Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Uszkodzony dysk główny Macbooka Pro 2010


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adr805

Adr805
  • 72 postów

Napisano 07 listopada 2015 - 18:41

Witam Serdecznie
Mam taki problem: uzywalem mojego MacBooka Pro 2010 i w pewnym momencie mi sie zawiesił i go zrestartowalem. Włączal sie przez jakies 90 minut i niestety nie włączył sie juz normalnie tylko pokazał mi sie taki ekaran:
https://dl.dropboxus... 6 30 19 PM.jpg

Postanowiłem naprawić dysk dostępnymi opcjami i pokazało mi sie to:
https://dl.dropboxus... 6 28 15 PM.jpg

Czy moge jakos zainstalować ten system w ten sposob aby miec wsystkie dane i programy tak jak wcześniej ? Bo bardzo mi zalezy na danych z tego komputera.

Przepraszam za kiepską jakość techniczą postu, ale piszę z telefonu.

#2 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 listopada 2015 - 00:06

Jeśli zależy ci na danych to w ten sposób nie kombinuj. Podepnij dysk do innego komputera, zgraj dane, i dopiero wtedy instaluj cokolwiek.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#3 Adr805

Adr805
  • 72 postów

Napisano 08 listopada 2015 - 13:04

Jeśli zależy ci na danych to w ten sposób nie kombinuj. Podepnij dysk do innego komputera, zgraj dane, i dopiero wtedy instaluj cokolwiek.


Dzięki za odpowiedź. Ogolnie ta partycja na komputerze zaznaczona jest na szaro - jest uszkodzona. Czy jak podłącze dysk do innego kompuera to bedzie się dało cokolwiek zgrać ? Druga partycja działa normalnie.

#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 listopada 2015 - 18:22

Należy sprawdzić. Uszkodzeniu mogła ulec struktura logiczna partycji. Z poziomu Widowsa możesz użyć darmowego programu HFSExplorer.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#5 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 listopada 2015 - 19:14

Odpal w single user i użyj fsck (opisywane wiele razy na forum, info co i jak jest też na stronach supportu Apple).

Jak to tylko system plików poleciał to się naprawi.


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#6 Adr805

Adr805
  • 72 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 00:30

Odpal w single user i użyj fsck (opisywane wiele razy na forum, info co i jak jest też na stronach supportu Apple).
Jak to tylko system plików poleciał to się naprawi.


Tak jak pisałem w temacie próbowałem naprawić używając tego okna co odpala disc utilities, daje możliwość backupu itd. I tam niestety sie nie naprawilo tylko wyskoczył błąd. Czyli jak spróbuje z fsck to może sie naprawić ?

#7 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopada 2015 - 12:11

Przecież napisałem Ci...


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#8 Adr805

Adr805
  • 72 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 18:07

Niestety to nie pomaga

#9 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 listopada 2015 - 08:53

To tak jak napisał arvika: zgraj dane, sprawdź dysk w innym sprzęcie (parametry SMART itd). Najprawdopodobniej potrzebujesz jednak nowego. 


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych