Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro Retina 15 - powrót po zalaniu z serwisu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomek.w

tomek.w
  • 37 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 września 2015 - 22:27

Witam,

 

Parę miesięcy temu kupiłem w iSpocie nowego Macbooka (retina 15", wersja ze zintegrowaną grafiką).  Do komputera dodatkowo zakupiłem ubezpieczenie iSpot Care.

 

Komputer uległ  zalaniu, na szczęście wykupione ubezpieczenie obejmuje takie szkody. Zadzwoniłem więc do PZU i przedstawiłem sytuację.

Kilka dni później zjawił się kurier po komputer i zabrał go do serwisu. Czas naprawy, który miał wynosić 10 dni wydłużył się do prawie miesiąca. Komputer w końcu wrócił do mnie. Otwieram klapę - po zalogowaniu Safari pokazuję tę samą zakładkę, która była otwarta podczas zalania. Super.

 

Kilka dni później okazuje się, że HDMI nie działa (kablem nie można ruszać bo gubi obraz), przy wybudzaniu systemu pojawiają się artefakty na ekranie, a sama obudowa (dolna klapa) pod naciskiem trzeszczy. Brzmi to też trochę jakby obudowa na chwilę przykleja się do elementów znajdujących się pod nią.

 

Napisałem reklamację i kurier przyjechał po raz kolejny po komputer. Tydzień zajęło mi wydzwanianie i wypytywanie o status naprawy ale komputer w końcu wrócił z powrotem. HDMI niby działa, artefaktów na razie nie ma. Obudowa nadal trzeszczy. Wybrałem się do iSpotu, bo jak się okazało, to oni właśnie serwisują sprzęt. Technika nie ma, ale Sprzedawca wziął komputer na zaplecze i sprawdził czy może coś jest nie dociśnięte. Wspomniał tylko o tym, że komputer w środku nie jest wyczyszczony dokładnie. Na pytanie jaki jest tego powód, otrzymałem odpowiedź, że widocznie nie dało się tego wyczyścić albo jest to wada estetyczna a nie mechaniczna. No okej. Pożegnałem się i udałem do innego serwisu, żeby zapytać o tę trzeszczącą obudowę.

 

To co zobaczyłem po otwarciu widać na zdjęciach: https://www.dropbox....GAeuEu5k9a?dl=0.

 

Czy komputer, który uległ zalaniu i jest po serwisie powinien tak wyglądać?

Czy obudowa w teoretycznie nowym komputerze powinna trzeszczęć pod naciskiem? Czuć i słychać, że te metal czegoś dotyka.

U kogo powinienem to reklamować? PZU na infolinii odsyła do ucare. Ucare odsyła do iSpotu i tak w kółko.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 września 2015 - 21:35

Jeśli tak oczyścili Ci płytę jak obudowę to spodziewaj się kłopotów.... i to szybko....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 22 września 2015 - 21:44

Ale chlew... Niech to trafi do jakiegoś serwisu który to naprawi i wyczyści skutecznie lub po prostu wymieni poszczególne podzespoły w ramach ubezpieczenia.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2015 - 00:58

Regenersis - i wszystko tłumaczy ;)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 23 września 2015 - 08:03

Heh, nic dodać nic ująć :)


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#6 dejnasm

dejnasm
  • 64 postów

Napisano 23 września 2015 - 11:53

Idź do sprzedawcy i powiedz, że żądasz wymiany sprzętu na nowy, bo drugi raz jest nienależycie wykonany serwis albo składasz pozew do sądu. Z tymi zdjęciami i przy cenie Retiny 15.... masz prawo oczekiwać conajmniej bardzo dobrze wykonanej usługi a nie spieprzonej...



#7 tomek.w

tomek.w
  • 37 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2015 - 14:54

Tylko, że to nie regenersis serwisuje sprzęt tylko iSpot. Przynajmniej tam był drugi raz.

 

Byłem w iMad w Warszawie i Panowie odkręcili dół obudowy - płyta główna jest krzywo przykręcona a pasty termoprzewodzącej jest tyle, że wychodzi na płytę główną...

 

Nowa rzecz, którą zauważyłem jest przycinanie wideo przy przewinięciu do dowolnego momentu. Tak jakby trochę haczyło w tył i dopiero odpalało właściwy moment. Bez znaczenia, czy jest to wideo z dysku czy film na youtube. Wcześniej to nie miało miejsca. Czy to wina softu, czy może efekt złego serwisu i wychodzą powoli jakieś krzaki?

 

Czy mogę prosić o wymianę na nowy sprzęt?

 

Dzisiaj dzwoniłem do PZU, prosząc aby komputer tym razem trafił do iMad'u w Warszawie, ale niestety - powiedziano mi, że musi trafić tam skąd wrócił. Efekt jest taki, że znowu komputer będzie leżał miesiąc w serwisie i wróci w podobnym stanie... 



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2015 - 15:27

uCare - Regenersis Digital Care Sp. z o.o. Ubezpieczyciel to PZU - wykonanie dla PZU - uCare (czyli Regenersis) a dla uCare wykonuje iSpot. I tyle w temacie. Nie zmienisz wykonawcy.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 tomek.w

tomek.w
  • 37 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2015 - 15:31

a to nie jest tak, że uCare/Regenersis jest tylko ubezpieczycielem? w sumie nie to jest istotne.

 

Co mogę w takiej sytuacji zrobić?


Użytkownik tomek.w edytował ten post 23 września 2015 - 15:31


#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2015 - 15:43

Regenersis jest jakby "agentem" - ubezpiecza PZU. Co zrobić? Zażądać porządnego wykonania usługi i niech Ci przy wydaniu pokażą jak została wykonana. 


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 tomek.w

tomek.w
  • 37 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2015 - 15:49

No dobrze, a jeśli znowu wróci w podobnym stanie? Ten proces może trwać tak w nieskończoność?



#12 dejnasm

dejnasm
  • 64 postów

Napisano 23 września 2015 - 16:01

a to nie jest tak, że uCare/Regenersis jest tylko ubezpieczycielem? w sumie nie to jest istotne.

 

Co mogę w takiej sytuacji zrobić?

Przede wszystkim zapoznaj się z regulaminem i warunkami ubezpieczenia- szczególnie zobacz kto w jakim momencie za co odpowiada. Zapewne jest zapis, że wymiana jest możliwa tylko w przypadku, jeśli naprawa przekracza wartość sprzętu. 

 

Jednak, powinieneś zrobić dokładne zdjęcia wewnątrz laptopa, zatrzymać dowody nadania do serwisu oraz pokwitowanie odbioru sprzętu wraz ze specyfikacją co zostało wymienione, zrobione, naprawione. Następnie poproś serwis w którym się dowiedziałeś, że jest źle zrobione o wycenę/opinię naprawy sprzętu, który (nomen omen) otrzymałeś po naprawie. W ten sposób dowiesz się, co zostało spieprzone porównując z pierwotną specyfikacją naprawy. 

 

Sugeruję, abyś uderzał w to, że gdyby sprzęt był właściwie naprawiony za pierwszym razem nie byłoby konieczności otwierania go i naprawiania kolejne razy, co znacząco obniża jego wartość. A dzisiaj być może, nie da się już przywrócić komputera do stanu przed zalaniem (cel ubezpieczenia) i jest konieczna albo wymiana wszystkiego albo wymiana komputera- myślę, że niezależny serwis Ci to powie i wyceni. Kolejna sprawa, poproś w serwisie niezależnym o zdjęcia z wnętrza komputera po należycie wykonanej naprawie. 

 

Mając zebrany cały materiał, sporządź sam półprofesjonalne pismo, w którym opiszesz problem wraz z w/w "dowodami", postaw żądanie przywrócenia komputera do stanu z przed zalania bądź jego wymiany w terminie do 14 dni roboczych. W przypadku nie dotrzymania terminu lub nie spełnienia żądania (wynika z umowy ubezpieczenia) musisz zagrozić postępowaniem sądowym (nie wiem teraz czy ubezpieczycielowi czy wykonawcy). W razie odmowy, złożysz pozew w postępowaniu uproszczonym (chyba 500 zł i szybkie w miarę terminy) i tyle. Serwisowi powinno zależeć, żeby jak najwięcej Ci wymienić, bo płaci ubezpieczalnia...



#13 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 23 września 2015 - 16:03

Mam prośbę. Nie udzielaj porad prawnych, bo kompletnie się w tym temacie nie orientujesz.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#14 dejnasm

dejnasm
  • 64 postów

Napisano 23 września 2015 - 16:17

Mam prosbe. Nie udzielaj porad prawnych, bo kompletnie sie w tym temacie nie orientujesz.

Napisałem wyłącznie co ja bym zrobił, i nie była to porada prawna a sugestia. Nie jestem prawnikiem i nie orientuję się w szczegółach, jednak taka metoda rozmowy się zwykle sprawdza, jeśli sam nie potrafię proszę o pomoc radcę prawnego. Rozumiem, że skoro potrafiłeś ocenić, że się w tym nie orientuję, to sam się orientujesz, więc bądź tak uprzejmy i doradź koledze z forum profesjonalne rozwiązanie- szkoda, kolegi żeby mu przepadło prawie 10k za komputer...



#15 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 23 września 2015 - 16:33

Polecam pomoc profesjonalnego pelnomocnika w przypadku problemow.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#16 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2015 - 17:19

MC_ ma rację. Jeśli robisz opinię to zrób w AUTORYZOWANYM serwisie (pewnie odpłatnie). Inaczej możesz obudzić się z problemem utraty ubezpieczenia... bo otworzył to serwis nieuprawniony (podobną przygodę, nomen omen z Regenersis, miał zaprzyjaźniony serwis i nie pomogły zdjęcia, opinie itp. )


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#17 tomek.w

tomek.w
  • 37 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2015 - 17:47

Byłem oczywiście w autoryzowanym serwisie. Otworzył tylko dolną klapkę, bo więcej nie może ze względu na ubezpieczenie.

Komputer idzie jutro z powrotem do ispotu na serwis. Jeśli wróci znowu w podobnym stanie to kompletować pisma napraw, opinię innego serwisu tak?

#18 dejnasm

dejnasm
  • 64 postów

Napisano 23 września 2015 - 18:21

Byłem oczywiście w autoryzowanym serwisie. Otworzył tylko dolną klapkę, bo więcej nie może ze względu na ubezpieczenie.

Komputer idzie jutro z powrotem do ispotu na serwis. Jeśli wróci znowu w podobnym stanie to kompletować pisma napraw, opinię innego serwisu tak?

Po prostu wszelkie dowody na złe wykonanie umowy... Chyba, że zechcesz odpuścić temat. Ale jeśli nie to musisz mieć jak najwięcej dowodów wykazujących nienależyte wykonanie usługi. Poproś o rozmowę z kierownikiem w iSpocie, że jesteś zawiedziony i zdegustowany serwisem, jak dobrze trafisz to na pewno Ci coś doradzi, a jeśli wykaże się naprawdę dobrą wolą to pewnie Ci pomoże, aby tym razem wykonali usługę ze starannością. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych