Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBA 2014 (MD711PL/B) uruchamia się do czarnego ekranu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 ciasteczkowy_kostek

ciasteczkowy_kostek
  • 5 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 10:42

Cześć,

Mam problem z Macbookiem Air 2014 (MD711PL/B zaktualizowany do El Capitan). Mac sobie stał na biurku włączony jakiś czas i leciała z niego muzyka, gdy po około 2h ciszy (skończyła się playlista na Spotify) chciałem go wybudzić, to zauważyłem, że ekran jest czarny, ale jednak podświetlony. Po kliknięciu w touchpad pojawił się czarny kursor, nic więcej. Kolejne kliknięcia zmieniły kursor w wirującą karuzelę, po ok. 5 minutach również i ona się zacięła. Mac nie reagował na próbę restartu kombinacją klawiszy, więc wymusiłem wyłączenie przyciskiem power.

Próby włączenia komputera nie przyniosły efektu, tj. Mac się uruchamia, pojawia się standardowy dźwięk włączania, ekran się podświetla na czarno, ale logo Apple się już nie pojawia, ekran pozostaje non stop czarny i nie wydaje też żadnych sygnałów dźwiękowych sugerujących co się mogło zepsuć. Klawiatura się nie podświetla, nie reaguje na żadne klawisze funkcyjne (ale już dioda na ładowarce po podłączeniu się pali prawidłowo). 
Próbowałem zerować SMC, resetować NVRAM/PRAM, podłączać go do zewnętrznego monitora (generalnie wszystkie sposoby opisane tutaj w artykule i w komentarzach http://osxdaily.com/2014/11/22/fix-macbook-pro-booting-black-screen/ ) uruchamiać w trybie awaryjnym i nic nie przynosi efektu :/

Macie może jakieś pomysły co jest nie tak, co się mogło zepsuć? Komputer ma 13 miesięcy więc gwarancja odpada, ale chcę oszacować czy bardziej się opłaca iść z nim do sklepu z tytułu rękojmi, czy może znaleźć dobry serwis i niewielkim kosztem będę mieć komputer z powrotem za kilka dni.

Wielkie dzięki za wszelkie sugestie!



#2 ciasteczkowy_kostek

ciasteczkowy_kostek
  • 5 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 18:20

Uruchamianie przy pomocy klawiszy alt i power (żeby wywołać wybór dysku) nie przyniosły niestety żadnego efektu :(

Macie jeszcze jakieś pomysły?

#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 listopada 2015 - 18:46

To już chyba wszystko zrobiłeś co mogłeś. Oddaj do serwisu sprzętu Apple najlepiej jakiegoś dobrego.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 ciasteczkowy_kostek

ciasteczkowy_kostek
  • 5 postów

Napisano 09 marca 2016 - 22:41

Dostałem pytanie w wiadomości prywatnej o rozwiązanie całej sprawy, więc zostawię tutaj zakończenie historii dla potomnych ;)

Oddałem Macbooka do sklepu (było po gwarancji, ale dalej obowiązywała rękojmia), reklamacja została uznana i odesłali kompa do autoryzowanego serwisu w Katowicach. Okazało się, że... padł dysk. Nawet nie wiedziałem, że z SSD to możliwe ;)

W każdym razie MBA wrócił sprawny, z nowym dyskiem, wgranym systemem i wszystko obyło się bez dodatkowych kosztów. Trwało to wprawdzie około 6 tygodni, ale teraz od nowa biegnie termin rękojmi na najbliższe dwa lata, także było warto być cierpliwym :) 

Wielkie podziękowania za wszystkie wskazówki i pomoc!



#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 09 marca 2016 - 22:48

Brawo za podsumowanie zakończenia sprawy (bo wielu forumowiczów o tym "zapomina").

Niestety muszę Cię też zmartwić: dwuletnia rękojmia nie biegnie "od nowa" :(


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 ciasteczkowy_kostek

ciasteczkowy_kostek
  • 5 postów

Napisano 09 marca 2016 - 22:57

Nie zagłębiałem się w szczegóły, ale akurat tak zostałem poinstruowany przez obsługę sklepu przy odbiorze komputera :) Obym nie musiał się przekonywać kto ma rację! :D



#7 MaciejNowak

MaciejNowak
  • 2 147 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 marca 2016 - 22:57

Ważne że napisał. Brawo!


Surface Pro 6 / iPhone 11 Pro Max / iPad Pro 11

 


#8 michallus

michallus

  • 214 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 10 marca 2016 - 07:54

Z tego co się orientuje warunkiem jest paragon z wpisanym numerem seryjnym od autoryzowanego resellera.  Wtedy cała procedura przechodzi bezproblemowo ;) 


Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015

Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz

kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45

ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk

http://www.mekintosz.pl


#9 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 10 marca 2016 - 22:17

Z tego co się orientuje warunkiem jest paragon z wpisanym numerem seryjnym od autoryzowanego resellera.  Wtedy cała procedura przechodzi bezproblemowo ;)

Warunkiem czego ? i paragon na co ?
Przecież nie kupował komputera po raz drugi tylko go naprawiał (usuwał wadę).


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych