Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro Retina 15 late 2013 - upadl, problem z bateria, mrowienie ekranu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 ArBuz2o0o

ArBuz2o0o
  • 22 postów

Napisano 15 grudnia 2015 - 21:17

Witam,

 

dzisiaj znajomy na zajeciach postanowil zrzucic moj komputer z biurka. Niestety nie skonczylo sie to szczesliwie. Ekran przestal dzialac (matryca byla podswietlona, ale nie bylo nic widac), wentylator dzialal, podswietlanie klawiszy rowniez. Odlozylem komputer i sprobowalem go odpalic ponownie. Ekran zaczal dzialac i myslalem, ze wszystko jest w porzadku. Jednak po chwili pojawilo sie mrowienie ekranu, zaczal tez co jakis czas delikatnie podskakiwac. Zrobilem diagnostyke, ktora na poczatku wykazala, ze nie da sie zrobic testu baterii, a nastepnie po podlaczeniu do ladowania wyskoczyl komunikat o uszkodzonej baterii, ktora mozna uzywac, ale wymaga serwisowania. Kilka razy mrowienie ustapilo, jednak w wiekszosci czasu jest ono towarzyszem korzystania z komputera. Zauwazylem rowniez, ze bateria bardzo szybko sie rozladowuje, a wentylator chodzi na maksymalnych obrotach. Wylaczylem komputer i odstawilem go, poniewaz boje sie go dalej uzywac.

 

Nie wiem jak rozwiazac moj problem, poniewaz jestem obecnie w Portugalii (Porto) do konca lutego. Planuje jutro oddac komputer do diagnostyki w portugalskim iSpocie. Czy ktos mial kiedys podobny problem?

 

Ile zaplace za diagnostyke za granica? Jak przebiega ten proces?

 

Ile mniej wiecej zaplace za granica za ewentualna naprawe baterii (o ile to tylko bateria)?

 

Czy mrowienie moze byc spowodowane bateria, czy jest to osobna usterka?

 

Nie wiem czy bardziej oplaca sie komputer naprawic na miejscu czy czekac do przyjazdu do Polski.

 

Prosze o pomoc, potrzebuje komputera do pracy i odpowiedz jest bardzo pozadana.

 

Pozdrawiam

Albert.


Komputer: Apple MacBook Pro 15" i7 2,0 GHz 8GB RAM/256SSD Late 2013 Telefon: HTC One Odtwarzacz: Ipod Touch 4G

#2 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 16 grudnia 2015 - 00:19

Lokalizacje serwisów w PT masz tu: https://locate.apple.com/pt/pt/

Diagnostyka samej baterii może być nawet darmowa, ale w Twoim przypadku może nie skończyć sie na samej baterii (ekran ??), a może tylko poluzowały się taśmy.
W Polsce mamy już dawno ceny europejskie, więc w PT nie powinno byc (średnio) dużo drożej czy taniej. Każdy serwis (nawet w Polsce) ma jednak swoją własną polityke cenową, a różnice przekraczają nierzadko nawet 20%.
Diagnostyka w polskim serwisie to równowartość ok. 25EUR, wymiana baterii w Retinie (tu strzelam): prawdopodobnie 10x tyle.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 16 grudnia 2015 - 01:39

Problem w tym że serwisy autoryzowane mało które usterki naprawiają. Wymieniają poszczególne kompnenty. Np. jak coś się oderwało z drobnicy na płycie głównej to efektem bedzie wymiana płyty, a nie jej naprawa. Jednak w Twoim przypadku usterka jest dość niejednoznaczna, bo może być zarówno drobny problem z wypiętymi taśmami, poprzez usterkę jakiegoś ogniwa baterii (upadek mógłby to spowodować), mrowienie może też z tego wynikać ale również może to być problem z matrycą lub z wypiętą częściowo taśmą. Generalnie wiele niewiadomych, dobry serwis to spokojnie sprawdzi.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#4 ArBuz2o0o

ArBuz2o0o
  • 22 postów

Napisano 16 grudnia 2015 - 13:40

Teraz komputer ładował się całą noc i jest 100% baterii. Odpaliłem go rano i do tej pory działa bez problemu (cały czas podłączony do prądu z baterią naładowaną na 100%). Najprawdopodobniej to problem z baterią.

 

Nie wiem po prostu czy bardziej opłaca mi się zanosić go do iSpota do diagnostyki, potem tam uruchomić proces naprawy, czy lepiej znaleźć jakiś autoryzowany serwis w Portugalii, czy pomęczyć się używając go na ładowaniu (o ile to w ogóle nie jest tymczasowa sprawność działania) i zrealizować naprawę dopiero w Polsce w serwisie, który wspiera problem mojego typu i pobierze mniejszą opłatę.

 

edit: Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Apple ( http://www.rhpro.pt/ ) i cena którą podali zbiła mnie z nóg. 492 euro za wymianę baterii, serwisant powiedział, że potrzebna jest wymiana całego body, czy to możliwe? Jednak u nich za diagnostykę nie płacę. Sprawdzają komputer i decyduję czy jestem zainteresowany, czy nie. Nie ufam jakoś do końca portugalskim serwisom, serwisant średnio mówił po angielsku i nie wiem czy do końca się zrozumieliśmy. Ktoś orientuje się jaka jest rzeczywista (nie szacunkowa) cena wymiany baterii w moim modelu? 

 

Muszę przyznać, że teraz dopiero się zaniepokoiłem ;)

 

Proszę o poradę.


Użytkownik ArBuz2o0o edytował ten post 16 grudnia 2015 - 14:08

Komputer: Apple MacBook Pro 15" i7 2,0 GHz 8GB RAM/256SSD Late 2013 Telefon: HTC One Odtwarzacz: Ipod Touch 4G

#5 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 16 grudnia 2015 - 13:59

Bateria nie powodowała by problemu z ekranem.

A uszkodzona bateria może rozsadzić Ci komputer.

Użytkownik Murgal edytował ten post 16 grudnia 2015 - 14:00

Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#6 ArBuz2o0o

ArBuz2o0o
  • 22 postów

Napisano 16 grudnia 2015 - 14:13

Bateria nie powodowała by problemu z ekranem.

A uszkodzona bateria może rozsadzić Ci komputer.

 

Tak jak powiedziałem, bateria naładowana jest na 100%, komputer podłączony jest do ładowarki i wszystkie problemy, które pojawiały się wczoraj (nadmierne nagrzewanie, mrowienie ekranu) - zniknęły. Czytałem również o podobnych przypadkach z mrowieniem wynikających z problemów z baterią, jednak w innych komputerach.

 

To daje mi powody by myśleć, że problem tkwi w baterii.

 

Pewności jednak nie mam.


Użytkownik ArBuz2o0o edytował ten post 16 grudnia 2015 - 14:14

Komputer: Apple MacBook Pro 15" i7 2,0 GHz 8GB RAM/256SSD Late 2013 Telefon: HTC One Odtwarzacz: Ipod Touch 4G

#7 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudnia 2015 - 14:40

Murgal ma rację - pamiętaj, że gro wiadomości z internetu to domysły i trzeba mocno się namęczyć aby wyciągnąć gram wiedzy


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#8 ArBuz2o0o

ArBuz2o0o
  • 22 postów

Napisano 16 grudnia 2015 - 15:50

Tak więc czym mogło być spowodowane owo mrowienie i podskakiwanie obrazu? Aktualnie wszystko jest w porządku. Od rana nie było żadnego problemu (komputer podłączony pod ładowanie, bateria 100% cały czas). Dalej nie wiem jaką decyzję podjąć, chciałbym zanieść go do specjalisty aby dokonać diagnozy, ale specjalista, z którym się połączyłem chyba był średnio kompetentny informując mnie, że wymiana baterii to koszt rzędu prawie 500 euro, biorąc pod uwagę, że jeden krakowski serwis poinformował mnie, że cena baterii to 500zł.


Komputer: Apple MacBook Pro 15" i7 2,0 GHz 8GB RAM/256SSD Late 2013 Telefon: HTC One Odtwarzacz: Ipod Touch 4G

#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudnia 2015 - 16:58

Uczepiłeś się tej baterii jak rzep psiego ogona. Po upadku może być wszystko od uszkodzonej  baterii przez płytę do uszkodzonej matrycy - nikt bez diagnozy Ci nie pomoże.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 16 grudnia 2015 - 17:05

A obudowa nie jest powgniatana od upadku? 


MacBook Air 13 + ThinkPad X260


#11 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 16 grudnia 2015 - 21:43

Krakowski serwis zapewne zaproponował baterię resetowaną/regenerowaną bo na pewno nie oryginalną. W autoryzowanym serwisie, ORYGINALNA bateria jest sprzedawana z całym top case, i cena właśnie oscyluje wokół 500 euro.

Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#12 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 17 grudnia 2015 - 19:55

Jak autoryzowany (co z tego że portugalski) serwis w mieście w kórym przebywasz (Faro) zaproponował Ci BEZPŁATNĄ diagnostykę (ustalenie co jest do naprawy/wymiany) to nad czym się jeszcze zastanawiasz ???
Kompetencje portugalskiego (podobnie jak polskiego czy niemieckiego) technika nie muszą być wprost proporcjonalne do płynności mowy w języku Szekspira - bo za jego kompetencje (a nawet ew. skutki pomyłek) ręczy producent.

Jak będziesz wiedział czy coś jest do wymiany (bo jak piszą powyżej przedmówcy: może są tylko taśmy do poprawy) to grzecznie pytasz o cenę w euro i mówisz że się jeszcze zastanowisz. Potem mail albo telefon do polskich autoryzowanych serwisów (najlepiej do kilku różnych i w różnych miastach) z konkretnym pytaniem o wymianę konkretnej części (tej którą wskaże Ci serwis w Faro).

I dopiero wtedy będziesz miał materiał do analizy i podejmowanie decyzji.


  • ArBuz2o0o lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#13 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 grudnia 2015 - 10:13

No z tym gloryfikowaniem autoryzowanych to nie przesadzaj. Wczoraj robiłem Air-a z Portugalii, który miał uszkodzoną jedną ścieżkę a portugalski autoryzowany kazał wymienić płytę i baterię. Oczywiście bateria źle się zgłaszała z powodu uszkodzenia w/w ścieżki, czego artyści nie byli w stanie namierzyć a była całkowicie sprawna. Pamiętaj często efekt wypływa z uszkodzenia w zupełnie innym elemencie, czego żaden autoryzowany serwis nie jest w stanie określić bo nie przewiduje tego procedura lub ich oprogramowanie diagnostyczne.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#14 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 18 grudnia 2015 - 17:43

Nikogo nawet nie staram się gloryfikować. Uważam, że zanim wyda się jakiekolwiek pieniądze warto zgromadzić sobie odpowiedni materiał do podejmowania decyzji. Żeby podjęta decyzja nie była skutkiem tego że "jakiś serwis tak powiedział" (niezależnie od tego czy autoryzowany czy nie).
Przeczytaj proszę uważnie (jeszcze raz) zaproponowany przeze mnie tok postępowania w #12. Jestem gotów założyc się (na wszelki wypadek o nieduże pieniądze), że w przypadku zaproponowania autorowi wątku przez portugalski serwis wymiany i płyty i baterii (podejrzewam, że za kwotę zbliżoną do 1000EUR) nie tylko nie zdecyduje się na naprawę w Portugalii, ale przy najbliższej wizycie w Ojczyźnie będzie szukał tańszego rozwiązania problemu. Jednocześnie jeżeli problemem są poluzowane taśmy, a problem zostanie rozwiązany na miejscu i bezpłatnie - to jestem pewien, że ArBuz2o0o będzie bardzo zadowolony.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych