Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Białe tło po zmianie hasła admina w terminalu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 pmajewski0

pmajewski0
  • 5 postów

Napisano 12 września 2017 - 13:22

Witam
Kupiłem wczoraj macbooka air A1237 z systemem mac os x lion.
Poprzedni właściciel niestety zapomniał hasła to konta administratora.
Szukając informacji na ten temat znalazłem sposób na rozwiązanie problemu.
Zmiana hasła odbyła się przez wciśnięcie cmd+s przy starcie oraz wpisanie kilku komend.
Hasło zostało zmienione prawidłowe bo podczas logowania wpisuje i pojawia się następne okno, białe okno z kursorem. Laptop wisi tak już z 30min i sytuacja się nie zmienia.

Da się coś z tym zrobić? Niestety to pierwszy macbook i jestem totalnie zielony.

Pozdrawiam

#2 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 września 2017 - 14:09

Nie wiem co zrobiłeś, ale nie to co trzeba.

 

Uruchom komputer w trybie recovery a nie single user. W trybie recovery odpal terminal i wpisz polecenie:

resetpassword


#3 pmajewski0

pmajewski0
  • 5 postów

Napisano 12 września 2017 - 14:46

Tryb recovery nie rusza. Zbyt stary system.
Dzwoniłem do wsparcia apple, dostałem informacje że mam od nowa zainstalować system z pendrive (nie wiem jak) lub usunąć jakiś plik przed jakieś komendy które mi podał podczas rozmowy. Podesłał też jakiś link.

#4 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 września 2017 - 14:53

Jak masz Lion to na 99% masz też recovery (nie 100% bo są pewne scenariusze, w których partycja recovery nie będzie wykonana podczas instalacji systemu, macierz RAID jako startowy "dysk", zamianka dysku twardego i "leniwe" przeniesienie danych, etc).

 

Z tego co kojarzę każdy MacBook Air ma partycję Recovery (chyba, że ten co kupiłeś nie był nigdy, przenigdy i wcale a to wcale nie aktualizowany bo taką opcję CHYBA nawet ten staruszek dostał w update firmwaru któregoś, no ale było to tak dawno że mogę już nie pamiętać zwyczajnie).

 

Sprobuj uruchomić ponownie komputer z wciśniętymi następującymi klawiszami:

- alt (wybrać ręcznie recovery z listy)

- r

- cmd+r

- alt+r (nie jestem pewien czy ten skrót akurat w ogóle istnieje w Lion bo te skróty się nieco zmieniają co jakiś czas, ale warto spróbować)

- alt+cmd+r

 

Jak nie pyknie to będziesz potrzebować kolejnego maczka aby sobie przygotować pendrive instalacyjny. Samo przygotowanie to łatwizna, na google znajdziesz doskonałe opisy, są też programy do robienia takich bootowalnych instalatorów USB.


Użytkownik imrik edytował ten post 12 września 2017 - 15:01


#5 pmajewski0

pmajewski0
  • 5 postów

Napisano 12 września 2017 - 14:59

cmd+r
alt+r
r
Cmd+alt+r
Nie działają
Alt- pojawia się grafika dysku twardego i wybranie sieci nic więcej.

#6 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 września 2017 - 15:04

To wygląda jakby faktycznie poprzedni właściciel Cię nieco z ręką w nocniku zostawił. Poszukaj jakiegoś kolegi z maczkiem w okolicy. Pobierz z sieci Instalator Mac OS X Lion i zrób sobie bootowalnego pendrive wbudowanym w system narzędziem http://osxdaily.com/...sb-flash-drive/



#7 pedros

pedros
  • 1 392 postów
  • SkądWAW, PL

Napisano 12 września 2017 - 15:55

Od razu "w nocniku"...

Internet Recovery nie działa?

No to:

http://www.theinstru...setup-assistant

Po restarcie tworzysz nowe konto admina.



#8 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 września 2017 - 16:03

Nieco w nocniku bo jak jeden "babol" to nie wiadomo co jeszcze. Im głębiej w las... Ja bym wolał to zarżnąć, przynajmniej prawilna partycja recovery będzie jeśli OP się zdecyduje przeformatować dysk przy reinstalacji.

 

Z resztą jestem przekonany, że właśnie to o czym piszesz (.AppleSetupDone) polecił mu support i OP ma już instrukcję od supportu a mimo to szuka innego wyjścia. A i nie wiemy nadal co za polecenia z internetu wpisał na początku i co tam takiego zostało narobione.


Użytkownik imrik edytował ten post 12 września 2017 - 16:04


#9 pedros

pedros
  • 1 392 postów
  • SkądWAW, PL

Napisano 12 września 2017 - 16:09

Z resztą jestem przekonany, że właśnie to o czym piszesz (.AppleSetupDone) polecił mu support i OP ma już instrukcję od supportu a mimo to szuka innego wyjścia. A i nie wiemy nadal co za polecenia z internetu wpisał na początku i co tam takiego zostało narobione.

Wielce prawdopodobne. W sumie, to masz rację, nie wiadomo co tymi poleceniami zostało "poprawione"...



#10 pmajewski0

pmajewski0
  • 5 postów

Napisano 12 września 2017 - 16:14

https://m.youtube.com/watch?v=mdILqQ3MjqI
Do zmiany hasła użyłem tego.

Linki które wysłał mi konsultant apple też mogę wstawić

#11 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 września 2017 - 17:44

A co się stanie jak podczas startu systemu wciśniesz shift i będziesz go trzymać aż do skutku? Gdy zobaczysz ekran logowania to wpisz to hasło co sobie ustawiłeś (lub zaloguj się na nowego użytkownika jeśli poszedłeś za radą pedros). Nie przejmuj się glitchami i wolnym działaniem.

#12 pmajewski0

pmajewski0
  • 5 postów

Napisano 12 września 2017 - 18:02

Tryb bezpieczny? Sprawdzane i nadal nic. Dzisiaj spróbuję z instalacją nowego mac os x




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych