Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Raty niezgodne z podpisaną umową - ktoś miał ten problem?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 olenka996

olenka996
  • 8 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 września 2016 - 09:55

Cześć! Na początku lipca wzięłam wymarzonego MacBooka w 10 x 0%. Cena łączna kredytu wynosiła 6299 za komputer + ubezpieczenie roczne sprzętu od zalania, zniszczenia itp. W salonie zostałam poinformowana, że bank przy podpisywaniu umowy narzuca zabezpieczenie kredytu i jest to koszt 400zł. Za radą sprzedawcy odrazu została podpisana rezygnacja z tego zabezpieczenia - niestety przy pierwszej racie nie dało się uniknąć poniesienia kosztu zabezpieczenia i została doliczona kwota 40zł. Wszystko byłoby pięknie gdyby nie fakt, że wszystkie druczki do przelewów mam na kwotę 724zł, a nie tak jak podpisywałam pierwsza rata owszem 724, ale reszta już w wysokości 680. 

Do banku dzwoniłam, pytałam czy zostaną wysłane nowe druczki, ale usłyszałam tylko od pani wielokrotnie że ja nie zrywam umowy z nimi i nie wyślą mi nowych druczków - odpowiadała mi tak na każde moje pytanie. 

 

Stąd pytanie do Was - czy ktoś miał podobnie? Jeśli tak to co robić w takiej sytuacji? 

 

Wiem, że pewnie znajdą się osoby które powiedzą, że skoro stać mnie na taki komputer to co mi robi za różnicę 40zł w tą czy w tamtą, jednak jestem pracującą studentką i na przestrzeni tych rat te 400zł robi różnicę...

 

Z góry dziękuję za pomoc!



#2 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 17 września 2016 - 11:58

Mówisz o druczkach takich do płacenia na poczcie? Informowałaś Panią na infolinii, że zrezygnowałaś z tego ubezpiecznia?



#3 olenka996

olenka996
  • 8 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 września 2016 - 12:11

Mówisz o druczkach takich do płacenia na poczcie? Informowałaś Panią na infolinii, że zrezygnowałaś z tego ubezpiecznia?

Tak, o tych druczkach mowa. Panią na infolinii poinformowałam, mówiłam że powinny być raty na niższą kwotę, ale cały czas powtarzała, że nie zrywam umowy tylko zrezygnowałam z ubezpieczenia (tak jakbym tego nie wiedziała :mellow: ). Odpowiedziałam, że tak owszem zrezygnowałam z ubezpieczenia w dniu zakupu, więc dlaczego raty są liczone od kwoty zawierającej jednak to ubezpieczenie? ale na to pytanie również dostałam odpowiedź że nie zrywam umowy (??) i nie wyślą mi nowych druczków. 



#4 Aastelix

Aastelix
  • 1 528 postów
  • SkądPodbeskidzie

Napisano 17 września 2016 - 12:14

Spróbuj załatwić sprawę przez sklep gdzie była podpisana umowa. Łaski nie robią. Naciskaj ich aż do skutku.

iPhone 11


#5 olenka996

olenka996
  • 8 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 września 2016 - 12:20

Spróbuj załatwić sprawę przez sklep gdzie była podpisana umowa. Łaski nie robią. Naciskaj ich aż do skutku.

W salonie już byłam, dostałam informację że bank teraz nie odlicza tej kwoty 40zł od każdej raty tylko odejmuje od końca - czyli ostatnia rata wynosiłaby mnie jakieś 200 pare złotych, ale niestety ostatni druczek mam również na 724zł. Powiedziano mi żeby kontaktować się z bankiem, no ale w banku nie da się dowiedzieć niczego. 

Jest to dla mnie conajmniej dziwne bo jednak umowa została podpisana na innych warunkach niż te przed którymi zostałam w tym momencie postawiona.



#6 MC_

MC_
  • 6 828 postów

Napisano 17 września 2016 - 12:22

Jaki to bank?

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#7 olenka996

olenka996
  • 8 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 września 2016 - 12:25

Jaki to bank?

sygma-bnp paribas



#8 Aastelix

Aastelix
  • 1 528 postów
  • SkądPodbeskidzie

Napisano 17 września 2016 - 12:27

Nie odpuszczał bym sklepu szczególnie, że masz papier na odstąpienie od ubezpieczenia. Niech sami dzwonią do banku i wyjaśniają.
Sprzedawca typu "umowa podpisana, umywam rączki" to zwykły burak (przepraszam za moją ekstremalną opinię ale tak jest). Dociskaj go aż do bólu, nie daj się spłacić.

iPhone 11


#9 olenka996

olenka996
  • 8 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 września 2016 - 12:46

Nie odpuszczał bym sklepu szczególnie, że masz papier na odstąpienie od ubezpieczenia. Niech sami dzwonią do banku i wyjaśniają.
Sprzedawca typu "umowa podpisana, umywam rączki" to zwykły burak (przepraszam za moją ekstremalną opinię ale tak jest). Dociskaj go aż do bólu, nie daj się spłacić.

No właśnie, mam to na papierze, więc liczę na szybkie rozwiązanie sprawy. A dzisiaj podejście nr 2 w sklepie!



#10 DMCK

DMCK
  • 211 postów

Napisano 17 września 2016 - 12:51

W razie w polecam forum prawne. Chłopaki ogarniają tematy profesjonalnie. http://forumprawne.org/



#11 olenka996

olenka996
  • 8 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 września 2016 - 12:56

W razie w polecam forum prawne. Chłopaki ogarniają tematy profesjonalnie. http://forumprawne.org/

Dzięki bardzo, niestety mam przeczucie że może się przydać



#12 maniakse

maniakse
  • 135 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 września 2016 - 15:03

Do końca nie doczytałem wątku a pierwsze co mi przyszło do głowy - pewnie sygma komuś problemy robi. Jako, że sygma i bnp się połączyły udaj się do najbliższego oddziału, zabierz ze sobą umowę kupna jak i podbite odstąpienie od ubezpieczenia przez sklep, na umowie powinna być też kwota raty (ta bez ubezpieczenia). Zabierz też ze sobą dokumenty jakie przysłała sygma (o ile jeszcze umowy wraz z drukami wysyłają pocztą do klienta) i powiedz, że zakupiłaś sprzęt na raty 0%, odstąpiłaś od ubezpieczenia PRZED podpisaniem umowy a mimo tego dostałaś druki na kwotę wraz z ubezpieczeniem. Powiedz, że chcesz żeby sprawdzili w systemie na jakich warunkach umowa została zawarta i poproś o nowe druki - może być też tak, że to sklep poleciał w kulki i jedno wysłał do banku a wydrukował Ci drugie - wtedy biegiem do sklepu i bez ceregieli do kierownika punktu robić afere (on akurat powinien to odkręcić bo odpowiada za "całość" - sklep i jego obsługę w tym stoisko ratalne i w razie problemów stolek straci). Jeśli w banku szeregowy doradca będzie robił problemy to poproś kierownika lub dyrektora placówki i powiedz co i jak ;)

 

Tak ku przestrodze - ogólnie sygma od początku istnienia robi problemy ludziom, często do umowy ratalnej wrzucają też karte kredytową w pakiecie i każą sobie słono płacić a odstąpienie po 14 dniach od zawarcia umowy kończy się wtedy jej natychmiastowym zerwaniem i koniecznością spłaty całej kwoty od ręki. Tak samo się dzieje w przypadku tego ich ubezpieczenia więc dla własnego bezpieczeństwa lepiej od razu to załatwić. Żeby było ciekawiej - karta zazwyczaj przychodzi po miesiącu żeby nie było możliwości rezygnacji ;)


Użytkownik maniakse edytował ten post 17 września 2016 - 15:08

Iphone 4s 16gb --> Samsung Galaxy S4 --> Iphone 6s 64gb Space Gray


#13 Aastelix

Aastelix
  • 1 528 postów
  • SkądPodbeskidzie

Napisano 17 września 2016 - 15:05

Ale karty nie trzeba aktywować i nic się nie płaci. Ale racja, wciskają ludziom co się da żeby płacili.

iPhone 11





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych