Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Numbers, problem z wynikami formuł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Morfeus_PL

Morfeus_PL
  • 5 postów

Napisano 07 stycznia 2017 - 17:49

Dobry wieczór

Czy ktoś z szanownych forumowiczów , mógłby mi powiedzieć jak rozwiązać problem z formułami, a mianowicie:

Muszę do klienta wysłać arkusz z cenami na produkty, stworzyłem sobie tabelę gdzie np. kolumna E jest narzutem, a kolumna np. C ceną .
Ostatnia kolumna  np. F to cena DLA KLIENTA ( C+E ) czyli tą tylko powinien widzieć.
Jeśli wykasuję E i C , w ostatniej formuła przeliczy na 0 bo brak jej danych.
Jak zrobić tak, by wyniki w F pozostały niezmienne mimo wykasowania kolumn z danymi?

Format komórki z liczby na tekst nic nie daje, wraca aut. na liczbę

Zaraz mnie trafi ........., pomóżcie
 



#2 douglas

douglas
  • 613 postów

Napisano 07 stycznia 2017 - 19:24

Zaznacz i skopiuj wszystkie wyliczone wartości z kolumny F i wklej je za pomocą opcji "Wklej wynik formuły" do kolumny G, teraz możesz usunąć te niepotrzebne kolumny a to co wkleiłeś już pozostanie.



#3 Morfeus_PL

Morfeus_PL
  • 5 postów

Napisano 09 stycznia 2017 - 11:32

Zaznacz i skopiuj wszystkie wyliczone wartości z kolumny F i wklej je za pomocą opcji "Wklej wynik formuły" do kolumny G, teraz możesz usunąć te niepotrzebne kolumny a to co wkleiłeś już pozostanie.

Dzięki bardzo , choć to taki sposób "zapchaj dziura" :)
Jednak do Offica mu daleko



#4 douglas

douglas
  • 613 postów

Napisano 09 stycznia 2017 - 23:43

Dzięki bardzo , choć to taki sposób "zapchaj dziura" :)
Jednak do Offica mu daleko

Może i proteza ale skuteczna ;-) A jak byś to zrobił w Office? Bo ja innego sposobu nie znam...

Użytkownik douglas edytował ten post 09 stycznia 2017 - 23:43


#5 Morfeus_PL

Morfeus_PL
  • 5 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 10:04

Może i proteza ale skuteczna ;-) A jak byś to zrobił w Office? Bo ja innego sposobu nie znam...

W Office kolega kiedyś mi pokazał brylantowy sposób przekonwertowania specjalnego całej kolumny/tabeli na tekst i działało



#6 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 615 postów
  • Płeć:

Napisano 10 stycznia 2017 - 10:21

W Office kolega kiedyś mi pokazał brylantowy sposób przekonwertowania specjalnego całej kolumny/tabeli na tekst i działało

To, co Ci pokazał to było "wklej specjalnie" i działa w sposób identyczny, jak ten opisany powyżej. Formuła to formuła. Zmieniasz parametry, zmienia się automatycznie wynik. Inaczej nie miałoby to żadnego sensu. Excel, akurat pod tym względem, nie oferuje nic więcej, co nie zmienia faktu, że jest o wiele bardziej rozbudowany w wielu innych obszarach.



#7 torik-78856f3ad1

torik-78856f3ad1
  • 1 818 postów
  • SkądToruń

Napisano 10 stycznia 2017 - 10:27

Pages poznałem dość dobrze, ale o numbers o takim tricku nie wiedziałem. Jednak to bardzo przydatna opcja.


MBA 13" | iPhone 4S + iPhone 5S | iPad 2


#8 Morfeus_PL

Morfeus_PL
  • 5 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 10:29

To, co Ci pokazał to było "wklej specjalnie" i działa w sposób identyczny, jak ten opisany powyżej. Formuła to formuła. Zmieniasz parametry, zmienia się automatycznie wynik. Inaczej nie miałoby to żadnego sensu. Excel, akurat pod tym względem, nie oferuje nic więcej, co nie zmienia faktu, że jest o wiele bardziej rozbudowany w wielu innych obszarach.

Otóż nie, poważnie, tam było coś takiego ,że jednym kliknięciem zostawał wynik formuł jako tekst



#9 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 615 postów
  • Płeć:

Napisano 10 stycznia 2017 - 10:53

Otóż nie, poważnie, tam było coś takiego ,że jednym kliknięciem zostawał wynik formuł jako tekst

"Z pudełka" nie ma. Można sobie dodać skrót do "Paste Values" na górnej belce. I wtedy Ctrl-C i potem ten przycisk. Chyba też da się do niego przypisać skrót klawiszowy ale nie pamiętam dokładnie.



#10 douglas

douglas
  • 613 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 10:55

Otóż nie, poważnie, tam było coś takiego ,że jednym kliknięciem zostawał wynik formuł jako tekst

 

Głównie używam Office i w takich sytuacjach jest o tyle prościej, że różne opcje wklejania są dostępne na pasku więc jest to łatwiej dostępne ale tak jak kolega wyżej pisał zasada działania jest analogiczna. Nie znam możliwości przekształcenia komórki z formułą na wartość oprócz kopiuj i wklej wartości (można to oczywiście zrobić na tej samej komórce i wtedy nie trzeba nic usuwać) także nawet jeżeli jest to musi być dobrze ukryta.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych