Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro 15 (polowa 2010) - problem z Safari - restartuje komputer


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Patrycja P

Patrycja P
  • 9 postów

Napisano 14 września 2017 - 13:11

Witam, 

 

Niedawno stałam się posiadaczką macbooka (nomen omen pierwszego używanego).

W środku przy zakupie był OS X Yosemite wczoraj zrobiłam upgrade do Sierra. 

I zaczął się problem z Safarii. Kiedy uruchamiam przeglądarkę restartuje mi komputer lub nie restartuje mi go przy starcie ale przy zamykaniu przeglądarki (jak juz sie otworzy). 

 

 

Znalazłam w sieci oczywiście jakieś rozwiązanie usunięcie: apple.Safari.plist - zrobiłam pomogło na chwilę :/ 

 

Czy mogę prosić o jakieś wskazówki? Jakieś przydatne linki, gdzie mogę coś znaleźć? 

 

Specyfikacja mojego Maca: 

Macbook pro 15 (mid 2010)

Procesor: 2,4 GHz Intel Core i5

Pamiec 4gb 1067 MHZ DDR3

Grafika: NIVIDA GeForce GT 330M 256MB.

Dysk: HDD ponad 300 GB (zamiar zmiany na SSD) 

 

Z góry dziękuje za pomoc  :)

 

Pozdrawiam. 

Pat

 

 



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 września 2017 - 14:29

Restarty przy obciążeniu są spowodowane problemami z CPU lub GPU. Bez diagnostyki nikt Ci nie podpowie. Może być to częsty problem w tych rocznikach z zasilaniem CPU może padać grafika....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 Patrycja P

Patrycja P
  • 9 postów

Napisano 14 września 2017 - 14:40

Ok :) a czy powiesz mi jak mam wysłać diagnozę? Skąd ja wziąć? Itp? Niestety w tych tematach nie jestem wytrawnym znawca :)

#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 września 2017 - 16:02

Ok :) a czy powiesz mi jak mam wysłać diagnozę? Skąd ja wziąć?(...)

 
 Ze sklepu diagnostycznego :P. A poważnie diagnostykę powinien wykonać serwis - rocznik 2010 dotykało sporo problemów, warto zweryfikować co zostało już naprawione a co jeszcze przed tobą. Masz problem hardwarowy - warto nie tylko określić jakie uszkodzenie jest za niego odpowiedzialne, ale też co spowodowało je - tak aby w przyszłości uniknąć innych "niespodzianek".


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 Patrycja P

Patrycja P
  • 9 postów

Napisano 14 września 2017 - 16:11

Ok dziękuje za informacje :) na szczęście zakupiłam go z roczna gwarancja :) wiec wyląduje na gwarancji :)

Dzięki :)

#6 Patrycja P

Patrycja P
  • 9 postów

Napisano 14 września 2017 - 19:02

Jednak nie jest to do końca hardwarowy problem. Gdzieś znalazłam żeby zrobić taki test. Założyć profil gościa i spróbować na nim otworzyć przeglądarkę. Tak zrobiłam i na profilu przeglądarka działa sprawnie. Czyli wychodzi że problem jest na moim profilu. Czy spotkaliście się z czymś takim?



#7 John Sherridan

John Sherridan
  • 249 postów
  • Płeć:

Napisano 15 września 2017 - 07:03

Zaloż nowe konto z uprawnieniami admina, wcześnie backup, zaloguj się na nowe konto i usuń stare.


Mac Mini Late 2012 i7/128SSD/1TB HDD/16GB-High Sierra, MacBook Pro 13" Mid 2009 C2D 2.26GHz/500GB HDD/8GB-El Capitan, iPhone 6 Plus-iOS 11


#8 Patrycja P

Patrycja P
  • 9 postów

Napisano 15 września 2017 - 09:06

Niestety, na innym profilu również się ujawnił. Udało mi się skopiować raport problemu i tak jak "tumpimo" podejrzewał jest to problem z grafiką. Udało mi się ściągnąć program "gfxCardStatus" jako tymczasowe rozwiązanie i po przełączeniu na "Tylko zintegrowana" komputer przestał się restartować i grzać. Czytałam również o problemie i jest/był on powszechny w tych modelach, który nie ujawniał się odrazu. 

Mam teraz takie pytanie techniczne, rozumiem, że można wymontować grafikę Nivide i pracować tylko na zintegrowanej. Nie obrabiam zdjęć, nie robie nic jeżeli chodzi o obróbkę graficzną. Jedynie ich zwykłe przeglądanie. 

 

Dziękuje za odpowiedź :) 



#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 września 2017 - 09:47

Ale nad czym się zastanawiasz mając gwarancję ?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych