Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Air A1466 mid 2012 Nie działa klawiatura/touchpad system proces wysoki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nura5eN

Nura5eN
  • 22 postów

Napisano 06 sierpnia 2015 - 17:10

Witam,

Posiadam Macbooka Air A1466 mid 2012. OD kiedy go kupiłem (używany) miał on problem z touchpadem. Po dokładnym wyczyszczeniu zapomniałem o dolegliwości na pół roku. Pewnego dnia touchpad znowu zaczął się zacinąć (cały czas wciśnięty LPM). Postanowiłem go wymienić w związku z czym zamówiłem nowy. Podczas wymiany zauważyłem, że taśma touchpada przy wejściu do niego jest nieco uszkodzona (kilka złotych styków się delikatnie podnosi). Złożyłem wszystko ale mac nie chcę się odpalić. Posprawdzałem czy wszystko jest dobrze podłączone i wszystko wskazywało, że jest OK ale dalej nie mogłem go uruchomić.

Wpadłem na pomysł aby podłączyć go pod ładowarkę (bateria była naładowana) co poskutkowało, że mac się włączył pomimo iż miał zamkniętą klapę. Dalszy problem polega na tym, iż touchpad nie działa, klawiatura również ale wyświetla się komunikat o tym, że mac go nie widzi. Kolejnym problemem jest jeszcze to, że strasznie ale to strasznie muli. Włączenie komputera trwa kilka minut podobnie jak każda czynność czego wcześniej nie było. Monitor aktywności wskazuję na 80-90% użycie procesora dla systemu! 

Próbowałem przełożyć stary touchpad ale sytuacja wygląda tak samo tyle, że raz udało mi się uruchomić go bez ładowarki a przez przycisk klawiatury, która (później) dalej nie działa. Stąd moje pytanie czy powyższe problemy mogą być konsekwencją prawdopodobnie uszkodzonej taśmy od touchpada? 

 

Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedz bądź wskazówkę. 



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 sierpnia 2015 - 19:21

(...) Podczas wymiany zauważyłem, że taśma touchpada przy wejściu do niego jest nieco uszkodzona (kilka złotych styków się delikatnie podnosi). (...)


Tu masz odpowiedź. Wymień tasiemkę.
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 07 sierpnia 2015 - 08:14

Możliwe nawet że to od samego początku był problem z taśmą, a sam touchpad był dobry.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#4 Nura5eN

Nura5eN
  • 22 postów

Napisano 09 sierpnia 2015 - 18:26

Możliwe nawet że to od samego początku był problem z taśmą, a sam touchpad był dobry.

Może się tak okazać. Zamówiłem taśmę touchpada zobaczymy wtedy czy to faktycznie to. Dziwi mnie sprawa, że przez uszkodzoną taśmę system nie działa poprawnie - czyli niesamowicie muli, jakby miał procesor 100MHz. To, że klawiatura nie działa trochę rozumiem ponieważ jest ona wpinana do touchpada a z niego idzie dalej tą nieszczęsną taśmą. Dzięki i pozdrawiam



#5 servvis

servvis
  • 632 postów
  • SkądMokotów

Napisano 10 sierpnia 2015 - 14:52

Dzieje się tak dlatego, że w touchpadzie znajduję się jeden z czujników temperatury. Brak odczytu z czujnika = wejście płyty w tryb awaryjny, aby jej nie uszkodzić przez co działa po prostu wolniej.


  • Nura5eN lubi to

Każdy problem ma rozwiązanie, jeśli nie ma rozwiązania to nie ma problemu. 


#6 Nura5eN

Nura5eN
  • 22 postów

Napisano 10 sierpnia 2015 - 15:14

Dzieje się tak dlatego, że w touchpadzie znajduję się jeden z czujników temperatury. Brak odczytu z czujnika = wejście płyty w tryb awaryjny, aby jej nie uszkodzić przez co działa po prostu wolniej.

Bardzo dziękuję ta odpowiedz wyjaśnia wszystkie moje pytania.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych