Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro 15 (mid 2010), fioletowy ekran, OS X 10.11.2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 spectre

spectre
  • 55 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 18 grudnia 2015 - 13:11

Witam, ostatnio pojawił się taki problem.

 

Podczas różnych prac, najcześciej podczas oglądania/otwierania zdjęć w RAW komputer zawiesza się w taki sposób że pojawia się taki fioletowo-niebieski ekran. Jedyne wyjście to twardy reset komputera Macbook pro.

 

Czy ktoś spotkał się z takim problemem wcześniej?

 

Zdjęcie poglądowe w załączniku. Ten jaśniejszy widoczny kwadrat przez jakiś czas zachowuje się jak myszka (da się nim poruszyć trackpadem).

 

Pozdrawiam.

 

O sprzecie:

 

Macbok PRO (15- calowy, połowa 2010 r.)

Procesor: 2,4 Ghz Intel Core i5

Pamięć: 8GB,

Grafika: Nvidia Geforce GT 330M 256 MB,

 

System: Mac OS X El Capitan 10.11.2

Załączone pliki



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 grudnia 2015 - 18:05

Napraw grafikę - jedyne remedium na Twój problem.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 spectre

spectre
  • 55 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 18 grudnia 2015 - 21:06

Napraw grafikę - jedyne remedium na Twój problem.


Witam, a co w niej jest zepsute?
To zależy od temperatury, czy co?

Komputer potrafi pracować normalnie na rożnych programach, a pary razy takie coś, jak na razie powtórzyło się pod rząd 3 razy jak otwierałem plik RAW. Na początku myślałem ze to jakiś wyciek pamięci czy coś w systemie.

Jak ją mam naprawić? Wymiana płyty głównej czy samego modułu karty graficznej?

Pozdrawiam.

#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudnia 2015 - 21:26

Naprawa polega na wymianie uszkodzonego układu graficznego, w tym modelu jest to chyba N11P-GE1-W-A3. Czasem to wystarcza, a czasem konieczne są dodatkowe zabiegi.

To co dzieje się u Ciebie na ekranie podczas otwierania plików RAW dokładnie potwierdza usterkę "karty graficznej".


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 spectre

spectre
  • 55 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 18 grudnia 2015 - 22:23

Naprawa polega na wymianie uszkodzonego układu graficznego, w tym modelu jest to chyba N11P-GE1-W-A3. Czasem to wystarcza, a czasem konieczne są dodatkowe zabiegi.
To co dzieje się u Ciebie na ekranie podczas otwierania plików RAW dokładnie potwierdza usterkę "karty graficznej".


Witam, w starszym MacBooku Pro komputer nie uruchamiał się podczas uszkodzonej grafiki, ponoć przegrzanie spowodowało odłączenie sie styków.

Czy będzie gorzej? Czy muszę już reagować czy czekać aż całkowicie padnie?
Czy podczas wymiany grafiki opłaca się wymienić na coś lepszego czy nie ma takiej możliwości?
Jaki to może być koszt, gdzie mogę to zrobić, raczej wchodzi w grę wysyłka, jestem z B-stoku.

Pozdrawiam.

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 19 grudnia 2015 - 09:24

1. Jak zbagatelizujesz problem możesz doprowadzić do rozwarstwienia się płyty, co będzie skutkować koniecznością jej wymiany.

2. Podobnie jak w każdym laptopie z dedykowną grafiką montowaną na płycie głównej nie wymienisz grafiki na inny model (wyjątek to MBP 15" 2011 gdzie można pobawić się , jednak kosztowo jest to dyskusyjne) tak w twoim grafiki nie wymienisz na inną - możesz tylko rozbudować jej pamięć z 256Mb do 512 Mb.

3. Ostatnio ceny układów mocno poszły w górę i musisz liczyć się z wydatkiem ok 1000 zł (+/- 200 zł w zależności od serwisu) - niestety kurs USD cały czas rośnie.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 spectre

spectre
  • 55 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 21 grudnia 2015 - 14:31

Witam, czyli zostaje mi znaleść jakiś dobry serwis który zrobi to profesjonalnie. 

 

Mam tylko obawy czy faktycznie jest to problem karty graficznej, są jakieś programy lub testy do diagnozy tego problemu?

Co w przypadku gdy zainwestuje w wymiane a okaże się coś zupełnie innego?

 

Czasami podobny ekran robi się podczas uruchamiania programu Safari, ale po chwili się odświeża i jest ok, problem tylko w przeglądarce. Na około jest dobrze. 

 

Pozdrawiam.



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 grudnia 2015 - 14:52

Każdy serwis ma programy do weryfikacji takiego uszkodzenia, a objawy masz oczywiste ...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 spectre

spectre
  • 55 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 21 grudnia 2015 - 14:58

Czyli zostaje kwestia gdzie go wysłać.

 

Pozdrawiam.



#10 Jotek

Jotek
  • 557 postów

Napisano 09 stycznia 2016 - 23:48

a polecat Tumpio, http://www.macbook-service.com

​Bardzo sprawnie i skutecznie naprawili mojego MBP z 2011 roku



#11 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 stycznia 2016 - 01:20

A dziękuję za słowa uznania, ale myślę, że od 18 grudnia spectre znalazł już odpowiedni serwis :)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych