Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook pro retina 2014 padł wyświetlacz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 szromss

szromss
  • 70 postów
  • SkądElbląg, PL

Napisano 22 lipca 2015 - 00:10

Witam, 

w styczniu zakupiłem macbook'a pro retina 2014.. Macbook leży większość czasu na biurku podłączony do monitora.. (wypinam go czasem jak idę poleżeć). Dziś rano wenętrzny monitor działał w macbooku bezproblemowo, przed wyjściem do pracy położyłem go na biurko i podłączyłem go pod monitor zewnętrzny...  , po pracy odłączyłem monitor zewnętrzny i....

 

IMG_0377.JPG

 

Miał ktoś podobny problem z tymi macbookami? Wiecie przez co mogło się to stać? Jak opisać usterkę? 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

 



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lipca 2015 - 05:53

Masz mechaniczne uszkodzenie matrycy (spowodowane np. upadkiem. zamknięciem klapy z czymś w środku itp) - świadczy o tym uszkodzenie w prawym dolnym rogu (ewidentne pęknięcie spowodowane czynnikiem zewnętrznym ). O gwarancji zapomnij - choć zalecałbym naprawić odpłatnie w autoryzowanym serwisie, bo zachowasz gwarancję na resztę sprzętu.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 szromss

szromss
  • 70 postów
  • SkądElbląg, PL

Napisano 22 lipca 2015 - 06:46

Pół nocy główkowałem jak to się stało i przypomniało mi się że zamykając klapę przyciąłem kawałek kabla od usb, oczywiście wyciągnąłem kabel i zamknąłem klapę nie patrząc na matrycę. - Nie było to jakieś mocne zamknięcie klapy. 

Tragedia z tym nowym sprzętem..

 

Dziękuję Tumpio za rozwianie wątpliwości.



#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lipca 2015 - 07:27

Aż się łezka w oku kręci jak wspomni się starsze modele gdzie zamknięcie klapy nawet z długopisem w środku potrafiło wyłamać skrzydło, ale ... matryca pozostawała cała. Tak jest jak matryca jest niewymienna i sklejona z szybą, choć nie spodziewałem się, że takie zniszczenia może spowodować kabel USB... Gratulacje dla konstruktorów z Cupertino ;)


  • szromss lubi to
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 22 lipca 2015 - 11:58

tumpio orientujesz się jak jest w przypadku wymiany w SA takiego skrzydła matrycy? Gwarancja jest na sprzęt dalej wg daty zakupu, ale na matrycę tylko 3 miesiące?


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lipca 2015 - 13:06

Z tego co się orientuję, to gwarancja płynie niezmieniona, chyba, że pozostało do końca poniżej 90 dni, wtedy idzie oddzielna gwarancja na wymienioną cześć (90 dni).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 22 lipca 2015 - 16:23

Dziękuję za informację.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#8 szromss

szromss
  • 70 postów
  • SkądElbląg, PL

Napisano 22 lipca 2015 - 22:17

Arvika w Corland matrycę wycenili na 2778 PLN netto  + robocizna 120 PLN, na wymienione w ramach naprawy części serwisowe Apple obowiązuje gwarancja producenta 90 dni... ;/



#9 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 22 lipca 2015 - 23:24

O ile użytkownik chce zachować gwarancję na resztę Macbooka ma to sens. A jeśli nie bierze tego pod uwagę, to sewisy pogwaranyjne udzielają zazwyczaj 12 miesiecy gwarancji na takie skrzydła (cenowo również zwykle wychodzi taniej).


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#10 tommy45

tommy45
  • 110 postów

Napisano 23 lipca 2015 - 14:08

W czerwcu wymieniałem matrycę w moim rMBP 13 cali w iMad, cena matrycy 2044 zł.



#11 michallus

michallus

  • 214 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 26 lipca 2015 - 07:44

tommy45  matrycę czy klapę??

W Cortlandzie oczywiście wyceniono całą klapę, nie wymieniają matryc. 


Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015

Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz

kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45

ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk

http://www.mekintosz.pl


#12 tommy45

tommy45
  • 110 postów

Napisano 26 lipca 2015 - 23:31

tommy45  matrycę czy klapę??

W Cortlandzie oczywiście wyceniono całą klapę, nie wymieniają matryc. 

Oczywiście chodzi mi o całą klapę :)

 

Załączony plik  Zrzut ekranu 2015-07-27 o 00.30.41.png   94,93 KB   1 Ilość pobrań



#13 allman1

allman1
  • 19 postów
  • SkądLeszno

Napisano 09 marca 2016 - 12:04

Podepnę się, bo brata mego też czeka wymiana. Czy to normalne że Cortland (Poznań) życzy sobie zapłaty z góry za taką usługę (najpierw przelew, potem wymiana)?



