Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 15, A1286 Problem z zielonymi artefaktami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 szymi360

szymi360
  • 8 postów

Napisano 23 stycznia 2016 - 12:22

Witam. Na ekranie MacBook Pro od jakiegoś czasu pojawiają mi się zielone artefakty w postaci zielonych linii lub innych "zielonych" zakłóceń. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Na załączonych zdjęciach widać problem. pozdrawiam

 

Załączone pliki



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 24 stycznia 2016 - 12:30

Ogłoszenie Wymagania niezbędne dla wątków w tym dziale Ciebie nie dotyczy? Proszę uzupełnić!


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 szymi360

szymi360
  • 8 postów

Napisano 24 stycznia 2016 - 20:04

 

Witam. Na ekranie MacBook Pro od jakiegoś czasu pojawiają mi się zielone artefakty w postaci zielonych linii lub innych "zielonych" zakłóceń. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Na załączonych zdjęciach widać problem. pozdrawiam

 

 

Chodzi o MacBook Pro 15 model A1286, z grudzień 2009. System Osx ElCapitan 10.11.3 , AAMM



#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 stycznia 2016 - 00:57

W 2009 roku były produkowane 2 typy A1286 - z grafiką 9400 i C2D 2.53GHz i z grafiką dedykowaną GF9600. Dlatego tak ważny jest S/N. Jeśli to macbook z dedykowaną grafiką, przełącz na zintegrowaną i zobacz czy masz te same efekty. Jak nie to winna jest pierwsza pamięć VRAM lub jej obsada (włącznie z GPU), jak nadal masz - winny jest zestaw pamięci przełącznika grafik. Jeśli zaś jest to macbook posiadający tylko zintegrowaną grafikę - masz problem z mostem (w którym się ona znajduje). Tak czy inaczej powinieneś przejść się do serwisu celem diagnozy.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 szymi360

szymi360
  • 8 postów

Napisano 25 stycznia 2016 - 09:38

W 2009 roku były produkowane 2 typy A1286 - z grafiką 9400 i C2D 2.53GHz i z grafiką dedykowaną GF9600. Dlatego tak ważny jest S/N. Jeśli to macbook z dedykowaną grafiką, przełącz na zintegrowaną i zobacz czy masz te same efekty. Jak nie to winna jest pierwsza pamięć VRAM lub jej obsada (włącznie z GPU), jak nadal masz - winny jest zestaw pamięci przełącznika grafik. Jeśli zaś jest to macbook posiadający tylko zintegrowaną grafikę - masz problem z mostem (w którym się ona znajduje). Tak czy inaczej powinieneś przejść się do serwisu celem diagnozy.

U mnie jest C2D 2,66GHz i grafika - GeForce 9400M/GeForce 9600M GT jak przełączam nie ma żadnej różnicy obraz zachowuje się podobnie. Komputer był w  serwisie pogwarancyjnym u mnie w Kielcach i leżał tam 2 miesiące (!) i nic serwisantowi nie udało się przez ten czas zrobić. Oddał i stwierdził że nie wie co jest problemem. Tak że jeśli masz jakiś pomysł co dalej z nim począć to chętnie posłucham. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź



#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 stycznia 2016 - 09:52

Przecież Ci podałem w w/w poście. Niech sprawdzą  przełącznik grafik. Wszystko może wyjaśnić oscyloskop - wystarczy sprawdzić sygnał wchodzący i wychodzący - nie jest to jakaś straszna filozofia.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 szymi360

szymi360
  • 8 postów

Napisano 25 stycznia 2016 - 10:19

Przecież Ci podałem w w/w poście. Niech sprawdzą  przełącznik grafik. Wszystko może wyjaśnić oscyloskop - wystarczy sprawdzić sygnał wchodzący i wychodzący - nie jest to jakaś straszna filozofia.

Wiem ale najzwyczajniej straciłem do nich zaufanie. Natomiast zastanawiam się nad wysłaniem do serwisu jabłek w Warszawie



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 stycznia 2016 - 10:48

Jak będziesz w Warszawie to w jeden dzień roboczy powinno się namierzyć/naprawić uszkodzenie.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych