Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zalanie laptopa Mac'a wodą


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 mamysiak

mamysiak
  • 7 postów

Napisano 17 lipca 2015 - 10:55

Chcę się podzielić moimi doświadczeniami dotyczącymi zalanego wodą laptopa. W moim przypadku dotyczyło to modelu Macbook Pro 5,5 z systemem 10.6.8 (uważam, że najlepszy OSX jaki Apple zrobiło), choć dotyczyć to może każdego laptopa.

 

Jestem inżynierem, więc kwestie techniczne nie są mi obce. Jednak gdy wydarzył się „wypadek” ze szklanką wody, to popełniłem kilka błędów, o których niżej.

 

Komputer wyłączył się (wcześniej pracowałem na zasilaniu bateryjnym), więc nie włączałem go z obawy na zwarcie. Postawiłem na baczność w słońcu aby wysechł. Wziąłem tablet i zacząłem szukać, co zrobić w takiej sytuacji. Na zagranicznych forach przeczytałem, że należy go suszyć przez 96 godzin i w tym czasie nie włączać. Hmm..... Przecież to Apple, więc pewnie to wystarczy - pomyślałem. Suszyłem suszarką, postawiłem w suchym, wentylowanym miejscu i modliłem się, aby komputer za kilka dni włączył się.

 

Minęły 4 dni, w trakcie których dostawałem szału ponieważ wszystkie kopie, backup'y miałem zrobione pod systemem Journaled HFS+ więc stary laptop z WindowsXP jako awaryjne środowisko pracy nic mi nie dawało. Nie miałem pod ręką innego mac'a więc sytuacja była nieciekawa. Ostatecznie postawiłbym Linux'a z USB i może udałoby się coś odczytać, ale leciwy komputer nie gwarantował, że udźwignie najnowsze dystrybucje Linux'a, a to oznaczało mnóstwo nikomu nie potrzebnej pracy.

 

Minęła 96 godzina i postanowiłem komputer włączyć. Usłyszałem znajomy dźwięk i pojawił się biały ekran zwiastujący inicjowanie systemu. Huraaa..... udało się !!!! Laptop uruchomił się.