#14 burczybass-0636a41136

burczybass-0636a41136
  • 473 postów
  • SkądWars i Sawa

Napisano 09 marca 2016 - 19:44

Nie wiem jakie zasady panują w serwisie Cortlanda, ale na "normalnych" zasadach zawsze za usługę płaci się po jej wykonaniu.
Przecież nie jest to mikroskopijna firemka, która nie ma środków pieniężnych na sprowadzenie części zamiennych....
Dziwne

#15 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 09 marca 2016 - 22:43

Pewnie cena wymiany matrycy przekracza wartość komputera


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#16 Kuba Kleinschmidt

Kuba Kleinschmidt
  • 4 postów

Napisano 10 marca 2016 - 09:02

no właśnie że nie... bo to macbook retnia 13, tuż po okresie gwarancyjnym... a gdy ich pytam "why" to dziwnie do mnie piszą:  

 

prosimy o dokonanie przedpłaty, ponieważ wykonanie usługi serwisowej jest czynnością niemożliwą do anulowania, a dokonanie płatności świadczy o Pana chęci zrealizowania usługi. Dodatkowo, przy dokonaniu płatności poprzez przelew, płatność może być zaksięgowana w dowolnym momencie do końca danego okresu rozliczeniowego, co ułatwia przygotowanie rachunku końcowego.

 

dzwoniąc do Cortlandu, Pan wytłumaczył mi że to proces nieodwracalny i gdy zamówią matrycę to odsyłają starą... Tak czy siak, czy taki wielki serwis jak Cortland nie może sobie pozwolić na zamówienie części za swoje? 

Zapytałem ich także a co się stanie jeśli to jednak nie matryca tylko wejście na płycie? Co  w takiej sytuacji i czy oddadzą mi za to że wymienili mi sprawną cześć, której już nie mogą odzyskać? :/ 



#17 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 marca 2016 - 10:31

Wyślij to do innego Cortlandu, np. do Katowic. My kilkadziesiąt różnych sztuk miesięcznie tam wysyłamy i nigdy nie wygłupiali się z przedpłatą.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#18 Kuba Kleinschmidt

Kuba Kleinschmidt
  • 4 postów

Napisano 10 marca 2016 - 10:49

Witam, dzięki za odpowiedź, a polecacie jakiś inny serwis w poznaniu ? Ktoś coś ?



#19 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 marca 2016 - 10:51

A jest jakiś inny autoryzowany w Poznaniu? Dla Ciebie to żadna różnica, wchodzisz na stronę, zamawiasz kuriera, odsyłasz i czekasz na zwrot.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#20 Kuba Kleinschmidt

Kuba Kleinschmidt
  • 4 postów

Napisano 10 marca 2016 - 12:36

bo mam taki problem:
 
Apple MacBook Pro  13.3″ Retina 2.7GHz/8GB/128GB SSD/Iris 6100 mid 2014
 
wygląda to tak, że przy włączeniu kompa jest  brak obrazu na ekranie lcd, po włączeniu jest czarny ekran (laptop reaguje na włącznik, ale nic nie wyświetla (lekko się podświetla) komputer odpala się w trybie awaryjnym na innym monitorze
 
cortland skwitował to krótko i nietreściwie - problem z wyświetlaniem. i liczą koszty jako cały nowy wyświetlacz i prosi o zapłatę z góry...
zastanawiam się jednak że może to jakaś inna tańsza rzecz. 
 
Komputer miałem w miękkim etui i plecaku gdy podczas hamowania samochodem przekoziołkował mi plecak na podłogę. 
Czy taki upadek faktycznie może zniszczyć matrycę ? żadnych pęknięć wgnieceń, jakby nie patrzeć komputer był dobrze zabezpieczony, pewnie zdecydowanie lepiej niż paczki u kuriera...
 
Czy jest szansa że to jednak coś tańszego? 


#21 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 marca 2016 - 13:24

Skoro sprawdzili i potwierdzili, że to uszkodzony ekran to jak może to być coś tańszego? 

Ewentualnie możesz zrobić to poza serwisem autoryzowanym wtedy będzie trochę taniej.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#22 allman1

allman1
  • 19 postów
  • SkądLeszno

Napisano 10 marca 2016 - 13:34

Ja oddawałem iPhone na gwarancji bo przy stukaniu w ekran (na przykład podczas pisania SMSa) słychać było że coś w środku "lata", to zgadnijcie jaka była diagnoza. Macie rację - "Problem z wyświetlaczem" ;-). Oczywiście, wyświetlacz działał bez zarzutu a telefon wymieniono na "sprawny".

Cortland i ich diagnozy...



#23 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 10 marca 2016 - 22:13

Witam, dzięki za odpowiedź, a polecacie jakiś inny serwis w poznaniu ? Ktoś coś ?

Tak jak pisali inni : teraz nie ma znaczenia gdzie jest najbliższy (geograficznie) serwis bo kurierzy dostarczają przesyłki na terenie całego kraju w 24h, a często zdarza się (znam z autopsji) że serwis oddalony o kilkaset kilometrów robi naprawę w 2x krótszym czasie albo o kilkaset pln taniej.

W Polsce masz (w różnych miastach) tylko 8 firm, które mają autoryzację Apple na serwis Mac-ów (w tym 3 mają status serwisu Premium) - w kolejności alfabetycznej:

Cortland, Espo, iDream, iMad, iSpot, iStrefa, Maqsimum i Mik. ( https://locate.apple.com/pl/pl/ )

Ja zwykle pisałem zapytania do 3-4 w rezultacie oszczędzając czas i pieniądze.

Pytaj o to co Cię interesuje czyli np.: o cenę naprawy (jeśli naprawa odpłatna po gwarancji), czas realizacji, koszt transportu kurierem i czy musisz płacić przed wykonaniem usługi. Wybierzesz ten serwis, który najbardziej spełnia Twoje oczekiwania


Użytkownik bee3 edytował ten post 10 marca 2016 - 22:15

Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych