Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jak to jest z tą dystrybucją?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
95 odpowiedzi w tym temacie

#76 babeo

babeo
  • 152 postów

Napisano 17 czerwca 2017 - 21:30

Całe życie na windowsie i androidzie, więc gdyby to było takie proste, nie zawracałbym tu Wam głowy.

Wpisałem różne konfiguracje w google i mimo to nie znalazłem www apple, gdzie mógłbym sprawdzić kod, ale mimo to wielkie dzięki za potwierdzenie.


iPhone 7 128GB + iPad 2018 32GB WiFi + BeatsX

#77 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 18 czerwca 2017 - 00:07

Dodajesz towar do koszyka i masz kod produktu po prostu.

#78 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 19 czerwca 2017 - 09:05

Kupiłem iPhona SE w Komputroniku, jest teraz w dobrej cenie. Polska dystrybucja, telefon idealny, nic nie lata, przycisk działa ładnie, ekran bez przebarwień.

Przy okazji mam pytanie, gdzieś tutaj przeczytałem że jeżeli zakupu dokonuje się u oficjalnego sprzedawcy Apple to w drugim roku gwarancji sprzęt można oddać do serwisu Apple. Czy to jest prawda?



#79 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 19 czerwca 2017 - 09:10

Kupiłem iPhona SE w Komputroniku, jest teraz w dobrej cenie. Polska dystrybucja, telefon idealny, nic nie lata, przycisk działa ładnie, ekran bez przebarwień.

Przy okazji mam pytanie, gdzieś tutaj przeczytałem że jeżeli zakupu dokonuje się u oficjalnego sprzedawcy Apple to w drugim roku gwarancji sprzęt można oddać do serwisu Apple. Czy to jest prawda?

 

Z tego co wiem to jest trochę inaczej - generalnie reklamacje składasz w miejscu zakupu, czyli w Twoim wypadku w komputroniku.

 

Jeśli zakupiłeś sprzęt przez stronę Apple to kupiłeś sprzęt od producenta, więc możesz na mocy przepisów UE złożyć reklamację do samego Apple i możesz zrobić to, między innymi, za pośrednictwem autoryzowanego serwisu Apple - ASA w tym momencie działa jak proxy między Tobą a Apple przekazując Twoją reklamację do rozpatrzenia producentowi, a producent po rozpatrzeniu reklamacji może zarządzić usunięcie wady w ASA w którym oddałeś sprzęt.


Użytkownik imrik edytował ten post 19 czerwca 2017 - 09:12


#80 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 19 czerwca 2017 - 09:51

Kupiłeś w Komputronik, X-Kom, Mediamarkt, RTV Euro AGD czy gdzie indziej.

 

Idziesz do jednego z autoryzowanych serwisów. Nie potrzebujesz nawet paragonu. Nie musisz wysyłać kurierem do Apple.

Jeżeli reklamacja była zasadna, czeka cię instalacja wszystkiego z kopii zapasowej, bo dostaniesz nowy egzemplarz.

 

Nowy, z gwarancją biegnącą od nowa, nawet kiedy reklamowany sprzęt nie jest już sprzedawany przez Apple.

 

Sprawdzone osobiście.

 

Kupować można u każdego autoryzowanego sprzedawcy który akurat ma dobrą promocję. 

Promocji jest tyle, że można wybierać co tydzień albo dwa i trzeba bardzo się starać, żeby nie znaleźć promocji i płacić sugerowaną cenę Apple.

 

Promocje autoryzowanych polskich sprzedawców sa tak dobre, że nie warto kupować ani na Allegro ani bez promocji na apple.pl. 



#81 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 19 czerwca 2017 - 09:52

Tak to wiem, nie mogę znaleźć tego posta gdzie ktoś pisał że tak samo działa to w przypadku autoryzowanych sprzedawców. Bo jeżeli Apple kogoś certyfikuje to może za tym idzie też serwis.

Chodzi mi o drugi rok gwarancji.


Użytkownik MiL edytował ten post 19 czerwca 2017 - 09:55


#82 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 19 czerwca 2017 - 10:04

Bo to tak nie działa.

 

Gwarancji masz 12 miesięcy od daty zakupu i możesz ją realizować w każdym autoryzowanym serwisie.

Ponad to masz 24 miesiące rękojmi od sprzedawcy i jeśli chcesz bezpłatnie coś naprawiać między 13 a 24 miesiącem to powinieneś udać się z tym do sprzedawcy.

 

Swego rodzaju "mykiem" jest sytuacja gdy kupujesz od Apple. Wtedy ASA może działać jako proxy między Tobą i Apple w procesie reklamacyjnym ORAZ jako wykonawca usługi serwisowej.


Użytkownik imrik edytował ten post 19 czerwca 2017 - 10:07


#83 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 czerwca 2017 - 10:04

Tak to wiem, nie mogę znaleźć tego posta gdzie ktoś pisał że tak samo działa to w przypadku autoryzowanych sprzedawców. Bo jeżeli Apple kogoś certyfikuje to może za tym idzie też serwis.

Chodzi mi o drugi rok gwarancji.

 

Nie ma czegoś takiego jak drugi rok gwarancji. Mówimy o rękojmi i tak, jeśli masz telefon kupiony u autoryzowanego sprzedawcy to w drugim roku możesz reklamować telefon bezpośrednio w serwisie autoryzowanym Apple. Nie musisz iść np. do Media Markt tylko prosto do serwisu autoryzowanego. Musisz tylko mieć dowód zakupu w tym drugim roku. Nie dotyczy to zakupu u operatora komórkowego, bo taki TMobile też jest autoryzowanym sprzedawcą ale widocznie z nimi Apple ma inne umowy, bo jak telefon jest od operatora to w drugim roku trzeba się zgłosić do operatora, serwis autoryzowany tego nie przyjmie.


Użytkownik macsupport edytował ten post 19 czerwca 2017 - 10:05

  • MasterM lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#84 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 19 czerwca 2017 - 10:08

Pracowałem w sklepie APR z serwisem i nigdy nie przyjmowaliśmy reklamacji sprzętu kupionego w innym sklepie, bo nie było podstaw ku temu.



#85 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 czerwca 2017 - 10:20

Może kiedyś było inaczej albo się Wam nie chciało.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#86 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 19 czerwca 2017 - 10:38

Nie ma czegoś takiego jak drugi rok gwarancji. Mówimy o rękojmi i tak, jeśli masz telefon kupiony u autoryzowanego sprzedawcy to w drugim roku możesz reklamować telefon bezpośrednio w serwisie autoryzowanym Apple. Nie musisz iść np. do Media Markt tylko prosto do serwisu autoryzowanego. Musisz tylko mieć dowód zakupu w tym drugim roku. Nie dotyczy to zakupu u operatora komórkowego, bo taki TMobile też jest autoryzowanym sprzedawcą ale widocznie z nimi Apple ma inne umowy, bo jak telefon jest od operatora to w drugim roku trzeba się zgłosić do operatora, serwis autoryzowany tego nie przyjmie.

 

 

Tak, chodziło mi o rękojmię. Dzięki za odpowiedź bo to jest dodatkowa korzyść z kupna sprzętu u autoryzowanego sprzedawcy.



#87 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 19 czerwca 2017 - 10:38

Nawet gdybyśmy chcieli to nie mieliśmy podstaw do przyjęcia reklamacji bo nie byliśmy stroną dla rękojmi. Nie wiem nic na temat umów między Apple a ASA w kwestii przyjmowania reklamacji skierowanych do MM/Saturn/AAR i rozpatrywania ich w imieniu MM/Saturn/AAR.


Użytkownik imrik edytował ten post 19 czerwca 2017 - 10:45


#88 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 19 czerwca 2017 - 10:54

Pracowałem w sklepie APR z serwisem i nigdy nie przyjmowaliśmy reklamacji sprzętu kupionego w innym sklepie, bo nie było podstaw ku temu.

 

Bo z serwisów korzysta się o ile to są dobre serwisy.

Dobre serwisy nie robią takich problemów.

Jest Cortland, jest iMad. Chcesz wymianę na nowy i rok gwarancji biegnący od początku? Idziesz do dobrego serwisu.

 

Słaby sprzedawca będzie robić numery i straszyć czarną wołgą i czarnymi helikopterami kiedy tylko pomyślisz o kupnie u autoryzowanej konkurencji.


Użytkownik Janusz MB edytował ten post 19 czerwca 2017 - 10:56


#89 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 19 czerwca 2017 - 11:45

Ta rękojmia to jest jakaś czarna magia której nikt nie potrafi rozstrzygnąć. Potem się dziwią że ludzi nic na ten temat nie wiedzą.

Łopatologiczne. Rękojmia to umowa między sprzedawcą a klientem ostatecznym zwanym często kupującym. Nie ma znaczenia że towar pochodzi z oficjalnej dystrybucji a sprzedawca jest autoryzowanym punktem. Apple nie zwiera umowy z klientem ostatecznym a jedynie z klientem pośrednim jakim jest autoryzowany sprzedawca. To sprzedawca zawiera umowę z nami a więc rękojmie rozpatrujemy u niego. Oczywiście fakt jest taki że w momencie kiedy coś zgłosimy na rękojmie sprzedawca musi jakoś sprawdzić sprzęt. Jeśli jest punktem autoryzowanym to być może wysyła taki sprzęt do testów do jednego z autoryzowanych serwisów. I być może tutaj mamy ten element łańcucha który możemy ominąć. A mianowicie skoro sklep i tak wyśle to do serwisu to być może sami możemy go tam oddać. Niemniej nie wydaje mi się to realne bo skąd nagle sprzedawca ma wiedzieć o usterce. 

Podsumowując. Rękojmia jest rozpatrywana u sprzedawcy. Poza tym jeśli się nie mylę to w pierwszym roku jej trwania działa zasada że to sprzedawca musi udowodnić że usterka nie występowała w momencie zakupu a w drugim roku role się odwracają czyli to my musimy udowodnić. Oczywiście nie ma szans żeby ktoś przyjął od nas sprzęt od tak tylko będzie sprawdzany. W innym przypadku każdy przynosiłby porysowane zbite telefony itp. rzeczy twierdząc że tak było od momentu zakupu. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#90 Dastia

Dastia
  • 905 postów

Napisano 19 czerwca 2017 - 16:25

Jeśli telefon pochodzi z AB, MG482PK / A to jak to wygląda? Pierwszy rok wiadomo, gwarancja Apple po IMEI. A gdyby później coś się wydarzyło to już telefon należy oddać do AB i potrzeba dowodu zakupu?


iPhone 14 PRO Max


#91 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 19 czerwca 2017 - 17:03

Kupiłeś telefon bezpośrednio z AB na paragon? Pytam bo taka sytuacja nie powinna się zdarzyć o ile w ogóle jest możliwa.

 

Jeśli kupiłeś w sklepie i telefon po prostu pochodzi z AB to udajesz się do sklepu a nie do dystrybutora.

 

Jeśli faktycznie kupiłeś z AB na fakturę na swoją firmę to też nie powinno się wydarzyć, ale nikt AB zabronić tego nie może pod warunkiem że oznajmiłeś że kupujesz telefon do dalszej odsprzedaży, wtedy faktycznie reklamacje możesz z fakturą lub dokumentem WZ skierować do AB, z kolei AB na podstawie Twojej reklamacji reklamuje to w Apple w Irlandi na podstawie przepisów UE oraz umowy dystrybutorskiej.

 

Jeśli byś współpracował z AB to w ogóle takie pytanie by tu nie padło bo opiekun B2B z AB by Ci to wszystko elegancko wyjaśnił jeszcze przed nawiązaniem współpracy, więc podejrzewam że po prostu jesteś w posiadaniu lub zamierzasz kupić telefon z AB gdzieś w sklepie jakimś.

Informacyjnie - Taką reklamację zgłasza się na ich portalu partnerskim (ten sam przez który składa się zamówienia).


Użytkownik imrik edytował ten post 19 czerwca 2017 - 17:15


#92 Dastia

Dastia
  • 905 postów

Napisano 19 czerwca 2017 - 17:47

Tak, telefon kupiony gdzie indziej, dystrybutor AB. Rozumiem już o co chodzi. Paragonu ani faktury nie mam, dlatego zapytałam jak to wygląda przy iP ;)


iPhone 14 PRO Max


#93 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 czerwca 2017 - 08:11

Jeli nie masz paragonu ani faktury to niczego nie załatwisz w drugim roku.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#94 Dastia

Dastia
  • 905 postów

Napisano 20 czerwca 2017 - 12:25

Luz :) Dziękuję.

iPhone 14 PRO Max


#95 sychie

sychie
  • 21 postów

Napisano 08 lutego 2021 - 12:40

Pozwolę sobie odkopać temat... :)

coś w kwestii dystrybucji się zmieniło ? można jakoś spr na jaki kraj jest telefon? 

 

znalazłem coś takiego...

 

https://discussions....hread/251748775


Użytkownik sychie edytował ten post 08 lutego 2021 - 13:37


#96 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 08 lutego 2021 - 14:14

Pozwolę sobie odkopać temat... :)

coś w kwestii dystrybucji się zmieniło ? można jakoś spr na jaki kraj jest telefon? 

 

znalazłem coś takiego...

 

https://discussions....hread/251748775

Jednym ze sposobów jest zdjęcie tyłu pudełka. Napisy na samej górze zazwyczaj są w języku pochodzenia telefonu.


iPhone 15 Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych