Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Leopard problem podczas instalacji, brak dysku do wybrania, proszę WAS o pomoc... :(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 pogodny666

pogodny666
  • 5 postów

Napisano 20 maja 2015 - 18:44

Witam, piszę na forum, bo od kilku dni sam próbowałem rozwiązać swój problem, niestety - bezskutecznie. 

 

 

Mianowicie próbuję zainstalować na swoim powermacu g4 system Mac OS 10.5 Leopard. Obraz dysku pobrałem z sieci, przygotowałem na pendrajwie 16gb, bootowanie przebiega bez problemu no i zaczyna się instalacja...

 

wybieram język, akceptuję umowę i ku mojemu zdziwieniu w następnym polu "wybierz dysk do zainstalowania" nie ma kompletnie nic :( uruchamiam narzędzie dyskowe, widać mój dysk (80gb) ale jest on w kolorze czerwonym, pod nim 2 partycje (nieaktywne), nie mogę nic zrobić usunąć, podzielić na partycje, naprawić dysku, każda uruchomiona opcja jest nieaktywna. Wiem że potrzebna jest partycja w formacie extened journaled lale nie da się albo nie umiem tego zrobić.

 

zamieszczam zdjęcia mojego problemu:

 

http://zapodaj.net/a0e5405ca7836.jpg.html

http://zapodaj.net/596242352c922.jpg.html

 

Dodam ze poprzednio instalowałem ubuntu 6.10 i wszystko fajnie działa, ale niestety to wielka przepaść miedzy leopardem.

 

 

Nie wiem już co mam robić dlatego zwracam się do Was mądrzy ludzie, może ktoś miał taki sam problem jak ja, lub wie jak rozwiązać mój problem. Bardzo Proszę Was o pomoc, z góry dziękuję :)



#2 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 20 maja 2015 - 18:50

Wygląda na uszkodzony dysk i/lub jego tasiemkę. Próbowałeś z innym dyskiem ?



#3 pogodny666

pogodny666
  • 5 postów

Napisano 21 maja 2015 - 05:29

nie nie probowalem, bo ubuntu zainstalował się bez problemu, sadziłem więc że dysk jest ok.

#4 pogodny666

pogodny666
  • 5 postów

Napisano 21 maja 2015 - 08:00

proszę Was o pomoc :(

#5 Deleted-63c21db09a

Deleted-63c21db09a
  • 4 139 postów
  • Płeć:

Napisano 21 maja 2015 - 09:41

Uszkodzony dysk. Spróbuj z innym.



#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 maja 2015 - 11:00

Przecież masz wyraźnie napisane: napęd zgłosił poważny błąd sprzętowy i aby zastąpić go działającym napędem. 

 

To oznacza, że dysk jest totalnie padnięty.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 pogodny666

pogodny666
  • 5 postów

Napisano 21 maja 2015 - 15:21

dziękuję bardzo za wskazówki, za chwilę jadę wymienić dysk, dam znać po wymianie ;)

#8 pogodny666

pogodny666
  • 5 postów

Napisano 21 maja 2015 - 20:31

Mieliście rację, podmieniłem dyski i wszystko zaczęło pięknie działać :) dzięki jeszcze raz za trafne sugestie, może mój przykład pomoże komuś w przyszłości. Temat uważam za zamkniety ;)

#9 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 802 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 maja 2015 - 15:33

Na przyszłość: http://myapple.pl/fo...o-treści/

Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych