Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jaki mac pod grafikę i animacje 3D?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 DT3

DT3
  • 1 postów

Napisano 06 sierpnia 2017 - 03:07

Witam, zastanawiam się czy i jakiego maka wybrać do moich potrzeb. Wiem mniej więcej jakiego oprogramowania będę używał może potrafilibyście doradzić sprzęt w oparciu o te dane.

Na pewno będę korzystał pakietu Adobe: Illustrator, Indesign, Photoshop, Lightroom, Premiere i After Effects - takie typowe combo pod 1) retusz zdjęć 2) dtp i 3) produkcje filmów.


Do tego dochodzi oprogramowanie 3D - jeszcze nie wiem na czym będzie mi się najwygodniej pracowało - dopiero poznaję te progamy i uczę się obsługi.

Na pewno będzie Blender ale oprócz Blendera być może dojdzie Autocad, być może Maya (wiem 3d max nie ma wersji na macOS).
Zastosowanie tych programów to 1) Projektowanie mebli, 2) Wizualizacje wnętrz itp. 3) CGI / Animacja 3D na rozsądnym poziomie.

Do tej pory projektowałem w PRO100 i Sketchupie ale przestały mi wystarczać. I tak szukam czegoś co ma większe możliwości więc poznaję nowe programy. Jestem na tak wczesnym etapie, że poza Blenderem (jest dobry bo z darma i chodzi w każdym systemie) nie mam jeszcze żadnych programów do 3D które muszą być - będzie to, w czym najwygodniej będzie mi się pracowało.

 

Czy to ma być laptop czy stacjonarka nie jest tak istotne - i tak w laptopach wolę mniejsze gabaryty a obawiam się, że 13-calowe macbooki mogą być za słabe. Do tego dochodzi jeszcze kwestia wyświetlacza i klawiatury numerycznej - podpinanie zewnętrznego monitora do laptopa to średni pomysł - łatwiej przesunąć się z samą klawiaturą do monitora graficznego (chodzi o kalibracje kolorów czyli dopięcie dodatkowego monitora eizo).

Bardziej zależy mi na stosunku jakość pracy / cena. 
Co do twardego dysku - nie składuję prac i danych na dyskach w komputerze, więc aż tak nie potrzebuję pojemności. W razie potrzeby wolę wpiąć właściwy dysk zewnętrzny i skopiować potrzebne pliki. 

 

 

P.S.

Świadomie nie chcę peceta z windowsem, na razie spodobał mi się MacOS po niewielkim kontakcie - prawie tak wygodny, jak dobrze skonfigurowany Linux :)  a na pewno mniej utrudniający prace niż windowsy. Co do ewentualnego bootcampu / dualboota to raczej myślę o dualboocie z Linuksem. Generalnie szukam maszynki pod Adobe CC i ewentualnie Autocada/Maye ale bez konieczności znoszenia Microsoftu z jego wirusami i wywalającymi system aktualizacjami.
P.P.S.
Nie wiem jak wygląda współpraca maców z ploterami tnącymi i grawerującymi. Czy tu są jakieś rozwiązania czy do całego wycinania i pieczatek będę musiał sobie jednak zostawic jakiegoś PC ze starym Windowsem?



#2 pietrku

pietrku
  • 3 postów

Napisano 23 sierpnia 2017 - 12:30

Hej, stoję przed podobnym jak ty pytaniem. 

Aktualnie od kilku lat pracuję na stacjonarnym i7/32gb ram ale właśnie brakuje mi mobilności.
i np. możliwości przeniesienia się np do innego biura czy pracy w kuchni na stole ;)

 

Zastanawiam się właśnie nad zakupem MBP bez TochBara, O ile i7/16gb ram poradzi sobie spokojnie z Adobe, to w blenderze poprostu wolniej będzie się renderowało, pracowało przy dużych projektach.
Akurat w moim przypadku 2d / 3d to 90/10% więc sądzę że do tego MBP + jakieś 2 monitory do wygodnej pracy powinny wystarczyć.

 

Sam pracuję na 2x Eizo (jeden wersja C, drugi zwykły biurowy) i nie wyobrażam sobie pracy na zwykłym monitorze :)

 

W twoim przypadku raczej szedłbym w mobilność - zawsze możesz wziąć lapka do domu i np. odpisywać na emaile itd. A na biurku zewnętrzna klawa i myszka na BT + monitory.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych