Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro 2012r 13"/10.7 Lion/DTY3 - folder i znak zakazu na starcie


Najlepsza odpowiedź tumpio , 25 sierpnia 2015 - 10:31

Wymień (napraw) tasiemkę dyskową. Prawdopodobnie to ona jest przyczyną twoich problemów.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 25 sierpnia 2015 - 10:13

Witam,
wczoraj wyszedłem do sklepu jak gdyby nigdy nic, zostawiłem mojego MacBooka w pełni działającego na biurku, wracam po 10 minutach i nie działa. Na ekranie mam szare tło i pojawiający się folder ze znakiem zapytania, a po chwili znak zakazu.

 

Znalazłem informacje, że to najprawdopodobniej problem z dyskiem twardym. Próbowałem go naprawić używając opcji Repair po włączeniu komputera w trybie Cmd + R ale bez skutku, nie dało się naprawić.

Próbowałem zrobić upgrage systemu ale mam zainstalowana najnowsza wersje.

Kolejna próba to było przywrócenie backupu przez Time Machine ale w połowie się wysypało, więc wtedy stwierdziłem, że to na pewno problem z dyskiem i wymieniłem go na inny.

Na tym drugim dysku odpaliłem przywracanie backupu, udało się ale nie do końca bo włączyłem kompa i dalej widzę folder ze znakiem zapytania i znak zakazu....

 

Nie wiem co mam już zrobić, pomóżcie plis...

 


Użytkownik robinhood666 edytował ten post 25 sierpnia 2015 - 10:16


#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpnia 2015 - 10:31   Najlepsza odpowiedź

Wymień (napraw) tasiemkę dyskową. Prawdopodobnie to ona jest przyczyną twoich problemów.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpnia 2015 - 10:40

Potwierdzam. Na 99% wina taśmy, która w tym modelu bardzo często się psuje. Mozna podłączyć dysk na USB i sprawdzić czy będzie normalnie działał, co praktycznie potwierdzi, że to taśma dysku.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 25 sierpnia 2015 - 10:45

@tumpio i @macsupport dziękuje za szybkie odpowiedzi !

macie może u was w sklepach taśmę do tego modelu?? dzwoniłem do serwisu w mojej miejscowości i na wymianę czegoś takiego muszę czekać 1,5 tygodnia a potrzeba mi to trochę szybciej.

jest możliwość zamówienia jej u was nawet dzisiaj ? czy wymiana takiej taśmy jest skomplikowana bo nie wiem czy sam sobie z tym poradzę ?



#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpnia 2015 - 11:29

Każdy szanujący się serwis ma taśmy HDD do wszystkich roczników na stanie. Warto jednak potwierdzić diagnozę - wszak nastąpiła ona tylko po opisanych objawach.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 25 sierpnia 2015 - 12:45

Hmm nie ma u mnie w mieście dużego serwisu Apple :/

Chciałem tą taśmie dziś zamówić przez internet i jutro sobie samemu wymienić.

 

To możliwe, że przez to że uszkodziła się ta taśma posypał się też hdd ?

Próbowałem go naprawiać i nie poszło, wyciągnałem, włożyłem w kieszeń i podłoczyłem do innego kompa żeby sprawdzić czy działa i go nie wykrywa...



#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpnia 2015 - 13:25

Taśma nie powinna uszkodzić dysku. Ty ten dysk podłączasz do innego maka? Jeśli tak to w Narzędziu Dyskowym powinien być widoczny dysk, nawet jeśli partycja jest uszkodzona i nie montuje się. 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 25 sierpnia 2015 - 18:50

Tak podłączam do innego Maka. Jest widoczna w Narzędziu Dyskowym, próbowałem ją tam naprawić ale nic to nie pomaga. Musiałem ją sformatować i wtedy dopiero udało się zamontować.



#9 robinhood666

robinhood666
  • 25 postów

Napisano 31 sierpnia 2015 - 14:53

dziękuje za pomoc, wymieniłem taśmę i wszystko działa !



#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 31 sierpnia 2015 - 15:05

Fajnie, że udało Ci się naprawić maca :).  Zamykam temat


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych