Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Komunikat w Time Machine: „Błąd archiwizacji, archiwum jest używane"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 kreciolboss

kreciolboss
  • 98 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 22 października 2016 - 09:01

Odkąd używam Sierrę, mam problem z Time Machine. Używam Synology DS215j i prawie codziennie otrzymuję następujący błąd:

Błąd archiwizacji
Archiwum "DS215j" jest już używane

Archiwizacyjny obraz dysku „/Volumes/Time Machine/MacBook Air.sparsebundle” jest używany.

 

 

Restart komputera nie pomaga, jedynie restart NASa, na systemie El Capitan wszystko działało bez problemu, nawet jak testowałem betę Sierry to już ten problem występował. Obecnie zainstalowany system to czysta instalka wersji GM.

Czy ktoś ma podobny problem lub ma pomysł jak go rozwiązać, będę wdzięczny za pomoc. Restartowanie NASa co drugi dzień jest trochę irytujące.

Załączone pliki


Użytkownik kreciolboss edytował ten post 22 października 2016 - 09:01

| MBA 2014 13' i5 1,4/4GB/128GB | iPhone 5S 32GB | iPhone 3GS 16GB | iPod nano 5gen 8GB | iPod nano 4gen 8GB | iPod nano 2gen 8GB | iPod mini 2gen 4GB |

| Router: ASUS RT-AC56U | NAS: Synology DS215j: 2x WD Red 2 TB |


#2 Murgal

Murgal
  • 909 postów

Napisano 22 października 2016 - 11:06

http://pondini.org/TM/C12.html


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#3 kreciolboss

kreciolboss
  • 98 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 04 listopada 2016 - 13:06

żadna porada z tej strony nie okazała się użyteczna


| MBA 2014 13' i5 1,4/4GB/128GB | iPhone 5S 32GB | iPhone 3GS 16GB | iPod nano 5gen 8GB | iPod nano 4gen 8GB | iPod nano 2gen 8GB | iPod mini 2gen 4GB |

| Router: ASUS RT-AC56U | NAS: Synology DS215j: 2x WD Red 2 TB |


#4 Zetor

Zetor
  • 624 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 listopada 2016 - 22:49

Poczytaj tu

https://forum.synolo...ic.php?t=120107

 

Spróbuj wyłączyć Power Nap. Restart NASa i komputera i zobacz co się będzie działo


Użytkownik Zetor edytował ten post 13 listopada 2016 - 23:09

MacBook Pro 13 2017, iPhone 7


#5 Ania.S

Ania.S
  • 219 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 19 listopada 2016 - 11:25

Od wczoraj mam to samo na Qnap TS-251. Nic nie pomogło



#6 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 19 listopada 2016 - 13:15

Niestety oryginalny TC wg różnych wpisów na forach też nie jest wolny od takiego przepadku. Problem jest taki że tylko 1 komputer na raz może podpiąć się pod dysk archiwizacyjny. Więc się podpina i tu następuje krytyczny moment kiedy zabierasz laptop i wychodzisz podczas backupu - przerywasz go. Ale TC nadal trzyma otwartą sesje póki timeout jakiś nie wygaśnie. Do tego czasu uważa że drugi komputer chce się podłączyć - i go nie wpuszcza. Dlatego pomaga reboot TC (NAS), a reboot sieci czy kompa nie.

Nie wiem jak zmienić te timeouty - chociaż mam TC zrobione własnoręcznie na kompie z debianem - to czasami też tak mam. U mnie za to wystarczy restart usługi afpd :) nie muszę całości restartować - tym bardziej że reszta usług jest dla drugiego maca, a sam komp robi jeszcze za HTPC z KODI.


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#7 Wania

Wania
  • 643 postów

Napisano 01 listopada 2017 - 20:50

czesc,

czy udalo sie komus rozwiazac problem? na high sierra pojawia mi sie taki sam komunikat (na sierra nie bylo problemu) NAS ds213j.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych