Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Japonia - problem z gwarancja i pytanie o zakup


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 escobol

escobol
  • 72 postów

Napisano 16 września 2017 - 11:41

Hej,

 

Pisze w imieniu znajomego,

Obecnie jest w Japonii w delegacji, iphone 7 przestal dzialac (polska dystrybucja, na gwarancji) - w apple store odmowili przyjecia do naprawy (znajomy zostaje tam jeszcze przez 2 miesiace - powod odmowy - zakup w PL - czyli to potiwerdza ze gwarancje appl nie sa international).

 

Teraz zastanawia sie nad zakupem:

1) zwrocilem mu uwage na simlock, jednak ponoc obecnie w apple store sa sprzedawane telefony juz bez simlocka na jpn - czyli sim free

2) potrzebuje telefonu - zastanawia nad zakupem, ale tu pojawia sie pytanie czy nie bedzie tego samego problemu jaki ma z obecnym i7... czy gwarancja bedzie uwzgledniania w naszym kraju (ja uwazam, ze nie - bo chyba jest nawet o tym wzmianka w gwarancji apple - ze moga ograniczyc gwarancje do kraju zakupu iphona i ipada).

3) czy applecare moze byc ratunkiem? kupi tam telefon, za ok pol roku wroci do polski - wykupi apple care w kraju (tu pytanie czy po podaniu numeru seryjnego system pusci dalej...)

 

Kolega raczej nie podnieca sie cenami (jest taniej, ceny podobne do us, ponoc mozna jeszcze kupic bez podatku co obniza cene o 8% - wiec finalnie chyba w Japonii sprzet appl jest najtanszy). Potrzebuje telefonu do pracy (zakupione aplikacje w appstore) - w gre wchodzi raczej tylko iphone, bo inne telefony moga okazac sie bezuzyteczne po powrocie. 

 

Wysylka telefonu do kraju i odeslanie raczej slabo - podatek, clo - w 2 strony.

 

Dzieki za pomoc.

 

 



#2 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 16 września 2017 - 12:00

iPhone nigdy nie były na gw international!
Fallout ...war, war never changes...

#3 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 17 września 2017 - 00:15

Myśmy obsługiwali iPhone z Japonii cy Honk Kongu, Dubaju i kij wie co jeszcze naprawiali / wyminiali bez większych problemów :) Trochę dłużej to trwało, fakt ale pochodzenie nie ma większego znaczenia dla autoryzowanego serwisu Apple.

 

Czy kolega nie ma iPhone od operatora? Czy kolega na pewno we właściwe miejsce się udał z pytaniem - proponuję powiedzieć koledzę by się z AppleCare skontaktował (witryna wsparcia apple.jp, zakładka kontakt)


Użytkownik imrik edytował ten post 17 września 2017 - 00:15


#4 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 17 września 2017 - 08:55

Zmieniło się: iPhone ma już gwarancje na cały świat. Sprawdzone info.

#5 escobol

escobol
  • 72 postów

Napisano 17 września 2017 - 19:17

Myśmy obsługiwali iPhone z Japonii cy Honk Kongu, Dubaju i kij wie co jeszcze naprawiali / wyminiali bez większych problemów :) Trochę dłużej to trwało, fakt ale pochodzenie nie ma większego znaczenia dla autoryzowanego serwisu Apple.

 

Czy kolega nie ma iPhone od operatora? Czy kolega na pewno we właściwe miejsce się udał z pytaniem - proponuję powiedzieć koledzę by się z AppleCare skontaktował (witryna wsparcia apple.jp, zakładka kontakt)

odmowili mu w apple store w Tokyo...

 

To ma spokojnie kupowac bo w Polsce nie bedzie problemu?


Zmieniło się: iPhone ma już gwarancje na cały świat. Sprawdzone info.

hmm

https://www.apple.co...ocument-us.html

 

IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE, iPAD AND APPLE TV SERVICE.
 
Apple may restrict warranty service for iPhone, iPad and Apple TV to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.


#6 sewer

sewer
  • 19 postów

Napisano 19 września 2017 - 17:09

jest taniej, ceny podobne do us, ponoc mozna jeszcze kupic bez podatku co obniza cene o 8% - wiec finalnie chyba w Japonii sprzet appl jest najtanszy

 

Ceny w sklepie są podawane bez podatku. Przy płaceniu doliczane jest 8% (chyba że pokażesz paszport). Podsumowując, ceny w Japonii nie są "najtańsze".



#7 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 20 września 2017 - 09:09

odmowili mu w apple store w Tokyo...

 

To ma spokojnie kupowac bo w Polsce nie bedzie problemu?

No cóż... Apple daje sobie prawo ograniczenia serwisowania sprzętu do regionu w którym był zakupiony, ale ja pamiętam jak byłem 3 lata temu w Tokyo i miałem problemy z iPhone to proponowano mi odpłatną naprawę poprzez wymianę i zrezygnowałem bo wolałem to oddać w kraju na reklamację konsumencką - jakieś pierdzenie głośnika, coś co nie było na tyle krytyczne bym nie miał wyboru.

 

Gdy jeszcze pracowałem w APR z serwisem to naprawialiśmy wszystko praktycznie, także telefony z Japonii. Naprawy trwały dłużej o około dwa dni bo trzeba było dokładnie taki sam model zamawiać na wymiankę, a nie "normalny" - nieco inne częstotliwości są obsługiwane przez telefony z Azji i telefony z Japonii przy robieniu zdjęć zawsze głośno cykają, nawet jak jest dźwięk wyciszony czy podłączone są słuchawki ;)

 

Jak jest teraz to nie wiem - zadzwoń do serwisów w Polsce i zapytaj czy obsługują telefony z Japonii i poproś o potwierdzenie - już wiesz, że serwis Apple w Japonii krzywo się patrzy na Polskiego iPhone aktualnie.



#8 sewer

sewer
  • 19 postów

Napisano 20 września 2017 - 14:07

i telefony z Japonii przy robieniu zdjęć zawsze głośno cykają, nawet jak jest dźwięk wyciszony czy podłączone są słuchawki

 

Tak rzeczywiście było. Od niedawna chyba jednak coś się w tej kwestii zmieniło ponieważ w iP7 kupionym w Japonii to nie występuje.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych