Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Macbook Air ze zwrotu w markecie, sprzedany jako nowy (po pół roku)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 marca 2017 - 12:28

Witam,

Mam problem z pewnym znanym marketem RTV AGD. Zakupiłem u nich końcem listopada 2016 Macbooka Air. okazało się, że to towar ze zwrotu. Dzwoniłem do Apple w celu zapytania o drobną naprawę i poinformowali mnie, że gwarancja roczna Apple wygasa 10 kwietnia 2017, ponieważ ten komputer został sprzedany przez market 11 kwietnia 2016 i tego też dnia aktywowany przez innego użytkownika przez co prawdopodobnie pochodzi ze zwrotu.

Czy mogę wymagać od marketu aby wymienili go na fabrycznie nowy? Rozmawiałem z kierownikiem na razie telefonicznie i twierdzi, że wg mnie to nie powinien być dla mnie problem bo przecież z uwagi na dowód zakupu mam „gwarancję” marketu od daty sprzedaży. Ale dla mnie najważniejsza jest gwarancja producenta a nie Sklepu. Poza tym kwiecień a listopad to pół roku, przez co czuję się „oszukany”, że wcisnęli mi komputer nowy i nieużywany jako towar ze zwrotu, aktywowany przez kogoś innego.

 

Czego mogę od nich oczekiwać? Czy jeśli wystosuję temat wymiany na fabrycznie nowy to mam jakąś szansę?

 



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 marca 2017 - 12:57

Oddając taki komputer do serwisu autoryzowanego normalnie dołączasz ten dowód zakupu i liczy się data sprzedaży, a nie to co Apple ma u siebie w systemie. Każdy serwis autoryzowany Ci to potwierdzi.Nie masz się czym przejmować. 

A ze sklepem pewnie nic nie ugrasz, bo skoro komputer był pełnowartościowy to sprzedali go dalej.


  • makemymind lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 marca 2017 - 13:04

Oddając taki komputer do serwisu autoryzowanego normalnie dołączasz ten dowód zakupu i liczy się data sprzedaży, a nie to co Apple ma u siebie w systemie. Każdy serwis autoryzowany Ci to potwierdzi.Nie masz się czym przejmować. 

A ze sklepem pewnie nic nie ugrasz, bo skoro komputer był pełnowartościowy to sprzedali go dalej.

 

Właśnie sprawę dokładnie opisałem w BOK Apple i nie do końca. Poprosiłem o zmianę daty w systemie na podstawie faktury zakupu, odrzucili tę prośbę bo u nich ewidentnie ten komputer już był rejestrowany i aktywowany pod innym Apple ID, dokładnie podali mi nawet datę sprzedaży tego komputera przez ten sklep. Widzą mnie jako drugiego właściciela. Najgorsze jest to, że te duże markety na FV nie dodają nr seryjnego, jest tylko opis czyli Macbook Air, nr fabryczny etc, bez numeru seryjnego.



#4 Danioo

Danioo
  • 1 057 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 30 marca 2017 - 13:23

Właśnie sprawę dokładnie opisałem w BOK Apple i nie do końca. Poprosiłem o zmianę daty w systemie na podstawie faktury zakupu, odrzucili tę prośbę bo u nich ewidentnie ten komputer już był rejestrowany i aktywowany pod innym Apple ID, dokładnie podali mi nawet datę sprzedaży tego komputera przez ten sklep. Widzą mnie jako drugiego właściciela. Najgorsze jest to, że te duże markety na FV nie dodają nr seryjnego, jest tylko opis czyli Macbook Air, nr fabryczny etc, bez numeru seryjnego.

Co do faktur to prawda jest ciężko o coś walczyć jak nie ma S/N na paragonie ale Euro ma/miał wewnętrzny system z numerami seryjnymi. W jednym sklepie oddawałem na reklamacje urządzenia z wyblakłym paragonie i sprawdzali sobie gdzieś w ich panelu administracyjnym po S/N (datę sprzedaży), ale możliwe że to ten dany sklep. Zawsze możesz spróbować tym bardziej że Apple nie chce ci przepisać gwarancji.


iMac 21,5 Mid 2014 (1,4GHz,8GB,500GB) + 128GB SSD USB | MacBook Air 11 Early 2014 (1,4Ghz,4GB,256GB)

Samsung Galaxy S8 Arctic Silver / iPhone 7 Matte Black 32GB 


#5 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 30 marca 2017 - 13:35

Ogólnie rozjazd między datą sprzedaży w systemie Apple a sprzedażą faktyczną w markecie wynika z tego, że takie sklepy nie synchronizują sprzedaży z systemem Apple. W systemie Apple widnieje ostatnia data "sprzedaży" jaka była zarejestrowana czyli z momentu gdy dystrybutor sprzedał komputer marketowi. Sprzęty z reguły rotują szybko (co najwyżej kilka tygodni) i nie stanowi to problemu, ale może się zdarzyć, że sprzęt zaległ na magazynie i jest sprzedawany miesiące, nawet lata po tym jak opuścił dystrybutora.

 

Tutaj właśnie wchodzi mechanizm aktywacji z Apple ID - daje Appleowi możliwość ustalenia dokładnego momentu pierwszego uruchomienia sprzętu, ale nadal nie dowodzi to wprost daty sprzedaży i serwisy respektują jednoznaczny dowód zakupu z autoryzowanego resellera jakim niewątpliwie jest Saturn, MediaMarkt czy EuroRTV i inne takie markety z elektroniką w PL.

 

Pomijam kwestie, że komputer jak najbardziej da się uruchomić i nie logować się na nim na Apple ID przy pierwszej konfiguracji systemu co nie odznaczy w systemie Apple tego faktu.

Mogło być też tak, że to komputer z ekspozycji i pracownik sklepu aktywował go na firmowym apple id aby jakąś pokazową zawartość na nim mieć nie wiedząc że takie ma to konsekwencje. To że komputer był aktywowany nie dowodzi, że był już raz sprzedany. Dowodzi jedynie, że był uruchamiany i ktoś logował się na nim Apple ID. 

 

Zakupu dowodzi... dowód zakupu w którego jesteś posiadaniu. Problemem jest fakt, że nie ma na nim numeru seryjnego więc jakby się uprzeć nie dowodzi że dotyczy właśnie tej sztuki. Możesz od marketu uzyskać fakturę z SN? Raczej na pewno mają SN na swoich dokumentach magazynowych PZ.

 

Mimo wszystko dziwi mnie, że przedstawiciel Apple w postaci pracownika infolinii tak stanowczo odmówił Ci aktualizacji daty zakupu na podstawie SN. Proponuję skontaktować się jeszcze raz i przekonać argumentami, prosić o przekierowanie telefonu do kogoś wyżej, do osoby decyzyjnej, do przełożonego. Myślę, że problemem jest brak SN + fakt że komputer był już aktywowany.

 

Za gwarancją Apple: http://www.apple.com...l-warranty.html

 

 

Apple Distribution International z siedzibą pod adresem Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork w Irlandii (lub stosowny następca prawny) ("Apple") udziela gwarancji na sprzęt i akcesoria oznaczone marką Apple znajdujące się w oryginalnym opakowaniu ("Produkt Apple") obejmującej wady materiałowe i wady wykonania pojawiające się podczas normalnego używania produktu zgodnie z podręcznikami użytkownika Apple, danymi technicznymi i innymi opublikowanymi wytycznymi dotyczącymi Produktu Apple, na okres JEDNEGO (1) ROKU od daty pierwotnego zakupu detalicznego dokonanego przez nabywcę będącego użytkownikiem końcowym ("Okres gwarancji"). Użytkownik może skorzystać z uprawnień przysługujących mu na mocy rocznej gwarancji Apple na produkt Apple za pośrednictwem lokalnych punktów serwisowych Apple znajdujących się w większości regionów świata (więcej informacji na ten temat można znaleźć w punkcie zatytułowanym "Korzystanie z usług gwarancyjnych"). W przypadku wystąpienia jakichkolwiek wad materiałowych i wad wykonania użytkownik może skierować swoje roszczenia do Apple nawet wtedy, gdy zakupił Produkt Apple u innego sprzedawcy.

 

Poza tym masz jeszcze możliwość reklamowania towaru w miejscu zakupu przez 24 miesiące niezależnie od gwarancji. Duże markety współpracują z autoryzowanymi serwisami więc generalnie to chyba i tak nie ma problemu bo jesteś kryty przez 2 lata, nie?


Użytkownik imrik edytował ten post 30 marca 2017 - 13:55

  • makemymind lubi to

#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 marca 2017 - 13:54

Numer seryjny na fakturze możesz napisać sam długopisem, albo i tak zrobi to technik w serwisie kiedy będzie otwierał naprawę na taki komputer. I tak jak pisałem dla serwisu liczy się data z faktury, a nie data w systemie. Są sytuacje, że dystrybutor zgłasza sprzedaż sprzętu do Apple, a ktoś ten sprzęt zakupił do dalszej odsprzedaży, więc faktyczna data zakupu przez końcowego użytkownika jest inna niż to co jest w systemie.


  • makemymind lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 31 marca 2017 - 00:28

Numer seryjny na fakturze możesz napisać sam długopisem, albo i tak zrobi to technik w serwisie kiedy będzie otwierał naprawę na taki komputer. ...

Poważnie ?


  • makemymind lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#8 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 31 marca 2017 - 08:33

Poważnie ?

 

Jak najbardziej poważnie.

 

Dodatkowo taki podpis uwierzytelnić może parafka pracownika i pieczątka sklepu (+ewentualnie pieczątka imienna kierownika, ale to już chyba przesada) który taki towar sprzedał. Przecież pracownik jak najbardziej może się pomylić i zapomnieć nabić SN a system kasowy nie powinien dawać możliwości ingerencji w treść faktury bez jej korekty.

 

Serwis na swoje potrzeby zwyczajnie dopisze długopisem i się przejmować nie będzie. Ma 40 innych napraw w kolejce tego dnia i nie będzie tracić paliwa na takie rzeczy...


Użytkownik imrik edytował ten post 31 marca 2017 - 08:35


#9 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 630 postów
  • Płeć:

Napisano 31 marca 2017 - 08:50

No dobra, ale skoro ten komputer był już rejestrowany na inne Apple ID to obecnemu użytkownikowi pewnie nie przysługuje Pages, Numbers itd. Taki komputer jest niepełnowartościowy. Poza tym, kurcze, nowy to nowy. Mój samochód też jest pełnowartościowy, ale ma na liczniku kilka tys. km. Jakby go salon z jakiegoś powodu przyjął ode mnie i sprzedał komuś innemu jako nowy, to byłoby to jednak grube zgięcie, prawda?

 

Uważam, że należy się wymiana, bo klient został wprowadzony w błąd.


  • makemymind lubi to

#10 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 31 marca 2017 - 08:51

Teoretycznie sklep powinien taki produkt opisać jako pochodzący ze zwrotu i adekwatnie obniżyć cenę. Teoretycznie.

Pamiętam, że jak szukałem rMBP, to na allegro były takie oferty x-kom. Chyba 200-300 zł taniej.


  • makemymind lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#11 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 marca 2017 - 09:52

No dobra, ale skoro ten komputer był już rejestrowany na inne Apple ID to obecnemu użytkownikowi pewnie nie przysługuje Pages, Numbers itd. Taki komputer jest niepełnowartościowy. Poza tym, kurcze, nowy to nowy. Mój samochód też jest pełnowartościowy, ale ma na liczniku kilka tys. km. Jakby go salon z jakiegoś powodu przyjął ode mnie i sprzedał komuś innemu jako nowy, to byłoby to jednak grube zgięcie, prawda?

 

Uważam, że należy się wymiana, bo klient został wprowadzony w błąd.

 

Otóż to. Towar sprzedano mi jako nowy, natomiast ze stanu faktycznego wynikły ograniczenia, których fabrycznie nowy towar mieć nie powinien. 7 miesięcy gwarancji Apple w systemie mniej.. Gdyby to było 7 dni to ok. Nie robiłbym problemów. I co z tego, że nawet po interwencjach uznaliby mi tę fakturę jako właściwy dowód zakupu.

 

Komputer był użytkowany na innym Apple ID, aktywowany. Nie wiem kto i co z nim robił.

 



#12 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 31 marca 2017 - 10:32

Masz prawo odstąpić od umowy ze względu na wady prawne lub dać termin na ich uregulowanie. Zgłoś się z problemem do UOKiK - powinni pomóc.


  • makemymind lubi to
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#13 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 marca 2017 - 10:38

Masz prawo odstąpić od umowy ze względu na wady prawne lub dać termin na ich uregulowanie. Zgłoś się z problemem do UOKiK - powinni pomóc.

 

Właśnie piszę oficjalne pismo z żądaniem wymiany na fabrycznie nowy, czyli w stanie jakim miał być podczas sprzedaży. Jeśli to nic nie da to uderzam dalej :-)



#14 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 31 marca 2017 - 10:39

Masz prawo odstąpić od umowy ze względu na wady prawne lub dać termin na ich uregulowanie. Zgłoś się z problemem do UOKiK - powinni pomóc.

A jakie to wady prawne ma ten sprzęt?


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#15 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 marca 2017 - 10:46

Czyli powołać się na niezgodność towaru z umową i żądać wymiany na nowy? (tylko takie rozwiązanie mnie satysfakcjonuje)



#16 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 630 postów
  • Płeć:

Napisano 31 marca 2017 - 11:04

Czyli powołać się na niezgodność towaru z umową i żądać wymiany na nowy? (tylko takie rozwiązanie mnie satysfakcjonuje)

Moim zdaniem tak. Umowa była, że kupujesz nowy sprzęt a sprzedali Ci używany.



#17 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 31 marca 2017 - 12:41

No dobra, ale skoro ten komputer był już rejestrowany na inne Apple ID to obecnemu użytkownikowi pewnie nie przysługuje Pages, Numbers itd. Taki komputer jest niepełnowartościowy. Poza tym, kurcze, nowy to nowy. Mój samochód też jest pełnowartościowy, ale ma na liczniku kilka tys. km. Jakby go salon z jakiegoś powodu przyjął ode mnie i sprzedał komuś innemu jako nowy, to byłoby to jednak grube zgięcie, prawda?

 

Uważam, że należy się wymiana, bo klient został wprowadzony w błąd.

Niekoniecznie. Dowiązanie iWork/iLife na komputerze odbywa się dopiero po otwarciu Mac App Store i zalogowaniu się do Mac App Store swoim Apple ID. Nie dzieje się to z automatu. Sam jako handlowiec i serwisant wielokrotnie widziałem wieloletnie nawet maki do których nikt nigdy nie logował się do Mac App Store mimo, że klient korzystał z iCloud na przykład i appki ciągle czekały na dowiązanie.

 

 

A jakie to wady prawne ma ten sprzęt?

 

W tym przypadku faktycznie nie można mówić o wadzie prawnej produktu tylko wadzie jego właściwości, które posiadać powinien podczas zakupu a ich nie posiada - skrócony czas gwarancji producenta.

 

Nie jest to informacja tajna - status gwarancji można sprawdzić na stronie internetowej Apple na podstawie SN urządzenia: https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/

 

Wada prawna tyczy się raczej sytuacji gdy sklep sprzedał coś co nie było jego własnością:

https://www.prawokon...l/a/wady-prawne


Użytkownik imrik edytował ten post 31 marca 2017 - 12:43

  • makemymind lubi to

#18 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 31 marca 2017 - 12:49

Wiem, dlatego pytam o co koledze chodziło.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#19 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 marca 2017 - 12:58

Niekoniecznie. Dowiązanie iWork/iLife na komputerze odbywa się dopiero po otwarciu Mac App Store i zalogowaniu się do Mac App Store swoim Apple ID. Nie dzieje się to z automatu. Sam jako handlowiec i serwisant wielokrotnie widziałem wieloletnie nawet maki do których nikt nigdy nie logował się do Mac App Store mimo, że klient korzystał z iCloud na przykład i appki ciągle czekały na dowiązanie.

 

 

 

W tym przypadku faktycznie nie można mówić o wadzie prawnej produktu tylko wadzie jego właściwości, które posiadać powinien podczas zakupu a ich nie posiada - skrócony czas gwarancji producenta.

 

Nie jest to informacja tajna - status gwarancji można sprawdzić na stronie internetowej Apple na podstawie SN urządzenia: https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/

 

Wada prawna tyczy się raczej sytuacji gdy sklep sprzedał coś co nie było jego własnością:

https://www.prawokon...l/a/wady-prawne

 

Dużo racji. Czy w takim razie wg Ciebie mam szansę na wymianę na nowy i jest sens walki?



#20 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 31 marca 2017 - 13:54

Nie jestem prawnikiem to się nie wypowiem w sprawie oceny Twoich szans.

 

Pracowałem w sklepie APR i wiem, że GDYBY do takiej sytuacji doszło w pierwszej kolejności staralibyśmy się kontaktować z Apple poprzez naszego "opiekuna" aby po prostu uaktualnili te informacje w systemie gwarancyjnym... W drugiej wymienilibyśmy klientowi komputer na nowy bez gadania (ale po uzgodnieniu z centralą... wiesz żeby się później przełożony w regionie nie przyczepił że samowolkę ktoś odwalił) a stary przeznaczyli jako komputer dla pracownika albo po prostu sprzedali w outlecie jako używany. 

 

Od razu zaznaczę, że nie ma opcji by w APR do tego doszło, chyba że byłoby to wynikiem skrajnej niekompetencji CAŁEGO zespołu - zwrotów odpakowanego sprzętu nie przyjmowaliśmy właśnie z powodu że automatycznie rusza gwarancja i że oprogramowanie o wartości 80€ musi przepaść podczas reinstalacji. Jedyną opcją na zwrot była wada fabryczna (potwierdzona przez serwis żeby nie było że widzimisię). W takim wypadku odsyłaliśmy do Apple w zamian za fabrycznie nową sztukę po prostu. Zero stresu dla nikogo jeśli jest niesprawny. Przynajmniej z reguły bo tutaj też są wyjątki ale to już sprawa między sklepem dystrybutorem i Apple, nic co klienta powinno interesować.

 

Jak dla mnie należy Ci się aktualizacja okresu gwarancji z uwagi na to że tak czy owak masz ochronę prawną przez 2 lata od daty zakupu sprzętu na podstawie przepisów, nowy komputer lub przynajmniej obniżenie wartości z uwagi na fakt, że jeśli faktycznie nie masz iWork i iLife to poniosłeś realną stratę + dochodzi zużycie sprzętu podczas normalnej eksploatacji przez poprzedniego właściciela (bateria, elementy mechaniczne jak wiatraki, etc.) - o ile dokładnie nie wiem, zależy jaka wartość by Ciebie satysfakcjonowała i jakie faktycznie obniżenie wartości może wynikać z tej eksploatacji. Zdecydowanie najtrudniejszy wariant do porozumienia.

 

Z doświadczenia podpowiem, że nie ma co od razu strzelać z granatnika do innych, to też ludzie. Skontaktuj się najpierw z punktem w którym kupiłeś, najlepiej od razu z kierownikiem i najlepiej osobiście aby wyjaśnić temat. Opisz sytuacje spokojnie i dokładnie, zapytaj się w jaki sposób są w stanie wyjść Tobie na przeciw w takiej sytuacji. Powiedz co by Ciebie najbardziej usatysfakcjonowało i dlaczego właśnie takie rozwiązanie jest dla Ciebie optymalne (rzeczowe argumenty). Powiedz jakie inne rozwiązania dopuszczasz i dlaczego wolałbyś aby jednak rozwiązano to w preferowany sposób. Koniecznie umów się na kolejne spotkanie / kontakt w konkretnym terminie: data i godzina (daj mu tydzień na przykład) aby mieć pewność, że temat ruszy a nie ugrzęźnie gdzieś.

Firma jako taka raczej na pewno będzie stawiać opór, ale ludzie którzy tam pracują chcą mieć też jak najłatwiejszą pracę i w gruncie rzeczy chcą mieć samych zadowolonych klientów, którzy będą wracać po więcej - taka sytuacja to też jest okazja do wykazania się że właśnie są firmą gotową stanąć na wysokości zadania i jeśli wyjdą z tego obronną ręką to zyskają zadowolonego klienta.

 

Jeśli chcesz skorzystać z opcji prawnej to generalnie pozostaje Ci złożenie reklamacji na piśmie i czekanie na jej uznanie lub nie w terminie ustawowym. W dalszej części jeśli nie uda to pozostaje powództwo cywilne bo całość tematu reguluje kodeks cywilny.

Kupowałeś sprzęt na firmę czy prywatnie? W tym drugim przypadku rzecznik praw konsumenta rzetelnie powie Ci jakie masz opcje i wszystko za darmo wyjaśni. W tym pierwszym musisz wyłuskać sianko na prawnika. Przede wszystkim kontaktuj się ze sklepem, najlepiej od razu osobiście z kierownikiem bo sprawa jest nietuzinkowa. 


Użytkownik imrik edytował ten post 31 marca 2017 - 14:24

  • makemymind lubi to

#21 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 31 marca 2017 - 23:19

Jak najbardziej poważnie.

 

Dodatkowo taki podpis uwierzytelnić może parafka pracownika i pieczątka sklepu (+ewentualnie pieczątka imienna kierownika, ale to już chyba przesada) który taki towar sprzedał. Przecież pracownik jak najbardziej może się pomylić i zapomnieć nabić SN a system kasowy nie powinien dawać możliwości ingerencji w treść faktury bez jej korekty.

 

Serwis na swoje potrzeby zwyczajnie dopisze długopisem i się przejmować nie będzie. Ma 40 innych napraw w kolejce tego dnia i nie będzie tracić paliwa na takie rzeczy...

Sklep wystawiający daną fakturę, może poświadczyć (po uprzednim sprawdzeniu w swoich bazach) numer seryjny komputera będącego przedmiotem sprzedaży udokumentowanej fakturą o konkretnym numerze i dacie, ale samodzielne dopisanie numeru przez serwisanta jest już obarczone dużym ryzykiem. Jeżeli (nie mając pełnej wiedzy i z braku możliwości weryfikacji stanu faktycznego) poświadczy numer seryjny dostarczonego Mu komputera na przedstawionej fakturze - to może zostać "wkręconym" przez Klienta w poświadczenie nieprawdy.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#22 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 kwietnia 2017 - 09:21

Reasumując, sprawa chyba skończyła się dobrze, jutro maja wymienić mi na nowy


Użytkownik makemymind edytował ten post 03 kwietnia 2017 - 09:21


#23 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 03 kwietnia 2017 - 10:37

Reasumując, sprawa chyba skończyła się dobrze, jutro maja wymienić mi na nowy

Daj znać bo jesteśmy ciekawi obrotu sprawy. Jakaś prosta relacja może się przydać kolejnym osobom z podobnym problemem.

 

Sklep wystawiający daną fakturę, może poświadczyć (po uprzednim sprawdzeniu w swoich bazach) numer seryjny komputera będącego przedmiotem sprzedaży udokumentowanej fakturą o konkretnym numerze i dacie, ale samodzielne dopisanie numeru przez serwisanta jest już obarczone dużym ryzykiem. Jeżeli (nie mając pełnej wiedzy i z braku możliwości weryfikacji stanu faktycznego) poświadczy numer seryjny dostarczonego Mu komputera na przedstawionej fakturze - to może zostać "wkręconym" przez Klienta w poświadczenie nieprawdy.

Całe szczęście nie podchodzi się do każdego jak do złodzieja. Jeśli jesteś serwisantem i dostajesz do zrobienia kompa z fakturą czy tam paragonem od normalnego sklepu z oficjalnej dystrybucji, zgadza się model komputera i rocznik i wiesz z doświadczenia, że 99,9999% faktur z tej sieci sklepów nie ma SN, a różnca wynosi jedynie pół roku to co za problem? Dopisujesz długopisem na swojej kserokopii, robisz zdjęcie lub skan i wrzucasz do niszczarki. Prokliencko postępujesz bo pracujesz pośrednio dla Apple. Nawet jeśli ktośtam wkręci - Apple i tak za wszystko płaci, nie zbiednieją i sami się na to godzą. Customer Experience jest dla nich bardzo ważny. Jak ktoś będzie nadużywać to serwisanci się zorientują szybko.

 

Będziesz dociekać tematu tylko w trzech przypadkach: gdy dowód zakupu jest z firmy "krzak sp. z o.o." która nie jest oficjalnym resellerem (ani premium ani authorised) bo taki dowód zakupu jest funta kłaków warty, gdy dowód zakupu jest z sieci sklepów APR, dystrybutora lub od Apple ORAZ nie zgadza się data sprzedaży - wskazuje to na wkręt bo tam sprzedaż jest (przeważnie, bo są wyjątki ale serwisanci je wszystkie dobrze znają) synchronizowana z systemem GSX lub gdy różnica w sprzedaży i dacie gwarancji jest znacząca - nie pamiętam dokładnie wytycznych ale około pół roku jest OK.

Powiem więcej, naprawa "po gwarancji, na gwarancji" gdy dowód zakupu wskazuje inaczej nie przejdzie jeśli nie dopisze się SN na kopii tej faktury. Konsultant Apple odrzuci taki claim :)


Użytkownik imrik edytował ten post 03 kwietnia 2017 - 10:56

  • makemymind lubi to

#24 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 kwietnia 2017 - 11:55

To nie jest temat do działu Mac Hardware, gdzie omawiamy problemy sprzętowe, a nie okołozakupowe.

Z racji, że wątek może się komuś jeszcze przydać, przenoszę do odpowiedniego działu.


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#25 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 kwietnia 2017 - 15:57

Wymieniono na nowy. Szybko i sprawnie. Zyskali stalego klienta ;-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych