Padł system?!...Odzyskanie danych...
#1
Napisano 14 lipca 2015 - 21:47
Nie włącza sie system....mieli...mieli...i sie wyłącza.Probowalem bezpiecznego włączenia systemu z shiftem....nie działa.Command+R....naprawa dysku nie możliwa.Nie robiłem upgradu systemu i żadnego time....etc.Pal licho w system ale na dysku zostały stare i nowe projekty.Na Macu mam dwa systemy OS X i win8, ale pliki na jednym i drugim sa takie same....parallels. Jak mogę je odzyskać?
#2
Napisano 14 lipca 2015 - 21:51
Verbose? (⌘V); jak nie, to przykro mi, dysk padł zapewne.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#3
Napisano 14 lipca 2015 - 22:17
Zrobiłem to co mówiłeś....włączyłem i dalej to samo.
#4
Napisano 14 lipca 2015 - 22:31
Cronopioverde....i co? Samo ma sie to wyłączyć?Ostatni wpis: **Repairing volume.
Zrobiłem to co mówiłeś....włączyłem i dalej to samo.
Nic nie mówiłem. Sprawdzałem jeno. Jak na Verbose zawisa na reperowaniu dysku, to ponownie – przykro mi. Wedle mojej skromnej wiedzy – dysk odmówił współpracy.
Co do odzyskania jakichkolwiek danych, odsyłam do specjalistów od hardware’u…
Lub do kopii zapasowych, jeżeli dane na nim były dla Ciebie ważne.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#5
Napisano 14 lipca 2015 - 22:54
Wyjmij dysk i podepnij do drugiego Maca. Jak retina, to target mode i podepnij do drugiego maca.
#7
Napisano 15 lipca 2015 - 10:00
#8
Napisano 15 lipca 2015 - 10:08
To wpisanie komendy, więc nie musisz nic rozkręcać.
Ale zrób tak jak polecił Kracek. To w tej chwili jedyne wyjście. A jak dane są bardzo ważne to lepiej oddaj do odpowiedniej firmy.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#9
Napisano 15 lipca 2015 - 10:25
666...cokolwiek to znaczy, mogę zrobić to bez wyciągania dysku?....bo to wyglada (na YouTube) jak operacja na otwartym sercu
http://osxdaily.com/...ngle-user-mode/
Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?
Pisz lub dzwoń: 501211594
#10
Napisano 15 lipca 2015 - 10:27
#11
Napisano 15 lipca 2015 - 10:45
Gdzie mam lub z pod czego wpisać ta komendę...najlepiej jakiś opis...na jakiejś stroni lub youtube.Dziekuje za zainteresowanie i pomoc.
https://support.appl.../pl-pl/HT203176
#12
Napisano 15 lipca 2015 - 14:00
Gdzie kupić ta taśmę łącząca ekran z obudowa i dysk do wymiany?
#13
Napisano 15 lipca 2015 - 14:45
Napisz jaki to komputer to będzie prościej.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#14
Napisano 15 lipca 2015 - 14:53
#15
Napisano 15 lipca 2015 - 15:07
To jaką Ty chcesz taśmę?
Dysk jest standardowy 3,5" ale sam go nie wymienisz, trzeba mieć specjalne narzędzia do rozklejenia ekranu i oryginalną taśmę montażową do sklejenia go potem.
Teraz to Ty potrzebujesz drugiego Maka i przewód thunderbolt. Podłączysz drugiego Maka tym przewodem i w trybie dysku prawdopodobnie uda Ci się wszystko skopiować. Jeśli dysk nie jest uszkodzony tylko sam system, to po zgraniu danych zrobisz format i zainstalujesz nowy system. Jeśli sprawdzisz SMART i okaże się, że dysk jest uszkodzony to trzeba go oddać do odpowiedniego serwisu na wymianę dysku.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#16
Napisano 15 lipca 2015 - 15:38
#17
Napisano 15 lipca 2015 - 16:01
My sprowadzamy sobie oryginalne ze Stanów, a u nas to tego raczej oryginalnego nie kupisz. Jak skleisz na byle czym to albo ekran odpadnie i się uszkodzi, albo już go następnym razem nie otworzysz. Kartą plastikową też tego możesz tak łatwo nie otworzysz, bo będzie za gruba.
Poza tym sprawdziłeś już SMART i jesteś pewien, że dysk jest do wymiany?
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#18
Napisano 15 lipca 2015 - 16:17
#20
Napisano 15 lipca 2015 - 18:24
#21
Napisano 15 lipca 2015 - 18:25
Kolego...do tej pory sie tym nie interesowałem i wolałem zapytać "specow" niż samemu drzwi wyważać.Czy to coś złego?Kiedys naprawiałam pecety, ale to już przeszłość.Ponaglam pytanie w sprawie SMARTA, jak mam to wykonać w moim przypadku?
Podpiąć do innego kompa, lub zbootować iMac z USB.
#22
Napisano 15 lipca 2015 - 20:41
Dokładnie. Musisz podłączyć tego iMaca w trybie dysku do innego maka i na nim odpowiednim oprogramowaniem przetestować dysk. Bardzo prawdopodobne, że wcale nie jest on do wymiany.
Albo mieć zainstalowany system na dysku USB i z niego wystartować system i tak samo program do odczytywania SMART w ruch i sprawdzić co pokaże.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#23
Napisano 15 lipca 2015 - 23:10
Dokładnie. Musisz podłączyć tego iMaca w trybie dysku do innego maka i na nim odpowiednim oprogramowaniem przetestować dysk. Bardzo prawdopodobne, że wcale nie jest on do wymiany.
fsck leciało 2h...więc stawiam, że dysk niedługo wyzionie ducha.
Kolega zamiast kombinować powinien raczej powierzyć sprawę fachowcowi.
#24
Napisano 16 lipca 2015 - 17:17
Użytkownik deeptat2 edytował ten post 16 lipca 2015 - 17:17
#25
Napisano 16 lipca 2015 - 17:32
Sprzęt jest ubezpieczony i w razie czegokolwiek zwrot 100%...Chodzi mi o dane bo te nie były ubezpieczone... . Wracając do sprawy te dwa maki mam połączyć thunderboldem i jaki mam mieć program do SMARTA?
Zamiast się skupiać nad SMART'em podłącz iMac do innego kompa. Uruchom w TargetDiskMode i próbuj skopiować dane.
- elita lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych