Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problemy z baterią a operator - zachęcam do testów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 dliwski

dliwski


  • 15 305 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwietnia 2017 - 10:02

Odkąd pamiętam, kolejne aktualizacje iOS są w pierwszej kolejności oceniane pod względem wydajności baterii. Ostatnio zacząłem zastanawiać się czy problem rzeczywiście leży po stronie iOS. Pół roku temu byłem w Orange i używałem wówczas mojego pierwszego 6s. Telefon ledwo wytrzymywał dzień normalnego używania (bardzo często przy włączonym trybie oszczędzania energii). Krótko mówiąc było tra-gi-cznie. Jako że tamten iPhone miał problem z kurzem na wyswietlaczu, został wymieniony w serwisie na nowy. Od tamtej pory nie miałem już problemów z baterią. Uznałem, że poprzedni 6s oprócz wady ekranu miał też wadliwą baterię. Zupełnie nie połączyłem tego ze zmianą sieci, a w międzyczasie przecież przeszedłem do T-Mobile. iPhone wytrzymywał dwa dni, a trybu oszczędzania używałem sporadycznie. Kilka dni temu wróciłem do Orange i niestety wszystko zaczęło składać się w całość... iPhone pada jeszcze przed wieczorem, a tryb oszczędzania energii najchętniej widziałbym jako skrót w centrum sterowania. Obu sieci używałem w tych samych miejscach (Warszawa, praca/dom). Wszystko wskazuje na to, że sieć Orange ma fatalny wpływ na wydajność baterii iPhone'a. Jeśli ktoś z Was ma podobny problem, zdecydowanie proponuję kupić starter innej sieci i porównać wyniki. Jeśli to się potwierdzi, będziemy mieli pewność, że Orange trzeba omijać. Przynajmniej na razie...

 

Oczywiście przywracałem oprogramowanie do stanu fabrycznego (tzw. "restore), żeby wykluczyć winę np. zaśmieconego iOS. Ustawienia te same w przypadku obydwu sieci. Jak pisałem ten post (czyli okolice godziny 11:02) miałem 36%, a teraz (11:27, czyli raptem 25 minut później) mam 30%. Nie do zaakceptowania. 


Użytkownik dliwski edytował ten post 02 kwietnia 2017 - 10:27

MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#2 Tracer8

Tracer8
  • 47 postów

Napisano 02 kwietnia 2017 - 11:06

Generalnie chodzi tutaj o zasięg i z tym się zgodzę , przez cały czas siedzę w Plusie , raz skusiłem się przejśc do Play tak wychwalany zasięg 4 sieci i w ogóle tylko szkoda że nie było tam mowy że dane komórkowe idą tylko po nadajnikach Play i bateria leciała w oczach , generalnie gdybym nie był wczesniej w Plusie i tam było wszystko OK to pewnie obwiniałbym że to wina telefonu że bateria już zajechana a tu wystarczyło wrócić do Plusa by wszystko wróciło do normy :)


iPhone 5 -> iPhone 5s -> iPhone 6s -> iPhone 7 -> iPhone SE 2020 -> iPhone 12


#3 emeph

emeph
  • 325 postów

Napisano 02 kwietnia 2017 - 12:38

Też jestem w plusie i nigdy nie miałem jakichś poważnych problemów z baterią. Mimo, że ciągle nie mają tej całej certyfikacji Apple to ze względu na zasięg warto moim zdaniem być w Plusie, LTE działa bezproblemowo (mimo, że niby przez ten brak certyfikacji coś tam może być nie tak jak to wyskakuje przy włączaniu LTE). Szkoda tylko teraz tych nowych funkcji (WiFi calling, VoLTE), ale i tak warto chyba się obejść smakiem na rzecz niezawodnego zasięgu.



#4 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 02 kwietnia 2017 - 13:34

Witam, u mnie w domu w W-wie (Gocław) używam iphony w T-Mobile i Orange i podobnych sytuacji (dliwski) u siebie nie zauważyłem zasieg na LTE jest średni szybkości 20-30mb/s bateria w obu sieciach "schodzi".....porównywalnie.Natomiast na działce pod Olsztynem LTE 40/50 mb/s z routera Asus(stoi w tym samym miejscu) wymienniam karty sim, Orange i T-mobile...super...poszedłem do salonu i pytam o ten sam sygnał w Orange i T-Mobile, powiedzieli mi o współdzieleniu infrastruktury technicznej między nimi......nie wiem czy wszędzie czy tylko tu????.Żona ma 6s w Play szybkości na Gocławiu LTE na nadajnikach Play 50mb/s na działce 10mb/s w rouming (play-T mobile)....kolego Tracer8, z danych komórkowych w Play można korzystać z 4sieciach, ale tylko LTE na  nadajnikach Play, co do baterii u niej nie widzę specjalnie większego zużycia niż u mnie w T-Mobile, będę obserwował ze szczególnym uwzględnieniem zużycia baterii....



#5 dliwski

dliwski


  • 15 305 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwietnia 2017 - 15:31

Prędkości LTE mam zbliżone w obu sieciach, to samo z jakością rozmów. Jedyna różnica jest taka, że w T-Mobile iPhone wytrzymuje 2 dni, a w Orange nie więcej niż 10 godzin.


  • MasterM lubi to

MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#6 piteros82

piteros82
  • 55 postów

Napisano 02 kwietnia 2017 - 17:03

U mnie na iPhone 5 bateria w Orange dość krótko trzyma dwa miesiące temu włożyłem kartę z Pleya za nim przyciąłem kartę z Orange więc na pleyu bateria trzyma dobre pare godzin dłużej ustawione na 2G w obu przypadkach zasięg na FULL nie wiem czemu to tak się dzieje



#7 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 02 kwietnia 2017 - 18:09

Widocznie Orange bardziej "penetruje" swoich abonentów i stąd szybsze zużycie baterii, u siebie tego nie doznałem.....



#8 blogger

blogger
  • 331 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 kwietnia 2017 - 18:35

Mam także ciekawy przypadek z Orange. Włączona transmisja danych "sieje" strasznie i tuner SAT na programach głównie ze stajni TVN pokazuje głównie pixeloze. 



#9 Molimo

Molimo
  • 3 695 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 kwietnia 2017 - 19:30

Orange od ponad dekady. Nigdy problemów z drenażem baterii nie było. iPhone 7 cały dzień wytrzymuje, zasięg praktycznie wszędzie LTE (pomijam pracownie TK).
Jeśli na noc zostawię telefon na powiedzmy 8h to 1% ubędzie.

Użytkownik Molimo edytował ten post 02 kwietnia 2017 - 19:32


#10 dliwski

dliwski


  • 15 305 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwietnia 2017 - 22:12

Będę wdzięczny jeśli ktoś mający Orange zrobi test na karcie innego operatora. Wystarczy kilka godzin na jakimś starterze za 5 zł. To rozwieje wszelkie wątpliwości.

MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#11 Molimo

Molimo
  • 3 695 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 kwietnia 2017 - 05:56

Tylko jaka wątpliwość? 20h w użyciu ma na karcie innego operatora telefon pracować? Ja, dziewczyna, znajomi mają Orange i nikt nie narzeka na baterię. Wszystko jest tak jak być powinno.

#12 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 03 kwietnia 2017 - 07:36

Ja mam Orangs, iPhone 7 Plus i nie widzę, aby bateria szybko jechała, ja przynajmniej nie narzekam. Ale może na innej karcie byłoby sporo lepiej :)

#13 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 03 kwietnia 2017 - 08:03

Mam Orange i nie zauważyłem krótszego czasu pracy na baterii. Nie wiem czy wiesz że tmobile i orange mają te same nadajniki. 



#14 Duke123

Duke123
  • 488 postów

Napisano 03 kwietnia 2017 - 08:15

Mam iP 7. Jakiś miesiąc temu przeniosłem swój główny numer z Play do Orange. Również odniosłem wrażenie że bateria wyczerpuje się nieco szybciej, ale nie są to tak zauważalny różnice jak u Ciebie. Poza tym łatwo można je wytłumaczyć. W moim mieście Orange ma dużo gorszy zasię LTE niż Play, więc telefon musi pracować z większą mocą.



#15 dliwski

dliwski


  • 15 305 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 kwietnia 2017 - 09:20

Mam Orange i nie zauważyłem krótszego czasu pracy na baterii. Nie wiem czy wiesz że tmobile i orange mają te same nadajniki. 

 

Raczej to niemożliwe, bo w T-Mobile u siebie w mieszkaniu miałem przez cały czas 4 kropki zasięgu, a Orange skacze od 1 kropki do 4 co kilkanaście sekund. I chyba to jest przyczyna zużycia baterii. Przez ostatnie 18 minut zeszło 9%, a telefon nieużywany. 

 

Tylko jaka wątpliwość? 20h w użyciu ma na karcie innego operatora telefon pracować? Ja, dziewczyna, znajomi mają Orange i nikt nie narzeka na baterię. Wszystko jest tak jak być powinno.

 

U mnie na czystym oprogramowaniu różnica jest kolosalna. Z czegoś to musi wynikać. W tej chwili jest u mnie znajomy, który ma 7 Plus w Orange i jest OK, a u mnie bateria znika w oczach... może to kwestia oferty pre-paid? Cholera wie, ale jak tak dalej pójdzie, będę musiał wrócić do T-Mobile, a wolałbym mimo wszystko zostać w Orange... 


MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#16 czesiekwiesiek

czesiekwiesiek
  • 1 089 postów

Napisano 03 kwietnia 2017 - 09:40

Po co piszecie, że macie orange i u was wszystko ok, jak nie macie porównania z inną siecią. Istotą tutaj jest właśnie to porównanie, a nie że u was w Orange jest ok.


Macbook Air M1 512/16, iPhone 12 mini, ​AirPods 2, Apple Watch Series 3


#17 dliwski

dliwski


  • 15 305 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:18

czesiekwiesiek, z jednej strony tak, ale z drugiej wątpię że ktoś mając tak jak ja uznałby że jest ok. Ja dzisiaj o 9:30 miałem 86% i przy minimalnym użyciu teraz mam już 59%. A wieczorem było 100% wiec przez samą noc kiedy telefon leżał koło łóżka zeszło 14% - zdecydowanie nienormalne.

 

Ok, mam pytanie do osób wyżej, u których wszystko jest dobrze - macie abonament czy prepaid?


Użytkownik dliwski edytował ten post 03 kwietnia 2017 - 10:19

MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#18 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:21

A tak reset urządzenia robiłeś?????? oprogramowanie Orange 28,3 (na iphone), a na ipadzie (28), a u Ciebie???



#19 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:22

Ja uważam, że to nie sieć Orange jest tutaj problemem tylko ogólnie zasięg, który jest zależny od sieci. Jednym będzie dłużej działał telefon w sieci Play, innym w Orange, a jeszcze innym w Plusie. Wszystko zależy od tego w jakich warunkach pracuje telefon, jak często przełącza stacje bazowe lub zakresy. Nie sądzę aby można było powiedzieć, że sieć sama w sobie powoduje szybsze rozładowywanie telefonu.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#20 Duke123

Duke123
  • 488 postów

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:24

Ok, mam pytanie do osób wyżej, u których wszystko jest dobrze - macie abonament czy prepaid?

 

Mam abonament. A jak z użyciem danych? Nie jest niewytłumaczalnie duże?

 

Dziwna jest ta sprawa ze skaczącym zasięgiem w Orange i stabilnym w T-mobile. Powinien być taki sam. A może korzystasz ze stacji należącej do T-Mobile na której dopiero co uruchomiono LTE 800, i abonenci partnera nie są jeszcze do tego pasma wpuszczani.... Takie tam przemyślenia.   



#21 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:24

A tak reset urządzenia robiłeś?????? oprogramowanie Orange 28,3 (na iphone), a na ipadzie (28), a u Ciebie???

 

W każdym temacie piszesz o resecie jakby to było rozwiązanie wszystkich problemów. Już się to zaczyna robić śmieszne, dosłownie wchodzę w nowy temat na przykład o tym, że komuś mikrofon słabo działa i patrzę czy już pisałeś o resecie czy jeszcze nie. To juz taka forumowa tradycja. Podpowiem Ci abyś doczytał, bo on pisał, że robił restore, to chyba resetu już nie musi?


  • makemymind lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#22 dliwski

dliwski


  • 15 305 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:27

A tak reset urządzenia robiłeś?????? oprogramowanie Orange 28,3 (na iphone), a na ipadzie (28), a u Ciebie???

 

Robiłem, robiłem. Oprogramowanie czyste, ustawienia operatora najnowsze (28.3 w iPhonie). 

 

Ja uważam, że to nie sieć Orange jest tutaj problemem tylko ogólnie zasięg, który jest zależny od sieci. Jednym będzie dłużej działał telefon w sieci Play, innym w Orange, a jeszcze innym w Plusie. Wszystko zależy od tego w jakich warunkach pracuje telefon, jak często przełącza stacje bazowe lub zakresy. Nie sądzę aby można było powiedzieć, że sieć sama w sobie powoduje szybsze rozładowywanie telefonu.

 

 

Ja domyślam się, że chodzi o zasięg, tylko czemu różnica jest tak duża? Wystarczy włożyć kartę innej sieci (a mam kilka starterów w domu) i jak ręką odjął. Ja rozumiem, że powiedzmy w sieci A telefon wytrzyma 15h a w sieci B wytrzyma 13-14, ale tutaj jest taki problem, że ja tracę procenty w oczach i nie mogę wyjść z domu bez powerbanka. 


Mam abonament. A jak z użyciem danych? Nie jest niewytłumaczalnie duże?

 

Dziwna jest ta sprawa ze skaczącym zasięgiem w Orange i stabilnym w T-mobile. Powinien być taki sam. A może korzystasz ze stacji należącej do T-Mobile na której dopiero co uruchomiono LTE 800, i abonenci partnera nie są jeszcze do tego pasma wpuszczani.... Takie tam przemyślenia.   

 

Zużycie danych w normie. Większość czasu jestem w zasięgu Wi-Fi.

 

Zaraz włożę do swojego iPhone'a kartę Orange ale z abonamentu a nie prepaid. Zobaczymy jaki będzie efekt.


MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#23 iSEe

iSEe
  • 249 postów
  • Płeć:
  • Skądże znowu

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:45

Tutaj nie chodzi o konkretną sieć, ale o to ile energii zużywa telefon na utrzymanie stabilnego połączenia. Jeśli mamy dobry (nie koniecznie max) stabilny zasięg korzystając tylko z jednego nadajnika telefon zużywa mniej prądu.

Jeśli mamy w zasięgu inne nadajniki, a jesteśmy na skraju ich zasięgu to urządzenie może przełączać się co chwila wybierać silniejszy w danym momencie sygnał. Powodem przełaczania się telefonu miedzy nadajnikami może też być czasowe obciążenia konkretnej stacji, np. w godzinach popołudniowych, może nas "wyrzucić" do innego mniej obciążonego właśnie nadajnika.

 

Edit: widzę zresztą @macsupport wszystko opisał. To główny powód rozbieżności w statystykach zużycia baterii u róznych użytkowników.


iPhone SE (2016) + iPad Air M1 + Watch SE


#24 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:56

Kolego macsupport, jako znakomity serwisant powinieneś wiedzieć, że CZASAMI najprostsze działania, dają zaskakujące efekty.....jestem wieloletnim użytkownikiem wielu iphonów i ipadów( od premier w Polsce) i mając jakieś problemy.....robię reset i w wielu przypadkach z sukcesem, cóż w tym takiego niezwykłego.Jeśli Ci to tak bardzo przeszkadza, to BARDZO CIE przepraszam postaram się nie radzić za często......Pozdrawiam.


Użytkownik landr edytował ten post 03 kwietnia 2017 - 10:57


#25 dliwski

dliwski


  • 15 305 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:56

Tutaj nie chodzi o konkretną sieć, ale o to ile energii zużywa telefon na utrzymanie stabilnego połączenia. Jeśli mamy dobry (nie koniecznie max) stabilny zasięg korzystając tylko z jednego nadajnika telefon zużywa mniej prądu.

Jeśli mamy w zasięgu inne nadajniki, a jesteśmy na skraju ich zasięgu to urządzenie może przełączać się co chwila wybierać silniejszy w danym momencie sygnał. Powodem przełaczania się telefonu miedzy nadajnikami może też być czasowe obciążenia konkretnej stacji, np. w godzinach popołudniowych, może nas "wyrzucić" do innego mniej obciążonego właśnie nadajnika.

 

Edit: widzę zresztą @macsupport wszystko opisał. To główny powód rozbieżności w statystykach zużycia baterii u róznych użytkowników.

 

Ja to wszystko wiem i rozumiem. Nadal jednak uważam, że zużywanie prawie że 1% na minutę to przegięcie i nie ma na to sensownego wytłumaczenia zwłaszcza na terenie W-wy. Coś jest ewidentnie skopane po stronie Orange. Co więcej, problem występuje tylko w opcji prepaid - włożyłem kartę z ofertą na abonament i jest OK... 


MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych