzić co powoduje te nagłe wyłączenia, ponieważ następują one losowo. Czasem po 5 minutach używania, a czasem po godzinie. Oczywiście przekreśla to możliwość jakiejkolwiek pracy z komputerem. Nie ma różnicy czy to jest praca na kablu czy baterii. Komputer wskazuje jakiś procent naładowania, zazwyczaj wysoki, a po samoczynnym wyłączeniu się i podłączeniu do ładowarki wskazuje 0%, zaś po zalogowaniu powtórnym do systemu pokazuje już inną wartość (tak jak na filmu poniżej). Ponadto zauważyłem to co na filmie, który jest nagrany na szybko. Po odłączeniu od zasilacza laptop umiera. Po podłączeniu pokazuje 0%, a po zalogowaniu 94% po czym znowu umiera po rozłączeniu od źródła zasilania. W raporcie systemowym raz wyświetla się stan normalny ia raz "wymaga naprawy". Liczba cykli 41. Resetowałem PRAM (czy jak to się tam nazywa) oraz SMC. Czy mogę coś jeszcze zrobić zanim udam się powtórnie do tych partaczy (poziom obsługi bardzo niski dlatego tak mówię - jeszcze ich nie obwiniam za potencjalne zepsucie baterii).

 

https://youtu.be/H03z08dv0Xw

 

 

 

Załączony plik  Zrzut ekranu 2017-01-01 o 01.14.07.png   428,05 KB   0 Ilość pobrań


Odkurzacz: 

#2 John Sherridan

John Sherridan
  • 249 postów
  • Płeć:

Napisano 06 października 2017 - 12:11

Wrzuć logi z konsoli z momentu wyłączenia.


Mac Mini Late 2012 i7/128SSD/1TB HDD/16GB-High Sierra, MacBook Pro 13" Mid 2009 C2D 2.26GHz/500GB HDD/8GB-El Capitan, iPhone 6 Plus-iOS 11


#3 iEnzo

iEnzo
  • 182 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 października 2017 - 16:48

Wrzuć logi z konsoli z momentu wyłączenia.

Tylko jak to zrobić jeśli nawet zegar szaleje? 


Odkurzacz: 

#4 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 14 października 2017 - 10:05

Jedyne co możesz zrobić to sprawdzić działanie komputera na czystym zainstalowanym systemie bez przywracania kopii z TM. Następnie zaktualizować go do najnowszej dostępnej wersji i ocenić czy problem się powtórzy - choć obstawiam ze tak.

 

Jeżeli to nic nie da to jedyne co pozostaje to udać się ponownie do serwisu. Czyli pewnie jakiś tydzień bez komputera. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych