Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zalany mbp 13 late 2011


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 nocnyzwierz

nocnyzwierz
  • 7 postów

Napisano 11 sierpnia 2016 - 17:41

Witajcie

Kilka dni temu zostawiłem MBP (late 2011, i5) działającego na świezym powietrzu, a że ostatnio mam okropnego pecha to spadła w sekundę ulewa i zalało go w diabły :unsure: w serwisie dowiedziałem się, że spaliło kartę graficzną, ścieżki do matrycy, klawiaturę i jakieś układy w płycie głównej. Ogólnie sytuacja beznadziejna i naprawa nie kalkuluje się nijak. Całe szczęście dwa dyski (HDD i SSD) sprawne.

W związku z tym mam pytanie. Jakiego używanego MBP musiałbym zakupić, aby po włożeniu SSD do 'nowego' MBP odpaliłby normalnie system i dane z zalanego MBP? Dokupiłem niedawno 8GB ram i również chciałbym przerzucić go do kolejnego laptopa.

Dziękuję za pomoc



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 sierpnia 2016 - 23:01

Każdy z Macbooków Pro od 2011 do 2012 rocznika bez retiny - biorąc pod uwagę, że chcesz użyć pamięci ze starego maca.

 

Dziwi mnie tylko jedno - i5 nie ma dedykowanej grafiki, skąd taka diagnoza? Klawiatura też nie należy do najdroższych - taniej od zakupu wyniesie Cię naprawa. Poza tym macbooki mają bardzo poważne zabezpieczenia i raczej stawiam, że to one zadziałały niż że spaliło Ci procesor. Nawet jak by tak było, to nowy układ kosztuje 580 zł + wymiana, więc naprawa zalanego maca nie powinna kosztować więcej niż 50% kosztów jakie musisz przeznaczyć na zakup innego.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 sierpnia 2016 - 09:22

Typowa diagnoza serwisu, który nie potrafi niczego naprawić.

Odnośnie "nowego" MacBooka to najlepiej szukaj rocznika 2012 bez retiny - 13" A1278 lub 15" A1286.


  • tumpio lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 12 sierpnia 2016 - 12:46

Nooo z tym A1286 bym uważał :) 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#5 nocnyzwierz

nocnyzwierz
  • 7 postów

Napisano 16 sierpnia 2016 - 21:02

Ile osób tyle opinii... :)

Kolejny z serwisów stwierdził, że klawiatura jest nienaprawialna i tylko wymiana na nową (około 450zł). Sam znalazłem klawiaturę z rozbiórki MBP za 150zł.

W takim razie - naprawialibyście czy sprzedać go na części i kupić nowego? Czy mógłbym z kimś prywatnie skonsultować dostepne oferty MBP na portalach typu olx, allegro etc?



#6 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 17 sierpnia 2016 - 10:46

Nie lepiej odesłać do jakiegoś dobrego, sprawdzonego serwisu typu właśnie macsupport? Kupisz nową klawiaturę, wymienisz, a potem okaże się, że kolejny serwis się jednak mylił i to coś innego.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych