Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie

Żle sformatowany dysk


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablissimo

pablissimo
  • 77 postów
  • SkądTomaszów Lubelski, PL

Napisano 22 maja 2017 - 15:17

Biegły w systemach plików, partycjach itp. nie jestem ale niestety spróbowałem sformatować dysk ssd w macbooku air 2015 i coś poszło nie tak. W narzędziach systemowych komputer dysk widzi ale wszystkie ikony narzędziowe (oprócz info) są nieaktywne. Przy próbie instalowania systemu ( z internetu) wszystko idzie ok do momentu wskazania dysku instalacji. Dysk systemowy niestety na szaro i pojawia się info, że dysk jest zablokowany. Po telefonie do serwisu (mieszkam niestety w małej miejscowości i muszę radzić sobie sam :)) doradzono mi wyciągnięcie dysku i sformatowanie go w innym komputerze... Niestety nie mam dostępu do kabelka, którym mógłbym to zrobić. I wreszcie moje pytanie: Czy da się obejść jakoś wyciąganie tego dysku i go sformatować? 



#2 imrik

imrik
  • 3 450 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 24 maja 2017 - 12:48

A czy przy MacOS internet recovery (wygooglaj sobie) próbowałeś odpalać narzędzie dyskowe?

 

Kolejna sprawa - czy próbowałeś przeformatowywać cały dysk czy tylko jeden wolumen? W Narzędziu dyskowym po lewej wolument znajduje się niejako "pod dyskiem". Tam ma znaczenie w co klikniesz jeśli chodzi o opcje.



#3 pablissimo

pablissimo
  • 77 postów
  • SkądTomaszów Lubelski, PL

Napisano 24 maja 2017 - 14:53

Recovera przez internet próbowałem ale dochodzę do miejsca gdzie mam wskazać dysk instalacji i mam komunikat, że dysk zablokowany. W narzędziach dyskowych zarówno przy dysku jak i wolumenie wszystkie opcje na szaro.... Myślę, że problemem jest, że nie mogę sformatować dysku, z którego wystartowałem. Spróję jeszcze zrobić dysk startowy usb, może to coś zmieni... Pozdrawiam



#4 imrik

imrik
  • 3 450 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 24 maja 2017 - 14:58

Przy internet Recovery oprócz rozpoczęcia instalacji możesz uruchomić narzędzia dyskowe. Spróbuj.

Z dysku usb też możesz spróbować.


Użytkownik imrik edytował ten post 24 maja 2017 - 15:35


#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 24 maja 2017 - 17:20

Komputer masz jeszcze na gwarancji ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 pablissimo

pablissimo
  • 77 postów
  • SkądTomaszów Lubelski, PL

Napisano 24 maja 2017 - 18:22

Opcje w narzędziach dyskowych recovera też były nieaktywne ale pen zadziałał :) Po starcie z pena wymazałem dysk i bezproblemowo poszło. Dzięki za pomoc i pozdrawiam






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych