Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Apple Care na fakturę, powłoka antyrefleksyjna, wymiana ładowarki


Najlepsza odpowiedź bee3 , 11 marca 2016 - 12:57

1. Nie myl gwarancji z rękojmią.
Gwarancja producenta na komputery Apple ZAWSZE wynosi 1 rok (12 miesięcy). Apple Care Protection Plan przedłuża tę gwarancję do 3 lat (36 miesięcy) - w tym również na niektóre inne produkty Apple: klawiatura, mysz, nagrywarka, monitor, etc.. Przy okazji przedłużany jest okres wsparcia technicznego Apple (z 3 do 36 miesięcy) .
Roszczenia z tytułu gwarancji zgłasza się u producenta (w autoryzowanym serwisie).

Dwa lata (24miesiące) to biegnący niezależnie od gwarancji producenta, okres rękojmi (roszczenia zgłasza się u sprzedawcy). W przypadku zakupu pozakonsumenckiego (np. na firmę) rękojmia może być wyłączona.
Okres rękojmi nie ma wpływu na okres gwarancji i na odwrót.

2. Bateria w MacBook-u jest również objęta gwarancją (ilość cykli nie ma znaczenia).

 

3. Wszystkie autoryzowane serwisy (https://locate.apple.com/pl/pl/) wymieniają matryce na miejscu.
Czasy naprawy oczywiście w każdym serwisie mogą być różne (zwykle 3-7 dni) w zależności np. od wewnętrznej organizacji serwisu (warto czasem napisać/zadzwonić do kilku serwisów przed oddaniem do naprawy).

 

4. Opis programu wymiany ładowarek masz tu:
https://ssl.apple.co...apter-european/

Nie ma tu mowy o konieczności posiadania dowodu zakupu na telefon (ale może być np. potrzebny nr seryjny telefonu).

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vivelee

Vivelee
  • 51 postów

Napisano 11 marca 2016 - 11:18

Zapewne powinnam na to dać 4 osobne tematy, ale sprawy są względnie przybliżone. Jeżeli jednak powinnam to rozdzielić na 4 tematy, to proszę o podpowiedź iż mam tak zrobić i zaraz to zmienię.

 

1. Czy Apple Care (Macbook Pro 13' Retina, early 2015) zabrane na fakturę wciąż obejmuje okres 3 lat po dokonaniu zakupu czy w przypadku zakupu na fakturę okres ten jest obniżony? Pytam, ponieważ często gwarancja na sprzęt (2-lata) jest skrócona do 1 roku w przypadku zakupu na fakturę.

 

2. Po przeczytaniu tego wątku: http://www.macrumors...ies-80-percent/ wynoszę, iż bateria również jest objęta gwarancją (w przypadku nie przekroczenia 1000 cykli i pojemności < 80%) w przypadku Macbooka Pro 13' Retina.

 

3. Jaki jest bardziej realny czas wykonania usługi wymiany powłoki antyrefleksyjnej (w infolinii Cortland dostałam standardową informację 5-7 dni, jednak słyszałam, że niektóre serwisy robią to na miejscu - ma ktoś informację jaki serwis tak robi)?

 

4. Infolinia Cortlandu poinformowała mnie, że w celu wymiany ładowarki A1300 muszę przynieść dowód zakupu urządzenia, z którym dołączona była ta ładowarka. Oczywiście już tego dowodu nie mam, gwarancja dawno mu minęła (iPhone 4s). Czy to nie jest szalone, że by wymienić ładowarkę z darmowego programu wymiany muszę przynosić dowód zakupu, kiedy nawet do wymiany iPhone'a na gwarancji nigdy tego robić nie musiałam?

 

Muszę przyznać, że tak jak wcześniej zawsze ta firma spełniała 200% normy i byłam z niej bardzo zadowolona, dzisiejszy kontakt mnie bardzo rozczarował - 3 przekierowania rozmowy, końcowo rozmawiała ze mną Pani, której nie zależało na zdobyciu informacji. Pominę jej początkowe błędne stwierdzenie, iż bateria nie jest objęta żadną gwarancją na liczbę cykli ~ zużycie. Dopiero gdy odwołałam się, że czytałam iż jednak jest objęta, postanowiła dopytać osobę trzecią. Idę o zakład, że paragon/faktura z punktu 4 jest niepotrzebna a Pani po prostu dała mi standardową formułkę w ogóle nie zagłębiając się w temat. W punkt 3 mimo, iż ta informacja była dla mnie ważna i prosiłam o szczegółową informację, Pani nie chciało się zadzwonić i zapytać serwis. W związku z tym, tak naprawdę na żadne pytanie nie otrzymałam poprawnej odpowiedzi.

 

 

Gdyby czytał to ktoś z Cortlandu: wciąż najbardziej preferuję Państwa firmę, poprzednie doświadczenia były bardzo pozytywne. Mam nadzieję, że w przyszłości doświadczenia wciąż będą tak pozytywne jak wcześniej, a dzisiejsza rozmowa sprzed godziny była z jakimś praktykantem i nie będzie normą obsługi.



#2 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 marca 2016 - 12:57   Najlepsza odpowiedź

1. Nie myl gwarancji z rękojmią.
Gwarancja producenta na komputery Apple ZAWSZE wynosi 1 rok (12 miesięcy). Apple Care Protection Plan przedłuża tę gwarancję do 3 lat (36 miesięcy) - w tym również na niektóre inne produkty Apple: klawiatura, mysz, nagrywarka, monitor, etc.. Przy okazji przedłużany jest okres wsparcia technicznego Apple (z 3 do 36 miesięcy) .
Roszczenia z tytułu gwarancji zgłasza się u producenta (w autoryzowanym serwisie).

Dwa lata (24miesiące) to biegnący niezależnie od gwarancji producenta, okres rękojmi (roszczenia zgłasza się u sprzedawcy). W przypadku zakupu pozakonsumenckiego (np. na firmę) rękojmia może być wyłączona.
Okres rękojmi nie ma wpływu na okres gwarancji i na odwrót.

2. Bateria w MacBook-u jest również objęta gwarancją (ilość cykli nie ma znaczenia).

 

3. Wszystkie autoryzowane serwisy (https://locate.apple.com/pl/pl/) wymieniają matryce na miejscu.
Czasy naprawy oczywiście w każdym serwisie mogą być różne (zwykle 3-7 dni) w zależności np. od wewnętrznej organizacji serwisu (warto czasem napisać/zadzwonić do kilku serwisów przed oddaniem do naprawy).

 

4. Opis programu wymiany ładowarek masz tu:
https://ssl.apple.co...apter-european/

Nie ma tu mowy o konieczności posiadania dowodu zakupu na telefon (ale może być np. potrzebny nr seryjny telefonu).


Użytkownik bee3 edytował ten post 11 marca 2016 - 13:08

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 Vivelee

Vivelee
  • 51 postów

Napisano 11 marca 2016 - 15:08

Dzięki za info, wszystko jasne :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych