Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook A1278 Alu 13'' dziwny problem przy starcie, wyłączenie ekranu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 knera

knera
  • 138 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 25 maja 2015 - 22:32

Witam,

 

MacBook Alu (2008-2009) A 1278.

Komputer uruchamia się normalnie, na ekranie pokazuje się tylko grafika z jabłkiem i kółkiem, potem obraz znika. Komputer jednak dalej się uruchamia, a podłączony do zewnętrznego monitora lub telewizora uruchamia system do końca i pracuje normalnie. Nie wyświetla jednak grafiki na swoim ekranie, tak jakby była "o za dużej rozdzielczości". Oczywiście reset pram i smc. Nic to nie daje.

Na podpiętym zewnętrznym monitorze można ustawiać wszystkie dostępne rozdzielczości, grafika komputera poprawnie je zmienia, ale identyfikuje tylko ten jeden monitor, ekranu lapotopa "nie widzi".

Zrobiłem nawet ponowną instalację systemu, ale co ciekawe ekran wyświetlał tylko te fragmenty instalacji, które były "niskiej rozdzielczości", kiedy pojawiał się ekran z paskiem postępu instalacji, był wyświetlany tylko na zewnętrznym monitorze. System uruchomiony w "trybie bezpiecznym" też wyświetla się tylko na zewnętrznym monitorze.

Komputer nie był zalany, nie spadł. Dwa miesiące temu przeszedł procedurę czyszczenia i wymiany pasty na grafice i procesorze. Wykonał to pracownik serwisu komputerowego. Wszystko działało poprawnie. Coś popsuli, źle dokręcili? Jakaś błahostka, czy raczej tylko serwis i duży wydatek?

 

Ponieważ jestem z Bielska-Białej i najbliżej mi raczej do serwisów z Krakowa, proszę o poradę forumowych serwisantów z Krakowa.



#2 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 26 maja 2015 - 07:23

Wygląda to na problemy z chipsetem graficznym/hybrydowym.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#3 knera

knera
  • 138 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 26 maja 2015 - 07:52

Czyli rozumiem, że wysyłka do Was do serwisu konieczna. Tak?



#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 26 maja 2015 - 09:55

Decyzja gdzie wysłać należy do Ciebie :) Ja zapraszam do nas. Czynności które mogłeś wykonać domowym sposobem już wykonałeś, wiec raczej trzeba diagnozy serwisowej.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#5 knera

knera
  • 138 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 26 maja 2015 - 21:06

Jeszcze celem uzupełnienia dzisiaj zrobiłem dwie próby. Z napędu zewnętrznego zbotowałem się prostym linuksem i ten system cały czas wyświetlał się na ekranie laptopa. Mimo podpiętego monitora zewnętrznego nie nastąpiło przełączenie się na niego.

Mam też do tego laptopa płytę z AHT i ją również wypróbowałem, i przy okazji zrobiłem test sprzętu. Cały proces wyświetlał się tylko i wyłącznie na ekranie laptopa. Test nie wykazał żadnych problemów.

Natomiast jakakolwiek próba uruchomienia OSX (sam system lub nawet odzyskiwanie) zaraz po oknie z jabłkiem, które wyświetla się na ekranie komputera automatycznie przełącza się na ekran zewnętrznego monitora, a ekran laptopa gaśnie.

 

Czy to zatem na pewno będzie jakiś problem sprzętowy? Bo wygląda to jak jakieś programowe przełączanie. Zupełnie tego nie rozumiem.



#6 gpspl

gpspl
  • 177 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 maja 2015 - 15:57

Odpal recovery i zainstaluj obok czysta instalkę systemu, jak odpali to znaczy że coś masz z systemem a jak nie to padła grafika



#7 knera

knera
  • 138 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 30 maja 2015 - 07:01

Niestety te same objawy. Kupiłem przed chwilą MBP 13'' z 2012, po przerzuceniu danych z MB Alu, komputer pojedzie do serwisu, do Arviki. Jeżeli uda się go naprawić to dobrze, posłuży jeszcze.



#8 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 30 maja 2015 - 22:02

Zapraszam :)


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych