Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

"Zerowanie" Maka przed sprzedażą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#26 zene5

zene5
  • 7 postów

Napisano 05 marca 2020 - 09:15

Witam,

Mam problem z przygotowaniem maca do sprzedaży (MacBook Air mid 2012). Zrobiłem wszystko, przynajmniej tak mi się wydaje według instrukcji apple support, czyli uruchomiłem narzędzia systemowe wymazałem dysk startowy, rozpocząłem instalować nowy system (w moim wypadku Lion 10.7) i nagle problem w przeciągu kilku minut pojawia się komunikat, że „nie można pobrać dodatkowych składników wymaganych do instalacji...”. Pomyślałem może problem z internetem, spróbowałem kilka razy to samo. Sprawdziłem internet wszystko płynnie działa. Co robić?



#27 cesiu111

cesiu111
  • 736 postów
  • SkądRz

Napisano 05 marca 2020 - 10:01

Masz dostęp do innego maka? Mógłbyś wtedy przygotować instalkę systemu na pendrive'ie zamiast bazować na internet recovery.



#28 zene5

zene5
  • 7 postów

Napisano 05 marca 2020 - 13:44

Masz dostęp do innego maka? Mógłbyś wtedy przygotować instalkę systemu na pendrive'ie zamiast bazować na internet recovery.

 

W tym sęk, że nie :( a kupiec chce go odebrać do końca tygodnia 



#29 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 05 marca 2020 - 13:48

Obawiam się że teraz bez zewnętrznej instalki się nie obejdzie


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#30 cesiu111

cesiu111
  • 736 postów
  • SkądRz

Napisano 06 marca 2020 - 08:26

Skąd jesteś? Może ktoś z forumowiczów mógłby poratować instalką.



#31 dliwski

dliwski


  • 15 306 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 marca 2020 - 18:45

Dlatego warto przy każdej większej aktualizacji zrobić sobie tzw. recovery pendrive. Wiem, że to teraz nie pomoże, ale może chociaż na przyszłość.


MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#32 edek114

edek114
  • 1 postów

Napisano 15 marca 2020 - 16:13

Witam,
Mam pytanko do osób znających się trochę na Mac OS. Wczoraj sformatowałem dysk i wgrałem nowy system (pod sprzedaż). Przed tym jednak zapomniałem wylogować się z icloud. Pózniej zrobiłem to zdalnie z innego komputera poprzez przeglądarkę (teraz MacBook jest niewidoczny zarówno na icloud jak i Apple id). Ale mam jeszcze wątpliwość czy lepiej przejść proces konfiguracji maca i sprawdzić icloud? A może formatowanie dysku i wylogowanie zdalne wystarczyło?

#33 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 15 marca 2020 - 17:45

Przepraszam, ile jeszcze nowych kont zamierzasz założyć, żeby zadać w różnych działach to samo pytanie? Tak się tutaj nie bawimy.

Banuję za to obydwa. Będziesz mógł sobie założyć jeszcze nowsze i z niego napisać, jeżeli masz aż taką determinację, i liczyć na to, że ktoś z moderacji to zatwierdzi. 


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#34 tommy73

tommy73
  • 443 postów
  • SkądChełm, PL

Napisano 16 marca 2020 - 16:40

Po prostu usuń w całości iClouda. Musi zadziałać!



#35 mikeferrero

mikeferrero
  • 1 postów

Napisano 10 kwietnia 2022 - 09:04

Witam wszystkich - jestem tu nowy. Macbook pro z intelem i5 (2014 r bodajże). pewnego dnia odmówił posługi- wyłączył się w czasie pracy. Po ponownym włączeniu jabłuszko na zielono, kreska pod jabłuszkiem także ale mocno poszarpana. Postawiłem diagnozę- karta grafiki padła( a są tu jakby 2- to ta wersja z padającymi kartami zintegrowanymi). Lapka nie da się uruchomić, więc postanowiłem sprzedać. Wymontowałem dysk SSD, ale nie wylogowałem go z icloud- bo nie mam na niego wejścia, poza tym do sprzedaży jako uszkodzony oczywiście sformatowałem dysk na innym macu. Czy można teraz go jakoś wylogować z icloud? czy też wystarczy go usunąć z mojego konta?



#36 winmaciek

winmaciek
  • 6 503 postów
  • Płeć:

Napisano 10 kwietnia 2022 - 11:47

Usuwa się na stronie iCloud i tyle.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#37 Arkadiusz.Koziol

Arkadiusz.Koziol
  • 4 postów

Napisano 12 grudnia 2022 - 13:21

Siemanko. Ja natomiast mam problem z baterią. Macbook pro z 2017 roku na i5. Bateria totalny dead, mac nawet nie chce się włączyć, gdy ładowarka jest podpięta pod niego (nieważne pod jaki port). Chciałbym go wyzerować i sprzedać chociaż za parę groszy. Z tego co się dowiedziałem w serwisach, to nie opłaca mi się go już naprawiać. Moje pytanie:
Czy da się go jakoś wyzerować oprócz poprzez wyciągnięcie dysku? 



#38 BlueBook

BlueBook
  • 401 postów

Napisano 13 grudnia 2022 - 06:49

Co nas interesuje twoja bateria w tym temacie? Załóż osobny temat.

MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB


#39 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 637 postów
  • Płeć:

Napisano 13 grudnia 2022 - 06:57

Co nas interesuje twoja bateria w tym temacie? Załóż osobny temat.

Pytanie nie jest o baterię, tylko o wyzerowanie.

Chociaż, jeśli komputer ma tylko zużytą baterię, to twierdzenie, że nie opłaca się wymienić, jest moim zdaniem na wyrost.

#40 Arkadiusz.Koziol

Arkadiusz.Koziol
  • 4 postów

Napisano 13 grudnia 2022 - 08:41

Byłem w "imad", w którym twierdzą, że są jedynym autoryzowanym serwisem w Polsce. Tam dostałem informacje, że baterii nie da się samej wymienić, tylko z dodatkowymi podzespołami. Czyżby próbowali mnie wkręcić w dodatkowe koszta? 



#41 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 637 postów
  • Płeć:

Napisano 13 grudnia 2022 - 09:22

Byłem w "imad", w którym twierdzą, że są jedynym autoryzowanym serwisem w Polsce. Tam dostałem informacje, że baterii nie da się samej wymienić, tylko z dodatkowymi podzespołami. Czyżby próbowali mnie wkręcić w dodatkowe koszta? 

iMad zdecydowanie nie jest jedynym autoryzowanym serwisem Apple. Aż trudno mi uwierzyć, że otrzymałeś taką informację. Bardziej obstawiam jakieś niezrozumienie po Twojej stronie.

 

Jeśli chodzi o wymianę baterii, to zasadniczo informacja o wymianie większego modułu jest prawidłowa, ale z jednym istotnym zastrzeżeniem. Jeżeli jedynym uszkodzeniem komputera jest zużycie baterii, to wymiana całego topcase odbywa się w specjalnej, zryczałtowanej cenie, znacznie niższej, niż gdyby chcieć wykonać taką samą wymianę, ale spowodowaną jakimś innym uszkodzeniem. To wynika z polityki Apple w tym zakresie. Nie znam aktualnej ceny dla tego modelu, ale w moim poprzednim MBP 2015 kosztowało to swego czasu w okolicach 950 zł.

 

Natomiast, niewykluczone, że u Ciebie uszkodzenie wykracza poza samo zużycie baterii, bo to dziwne, że po podpięciu do zasilania, komputer nie reaguje. W takiej sytuacji, naprawa faktycznie może być nieopłacalna, ale żeby to stwierdzić, należy przeprowadzić rzetelną diagnozę. Skontaktuj się z Serwis.me lub innym autoryzowanym serwisem.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 13 grudnia 2022 - 09:23


#42 Arkadiusz.Koziol

Arkadiusz.Koziol
  • 4 postów

Napisano 13 grudnia 2022 - 09:38

Możliwe, że jednak coś ja źle zrozumiałem, nie wykluczam tego, siedziałem tam z 30-40 minut i z Nimi rozmawiałem na temat macbooków i ostatecznie mogłem coś pomylić. Nie zmienia to faktu, że doszliśmy do wniosku, że na 90% nie opłaca się naprawiać mojego macbooka. 

Wróćmy do mojego zapytania, czy da się jakoś wyzerować dysk na macbooku, który się nie włącza bez wyciągania dysku? (spowodowane jest to brakiem tego minitorxa do macbooków)



#43 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 637 postów
  • Płeć:

Napisano 13 grudnia 2022 - 09:48

Wróćmy do mojego zapytania, czy da się jakoś wyzerować dysk na macbooku, który się nie włącza bez wyciągania dysku? (spowodowane jest to brakiem tego minitorxa do macbooków)

To chyba dość oczywiste, że nie da się wykonać jakichkolwiek zmian w urządzeniu elektronicznym, kiedy jest ono wyłączone, bez jego rozbierania. MacBook mieści się w kategorii "urządzenie elektroniczne".

 

W tym przypadku, nawet rozebranie i wymontowanie dysku nie pomogłoby za wiele, bo ciężko byłoby go do czegokolwiek podłączyć, żeby z nim coś zrobić. Tyle, że mógłbyś sprzedać resztę bez dysku i bez obaw o wyciek danych. Z drugiej strony, jeżeli miałeś włączony FileVault, to i tak nikt z takiego dysku nic nie odczyta.



#44 Arkadiusz.Koziol

Arkadiusz.Koziol
  • 4 postów

Napisano 13 grudnia 2022 - 10:02

Moja wina, myślałem, że mieści się w kategorii "szydełkowanie i dzierganie" :)

Ale zrozumiałem ironię i już wiem co muszę zrobić, dzięki :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych