Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Retina 12" powolne ładowanie/ brak ładowania


Najlepsza odpowiedź tumpio , 20 października 2016 - 08:25

Jak napisałeś - zdalnie nie da się określić co jest uszkodzone. Zostaje tylko odesłanie do serwisu - uprzedzam jednak, że mało który serwis nieautoryzowany podejmie się naprawy 12". W tym macbooku ładowanie jest zrealizowane inaczej niż w jego poprzednikach, a sama płyta wymaga specjalistycznych narzędzi. To właśnie ten model zmusił nas do wymiany większości maszyn na urządzenia dostosowane do napraw nano elektroniki ;).

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 cesiu111

cesiu111
  • 614 postów
  • SkądRz

Napisano 19 października 2016 - 18:25

Koledzy serwisanci zwracam się o pomoc.

Kupiłem MB retinę 12" early 2015 dla żony. Komputer miał być w pełni sprawny - sam go nawet sprawdzałem i wydawało się, że wszystko jest ok. Jedyne czego nie sprawdziłem podczas testowania to ładowanie. I to był błąd. Okazuje się, że komputer albo nie ładuje się wcale (komunikat bateria nie jest ładowana), albo ładuje się bardzo powoli (25-50% w chyba 2h). Wszystkie resety SMC oraz PRamu robiłem - bez skutku. Czy były podobne problemy z tymi MacBookami? Dodam, że mam innego kabla usb C ani ładowarki, wiec mam świadomość, że pomoc ograniczy się do skierowania do serwisu lub sprawdzenia na innym kablu/ładowarce.
Dodam, że oddanie komputera nie wchodzi w grę - sprzedawca się odzywa, wiec pewnie był świadomy problemu, mimo że mówił co innego. Wg strony Apple gwarancja upłynęła.

Z góry dzięki za pomoc

iPhone


#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 października 2016 - 08:25   Najlepsza odpowiedź

Jak napisałeś - zdalnie nie da się określić co jest uszkodzone. Zostaje tylko odesłanie do serwisu - uprzedzam jednak, że mało który serwis nieautoryzowany podejmie się naprawy 12". W tym macbooku ładowanie jest zrealizowane inaczej niż w jego poprzednikach, a sama płyta wymaga specjalistycznych narzędzi. To właśnie ten model zmusił nas do wymiany większości maszyn na urządzenia dostosowane do napraw nano elektroniki ;).


  • cesiu111 lubi to
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 20 października 2016 - 08:33

A ładujesz oryginalną ładowarką i kablem?

 

Podejdź do jakiegoś APRa i poproś czy możesz na chwilę swojego podłączyć, myślę że nie będzie problemu. 


  • cesiu111 lubi to

Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#4 cesiu111

cesiu111
  • 614 postów
  • SkądRz

Napisano 20 października 2016 - 09:53

Ladowarka i kabel oczywiscie oryginalne. Nie widac na nich zadnych uszkodzen mechanicznych.

Dzieki za pomysl z APRem, faktycznie sie przejde - bedzie wiadomo, czy problem lezy po stronie hardware'u komputera, czy ladowarki.

Serwisu chcialbym uniknac i pewnie raczej sprzedalbym komputer odpowiednio go opisujac, niz pakowal w niego kase.


iPhone


#5 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 20 października 2016 - 10:16

Daj znać czy się coś udało :) Ale gdzieś czytałem o problematycznych bateriach w MB12", więc może i Ciebie dopadło. Szczerze współczuje - ciężkie w naprawie. 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#6 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 października 2016 - 22:36

Ladowarka i kabel oczywiscie oryginalne. Nie widac na nich zadnych uszkodzen mechanicznych.

Dzieki za pomysl z APRem, faktycznie sie przejde - bedzie wiadomo, czy problem lezy po stronie hardware'u komputera, czy ladowarki.

Serwisu chcialbym uniknac i pewnie raczej sprzedalbym komputer odpowiednio go opisujac, niz pakowal w niego kase.

Podstawowa sprawa to sprawdzić na nowym, sprawnym kablu i zasilaczu..

W Twoim przypadku zanim udasz się do serwisu może warto sprawdzić: http://www.apple.com...bc-chargecable/


  • cesiu111 lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#7 cesiu111

cesiu111
  • 614 postów
  • SkądRz

Napisano 21 października 2016 - 10:27

Kabel sprawdzony wg instrukcji - (nie)stety mam juz ten z numerem seryjnym.

Dzisiaj po pracy przejde sie do sklepu zeby podpiac pod ich kabel i ladowarke.


iPhone


#8 cesiu111

cesiu111
  • 614 postów
  • SkądRz

Napisano 21 października 2016 - 16:54

Wina komputera :( Pójdzie na sprzedaż. Wątek to zamknięcia.


iPhone


#9 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 24 października 2016 - 19:14

Możliwe że jest wadliwy kabel, nawet jest program wymiany na stronie apple: https://www.apple.co...bc-chargecable/

 

Sprawdź na innym kablu. 


MacBook Air 13 + ThinkPad X260


#10 cesiu111

cesiu111
  • 614 postów
  • SkądRz

Napisano 24 października 2016 - 20:21

Zobacz post #6, a później #7 ;)


  • bee3 lubi to

iPhone


#11 cesiu111

cesiu111
  • 614 postów
  • SkądRz

Napisano 27 października 2016 - 09:35

Sorry za kolejny post pod wlasnym postem, ale chcialem poinformowac, ze zgodnie z planem,

komputer zostal opisany jako uszkodzony i jako taki sprzedany. Temat do zamkniecia.


iPhone





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych