Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac - przy próbie instalacji - całkowita awaria


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 01 października 2016 - 10:44

Witam,

 

ściągnąłem, ruszyłem z instalacją - wszystko szło jak zwykle - poprawnie, po czym niespodziewanie wyskakuje mi plansza, że nie udało się zainstalować. Problem w tym taki, że teraz już na komputerze nic nie można zrobić, ani sformatować dysku poprzez użycie Narzędzia dyskowe - bo nie można odmontować dysku. Cóż z tym począć?

 

Załączony plik  IMG_3947.JPG   93,43 KB   4 Ilość pobrań

 

Załączony plik  IMG_3948.JPG   100,05 KB   3 Ilość pobrań


Użytkownik Przemysław Niemczuk edytował ten post 01 października 2016 - 10:45


#2 spupkow12

spupkow12
  • 196 postów
  • SkądRybnik

Napisano 01 października 2016 - 19:05

Witam,

ściągnąłem, ruszyłem z instalacją - wszystko szło jak zwykle - poprawnie, po czym niespodziewanie wyskakuje mi plansza, że nie udało się zainstalować. Problem w tym taki, że teraz już na komputerze nic nie można zrobić, ani sformatować dysku poprzez użycie Narzędzia dyskowe - bo nie można odmontować dysku. Cóż z tym począć?

IMG_3947.JPG

IMG_3948.JPG


W obu komunikatach występuje wskazanie błędu dysku. Chyba wszystko jest jasne

#3 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 02 października 2016 - 13:23

W obu komunikatach występuje wskazanie błędu dysku. Chyba wszystko jest jasne

 

zaraz zaraz, chcesz zasugerować, że decyzja o instalacji macOS popsuła dysk? Komp normalnie działał przed instalacją, a teraz nie działa :)



#4 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 02 października 2016 - 13:57

Musisz rozłączyć te dyski i wtedy zobaczysz który padł. Według mnie FD, to kiepski pomysł. Do wydajności SSD dużo brakuje, a dyski non stop mielą.


Użytkownik Iro edytował ten post 02 października 2016 - 13:57

Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 października 2016 - 15:00

Dokładnie tak - najlepiej zlikwidować Fusion Drive, zainstalować system na SSD, a HDD przeznaczyć na magazyn danych. Najważniejsza kwestia w tym momencie to sprawdzenie SMART obu dysków, bo jest duża szansa, że HDD jest na wykończeniu. Jeśli natomiast dyski są sprawne to rozdzielić Fusion Drive, a potem złączyć od nowa lub zainstalować system na samym SSD.

Oczywiście wszystkie operacje trzeba robić uruchamiając komputer z instalatora na USB, bo startując z partycji recovery nie będzie dało się tego zrobić.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 04 października 2016 - 11:50

Dokładnie tak - najlepiej zlikwidować Fusion Drive, zainstalować system na SSD, a HDD przeznaczyć na magazyn danych. Najważniejsza kwestia w tym momencie to sprawdzenie SMART obu dysków, bo jest duża szansa, że HDD jest na wykończeniu. Jeśli natomiast dyski są sprawne to rozdzielić Fusion Drive, a potem złączyć od nowa lub zainstalować system na samym SSD.

Oczywiście wszystkie operacje trzeba robić uruchamiając komputer z instalatora na USB, bo startując z partycji recovery nie będzie dało się tego zrobić.

 

Dzięki wielkie za odpowiedź. Powalczyłem trochę. Postawiłem system na dysku USB i z niego odpaliłem iMaca. Udało się zgrać wszystkie dane - bez żadnych problemów. I tak mnie zastanawia czy faktycznie ten dysk jest zepsuty? Może uległ jakieś blokadzie/awarii softwerowej? Jak mogę sprawdzić przed kosztowną wymianą czy to faktycznie on jest trzepnięty.

 

Status SMART - pokazuje Zweryfikowany.

 

Będę wdzięczny za podpowiedź.



#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 października 2016 - 12:02

SMART trzeba sprawdzić programem do tego, a nie w Narzędziu Dyskowym. Polecam DriveDX.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 04 października 2016 - 12:16

SMART trzeba sprawdzić programem do tego, a nie w Narzędziu Dyskowym. Polecam DriveDX.

 

No to załączam wyniki.

 

Załączony plik  Zrzut ekranu 2016-10-04 o 13.10.52.png   279,06 KB   0 Ilość pobrań

 

Załączony plik  Zrzut ekranu 2016-10-04 o 13.11.24.png   296,13 KB   0 Ilość pobrań

 

Coś Wam to chłopaki mówi? 


Użytkownik Przemysław Niemczuk edytował ten post 04 października 2016 - 12:16


#9 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 października 2016 - 12:43

To nam mówi, że oba dyski są całkowicie sprawne. 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#10 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 04 października 2016 - 12:55

To nam mówi, że oba dyski są całkowicie sprawne. 

 

To już coś :)

 

co mogę z tym zrobić dalej :)



#11 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 października 2016 - 13:02

Już Ci napisałem:

 

Jeśli natomiast dyski są sprawne to rozdzielić Fusion Drive, a potem złączyć od nowa lub zainstalować system na samym SSD.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#12 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 04 października 2016 - 15:04

Już Ci napisałem:

 

Dla upewnienia się, teraz normalnie korzystam z narzędzi dyskowych?

 

Z tego co wiem przy dyskach fusion system instaluje się na samym ssd, nie sądziłem, że trzeba to jakoś wymuszać.


Użytkownik Przemysław Niemczuk edytował ten post 04 października 2016 - 15:04


#13 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 października 2016 - 15:07

Jeśli chcesz nadal mieć to całe Fusion Drive to zwyczajnie sformatuj "dysk" i zainstaluj system od nowa. Tylko musisz uruchomić komputer z pendriva instalacyjnego.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych