Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem z SSD na Macbook Pro mid 2012


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bartek Huvudvärk Kądziela

Bartek Huvudvärk Kądziela
  • 2 postów

Napisano 13 maja 2016 - 18:46

Cześć!

Posiadam MacBooka Pro mid 2012 13", którego to postanowiłem nieco przyspieszyć, wymieniając dysk na "ten lepszy".

 

Zakup był prosty, jakiś "tani a dobry" Kingston "SSD NOW 300" o pojemności 120GB. Komputer całkowicie sformatowałem, przywróciłem OS X Lion, a następnie za pomocą kieszeni na dysk zewnętrzny podłączyłem nowy dysk. 

 

Generalnie zrobiłem wszystko tak, jak opisano tutaj: http://softonet.pl/publikacje/poradniki/OS.X.Yosemite.i.stary.Mac-wiecej.mocy.czyli.migracja.z.HDD.na.SSD,656

 

Problem jest taki:

Gdy nowy dysk podepnę przez USB, mogę na nim śmigać, ale gdy wsadzę go do środka:

1.Nie jest wykrywany przez MacBooka

2.Jak już się dostanę do Recovery Menu to nie reaguje gładzik, a przy podłączeniu zewnętrznej myszki nie reaguje na "kliknięcia".

 

Jak rozwiązać ten problem? Z dyskiem nie jest nic nie tak, skoro mogę na nim pracować przez USB. 



#2 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 19 maja 2016 - 22:08

Możliwe, że podczas wymiany dysku uszkodziłeś np. taśmę do niego.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 Bartek Huvudvärk Kądziela

Bartek Huvudvärk Kądziela
  • 2 postów

Napisano 20 maja 2016 - 17:39

Możliwe, że podczas wymiany dysku uszkodziłeś np. taśmę do niego.

Nie, taśma działa. Gdy wrzucę stary dysk to normalnie się włącza. 

Ostatecznie kingstona oddałem i kupiłem Samsunga 850evo o tej samej pojemności, ale z nim są inne jaja teraz :/



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 maja 2016 - 20:55

To że inny dysk działa o niczym nie świadczy. Skoro SSD działa poprawnie pod USB, a zamontowany w środku działa źle to na 99% uszkodzona jest taśma. W tym modelu 2012 taśmy padają bardzo często, tym bardziej jeśli była ruszana przy wymianie dysku.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 20 maja 2016 - 22:28

Kupiłeś największy złom z ssd czyli dysk na sandforce
Fallout ...war, war never changes...

#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 maja 2016 - 22:57

Ale już się poprawił i wymienił na Samsunga ;) Poza tym w roczniku 2012 już nie ma większego znaczenia rodzaj kontrolera, więc nawet ten Kingston powinien działać prawidłowo.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych